Gå til innhold

GDPR gjorde at Fotoknudsen måtte slette over 6000 familiebilder fra én kunde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er et klassisk tilfelle av at begge to har gått på tryne.

Det er ganske drøyt av Monica Engelsen å skylde på Fotoknutsen for at deres informasjon har "druknet" i hennes egen epost, så hun ikke har funnet den. Her har hun sviktet sitt ansvar. Hvis det er så mye reklame at viktig informasjon drukner i den bør hun kanskje ta en runde og melde seg av noen av dem. Hvis hun ikke har tilstrekkelig kompetanse til å gjøre det bør hun vurdere å be om hjelp, ikke skylde på Fotoknutsen.

Samtidig er det ganske drøyt av Fotoknutsen å definere at et «aktivt» kundeforhold kun gjelder om du har gjort et produktkjøp. Aktiv trenger ikke å bety at kunden kjøper noe, det er tilstrekkelig at de tar aktiv stilling til kundeforholdet. Fotoknutsen har full mulighet til å løse denne problemstillingen ved å sende ut et enkelt samtykkeskjema, så kunden kan bekrefte at de ønsker å stå som aktiv et år til. At de krever at du må kjøpe noe er ganske spekulativt.

Endret av Benny Flaggstang
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler stadig at ordet «backup» brukes feil. Det er ikke backup om det ikke finnes andre steder, da er det bare lagret.

Husker en som ringte fortvilet for harddisken med backup var blitt ødelagt, jeg kontret med at han da burde skaffe en ny disk å ta ny backup, men så var jo svaret at det lå kun der…

Men ja en betalingstjeneste med mulighet for månedlig eller årlig betaling hadde jo løst problemet for fremtiden, de kunne jo evt gitt kunder av «minnebanken» fast rabatt på X% om det var viktig at prisen tilsvarte «gratis»* (*med et kjøp i året). 

Ellers er jo 12 mnd ganske kort tid, tenk om du kjøper julekort en dag seinere året etterpå🫢 . Men det er jo også en av de store ulempene med å benytte «gratis tjenester».

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 9/29/2022 at 4:06 PM, AnthonyEdwardS said:

Hjelper ikke å sende noe som helst, ei heller samtykkeskjema, når kunden i dette tilfeller ignorerer alt av e-poster uansett

Hvis det her var et tilsvar til min kommentar så er jeg i utgangspunktet enig, noe jeg sier eksplisitt. Men at hun gjør noe dumt forsvarer ikke at Fotoknutsen også gjør det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...