Gå til innhold

Gjennomførte USA sabotasje på Nord Stream?


Anbefalte innlegg

Morromann skrev (8 minutter siden):

Jeg har faktisk tilbrakt ganske  mye tid i utlandet både i Europa og andre steder i løpet av mitt liv så det er ikke slik at jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om. Hva har jeg klaget på forresten?

Når du fremstiller dine subjektive påstander om utviklingen etter 30-tallet og i løpet av din levetid som en realitet, må man oppfatte dette som udokumentert klaging.

Hvis du skal sammenligne demokrati-og velferdsnivå i Norge med andre land, bør du bevege deg utenfor turistfellene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (Akkurat nå):

 

Hvis du skal sammenligne demokrati-og velferdsnivå i Norge med andre land, bør du bevege deg utenfor turistfellene..

Turistfeller holder jeg meg også langt unna. Jeg snakker ut i fra erfaring både med bekjentskaper og å ha sett hvordasn folk lever på nært hold så jeg trenger vel egentlig ikke å få forklart noe særlig om hva jeg skal se og ikke se. Vi kjenner tross alt ikke hverandre og du vet like lite om meg som jeg vet om deg, vi er tross alt fremmede mennesker for hverandre. Men nå blir det kanskje et steg vekk fra diskusjonen, jeg føler bare at jeg blir nødt til å svare på insinueringer om meg som jeg følger ikke kan få bli stående uimotsagt. Personfokus blir liksom en digresjon fra selve debatten.

Det er et ubestridelig faktum at Europa nå opplever den største veksten i avstand mellom fattige og rike på flerfoldige tiår, og ja, krigen og bruddene i forsyningslinjer er betydelig knyttet opp til det, selv om eksisterende feilgrep regjeringer har gjort før er uløselig knyttet til det hele og har ikke gjort ting noe bedre. Hvordan vi oppfatter situasjonen om hvordan folk oppfatter det blir like subjektivt fra din side som fra min. Jeg har ikke noe inntrykk av noe større samhold mellom mennesker enn tidligere men vi ser nå alltid en gang verden fra hver våre subjektive briller.

For å holde oss til temaet; sammenbruddet i gassforyningene grunnet sabotajsen, hvem det nå var vil vanskeliggjøre noen tilnærming også etter et eventuelt regimeskifte i Russland, da nettopp handel er viktig for å sikre gode forhold mellom stater. Om USA stod bak sabotasjen vil også dette være vanskelig for å gjenopprette gode forhold i et post-putinsk Russland også. Ikke det at jeg nødvendigvis tror de stod bak da jeg som nevnt ikke tror noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...