Gå til innhold

Lønn regnskapsfører


Gjest 3a232...5d6

Anbefalte innlegg

Gjest 3a232...5d6

Hei!

jeg er en stille og forsiktig person som alltid bare har godtatt at lønna er som den er. Nå tenkte jeg å høre med dere om hva dere synes er riktig lønn for meg, basert på opplysninger jeg gir. Jeg er ute etter å presse opp lønna på bakgrunn av lønnsstatistikk og andre saklige faktorer, men er særdeles dårlig til å selge meg selv.

kvinne 37, 4,5 års erfaring fra internregnskap, 1 års erfaring fra byrå og autoriseres i slutten av året. Mellomstor by på Sørlandet. Har nå 500.000 i lønn. Effektiv medarbeider, tar i bruk alt av teknologi og lærer fort (i motsetning til mange av de andre, eldre ansatte).
 

«føler» at jeg ikke kan få mer enn 550’ nå ved autorisering, men hva med fremover? Finnes det andre argumenter for å presse opp lønna ved en senere anledning? 

Anonymous poster hash: 3a232...5d6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Finn ut først hva du bringer inn til firmaet.

Da har du utgangspunktet ditt.

Multipliser din ønsket lønn med 1.4   Der har du arbeidsgiver sin kostnad på deg. ( oftest mindre, men grei tommelfinger regel)

Sørg for at det i det minste 20% igjen til arbeidsgiver. De vil helst ha 40%

bruk argumentene du skriver om her.. At du er kjapp på ballen og kan justere deg.

Hvis arbeidsgiveren din er en god arbeidsgiver så vet de også verdien i deg.

 

Jeg har aldri møtt en sjef hittil som har sagt at de heller lar meg gå enn å gi meg ønsket lønn, nettopp fordi jeg kan vise til at de fortsatt tjener gode penger på meg etter evt økning.

 

Litt overdrevet, men mellom linjene sier du " Hei, vil du ha det komfortabelt og samtidig tjene 300k, eller satse på at du finner en som kan tjene 500k til deg"

Lenke til kommentar
Gjest 3a232...5d6 skrev (På 25.9.2022 den 10.15):

kvinne 37, 4,5 års erfaring fra internregnskap, 1 års erfaring fra byrå og autoriseres i slutten av året. Mellomstor by på Sørlandet. Har nå 500.000 i lønn. Effektiv medarbeider, tar i bruk alt av teknologi og lærer fort (i motsetning til mange av de andre, eldre ansatte).
 

«føler» at jeg ikke kan få mer enn 550’ nå ved autorisering, men hva med fremover? Finnes det andre argumenter for å presse opp lønna ved en senere anledning? 

Her høres det definitivt ut som du har en del å gå på lønnsmessig. Det finnes flere argumenter. For det første virker du jo som en drømmeansatt. Effektivitet, læringsvillighet og bruk av teknologi er jo ting som pushes veldig i disse yrkene. Fortell at du synes du gjør en god jobb og at du synes du fortjener mer lønn. Ellers ligger du jo også under snittet. Du burde kunne forventet over 600k. Hva slags utdanning har du forresten?

Dersom du ikke er fornøyd, så ringer du bare et annet byrå og sier at du tenker på å bytte. Da får du et tilbud der som du eventuelt kan spørre nåværende arbeidsgiver om å matche.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...