Gå til innhold

Hvilke 4090/4080 skjermkort er dere mest interessert i?


chrisf

Anbefalte innlegg

Nå som flere AIBs har presentert de fleste av sine 4090/4080 kort og vi nå vet at EVGA ikke kommer til å produsere skjermkort lenger så er det jo ekstra spennende å vite hvilke kort folk er mest spent på. Hvilket skjermkort av de så langt annonserte kortene tror dere blir det dårligste kortet mtp kjøling og ytelse og hvilket blir det beste? Akkurat nå antar jeg nok at Asus sitt strix kort blir det beste og dyreste kortet, men jeg er faktisk også litt spent på å finne ut Zotac sine kort er bedre enn det folk forventer.                                                               

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 minutes ago, BartSimpson said:

Av rtx 3000 kort har jeg hatt: asus dual, strix oc, tuf oc,msi ventus, suprim x, evga xc3 og zotac twin edge. Var mest fornøyd med suprim x, begge 3080 strix oc jeg hadde var plaget med coilwhine.

Så jeg hadde kjøpt suprim x hvis jeg måtte velge uten å ha lest reviews.

Jeg liker Suprim kortene og opplevde selv at strix kortene hadde mye coilwhine. Spørsmålet er vel om man bare må akseptere coilwhine nå som kortene bruker mer og mer strøm…

Lenke til kommentar

4090 SUPRIM LIQUID X, 4090 Strix OC. Basert på sist erfaring er det egentlig kun SUPRIM X som frister til gjentakelse.

 

14 minutes ago, KurvSlangen said:

Det er overprisede klumper av metall.... hvis du er like negativ som meg da.

Det er vel heller bruken det står på og ikke produktene. Hvis du ikke skal bruke de mange banebrytende funksjonene bør du heller ikke kjøpe et slikt produkt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
9 minutes ago, chrisf said:

jeg tror prisene som vises på proshop akkurat nå er ganske nærme prisene noen av kortene kommer til å ha når de lanseres

Hvis reell prisforskjell på TUF og TUF OC er 3700 er det en fare for at vi igjen får "rimelige" prisete utgaver som er umulig å få tak i med reell pris langt der oppe. Får virkelig håpe dette ikke er tilfelle.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, ps5 said:

Hvis reell prisforskjell på TUF og TUF OC er 3700 er det en fare for at vi igjen får "rimelige" prisete utgaver som er umulig å få tak i med reell pris langt der oppe. Får virkelig håpe dette ikke er tilfelle.

But…but wasn’t AMD going to save us? Jk! tviler litt på at de kommer til å endre så mye i markedet med det kan godt hende at de vil ha gode skjermkort til en litt bedre pris. Jeg tror at nvidia sine kort fortsatt som til å være dyre, men jeg tror i det minste at prisene og tilgjengeligheten av kortene deres kommer til å være mer stabil sammenlignet med de to siste årene.  At least I hope so!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ha 4090 suprim x men det blir  nok strix da det er tynnere enn tuf, suprim etc så jeg kan konfigurere annerledes med tanke på tilkoblinger på hovedkortet som kjøleren til suprim vil blokkere men strix vil ikke med noen millimeters forskjell.

Vil fortsatt ha 3090ti spurim x i spillmaskinen de neste flere år, 4090 i arbeidshesten.

Endret av ticx
Lenke til kommentar
ps5 skrev (På 26.9.2022 den 14.02):

Hvis reell prisforskjell på TUF og TUF OC er 3700 er det en fare for at vi igjen får "rimelige" prisete utgaver som er umulig å få tak i med reell pris langt der oppe. Får virkelig håpe dette ikke er tilfelle.

Den prisforskjellen oppstår fordi selger noen modeller til msrp på lansering .etter de er utsolgt til msrp pris går prisen opp til vanlig pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...