Gå til innhold

Skilt innkjøring forbudt


Melita

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må gjelde Gamle Prestegårdsvei. Både fordi skiltet skal stå til høgre for vegen det gjeld for, høgda skiltet er montert i, og kanskje viktigast at det heilt klart er den gata som ikkje er brei nok for tovegstrafikk. 

Det eg undrer meg mest over er at etter ein kjapp kikk i streetview så kan eg ikkje finne det tilhøyrande påbodsskiltet om einvegskøyring i andre enden av gata. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (25 minutter siden):

Det må gjelde Gamle Prestegårdsvei. Både fordi skiltet skal stå til høgre for vegen det gjeld for, høgda skiltet er montert i, og kanskje viktigast at det heilt klart er den gata som ikkje er brei nok for tovegstrafikk. 

Det eg undrer meg mest over er at etter ein kjapp kikk i streetview så kan eg ikkje finne det tilhøyrande påbodsskiltet om einvegskøyring i andre enden av gata. 

takk for svar!! 
Jeg har heller ikke funnet skiltet for enveiskjøring!! Har også brukt streetview men fant ingen enveisskilt ..derfor ble jeg sykt usikker på hva som er rett her??!! 

Lenke til kommentar

Forbudsskilt skal stå på høyre side, evt begge sider.

Innkjøring forbudt betyr ikke enveiskjøring eller påbudt kjøreretning for trafikanter som allerede er på veien. Det kan være der for å begrense gjennomgangstrafikk, samtidig som trafikanter som allerede er på veien fint har lov til å kjøre i begge retninger.

Endret av MailMan13
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...