Gå til innhold

Liste tråd for Dolby Vision filmer på UHD Blu-ray


Gouldfan

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde på et svensk forum, men de er ganske grinete på nordmenn....

Tenkte det kanskje er mer respons her, for de som har mulighet eller interesse for Dolby Vision iallefall.

Jeg har trålet nettet og finner lite informasjon om dette, samt at nordiske utgivelser ofte er forskjellige fra feks Amerikanske...

Årsaken til at jeg starter opp er at det virker vanskelig å finne informasjon når man handler på nett. Dette samt at merking av DV er dårlig eller også ikke merket i det hele tatt..

Tv serier og filmer på Stream er jo enklere, bare til å søke 4k Dolby Vision i appene og svaret dukker opp med lister/katalog. Men om noen har tid og orker å sakse og legge ut her så er det selvsagt bare positivt.

Jeg begynner med de filmene jeg har som har Dolby Vision. Er merket med ørlite merke.

 

Kong Vs Godzilla 

Morbius

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (9 minutter siden):

Jeg prøvde på et svensk forum, men de er ganske grinete på nordmenn.

Du er da vel bedre svenske enn mange av de som bor i sverigestan nå da..  😁
Nå er vel rundt 20% av filmene mine DV tror jeg.. Registret sier 188 titler med DV ser jeg. Både spiller, forsterker og tv 'forteller' meg at jeg spiller av DV så det er ingen grunn til å se etter merking på filmene.
Jeg så faktisk Clear and Present Danger med Harrison Ford i hovedrolla nå i dag, denne i 4k DV.

Lenke til kommentar
Woff skrev (23 minutter siden):

Du er da vel bedre svenske enn mange av de som bor i sverigestan nå da..  😁
Nå er vel rundt 20% av filmene mine DV tror jeg.. Registret sier 188 titler med DV ser jeg. Både spiller, forsterker og tv 'forteller' meg at jeg spiller av DV så det er ingen grunn til å se etter merking på filmene.
Jeg så faktisk Clear and Present Danger med Harrison Ford i hovedrolla nå i dag, denne i 4k DV.

Register hos deg, eller online?

Jeg tenkte på før kjøp typ?

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (32 minutter siden):

Register hos deg, eller online?

Dette er 'mitt' register over de filmene jeg har ja. Jeg bruker programmet DVD Profiler (http://www.invelos.com/)
og her har jeg registrert (i dag) 7 753 titler, 697 av disse er 4k og 1 927 er blu-ray. 
Dette er vel og merke original-plater og registret er nok heller ikke 100% komplett.
7 753 titler utgjør en betydelig mengde filmer og jeg har sett ALLE sammen minst en gang..

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Interessant ser at Ambulance som jeg har er Dolby Vision, og den er ikke merket. Hverken den på bildet eller Steelbox versjonen jeg har.

Min spiller slår ikke automatisk på DV, men er også det at det er greit å vite om man handler nye på forhånd.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

og den er ikke merket

Har du ingenting som VISER at du spiller en DV film? Som sagt fremkommer dette på spiller, på forsterker og til slutt på tv her hos meg.
Altså ingen sjanse til å unngå å se at det er en DV.
Og forøvrig så er også mitt eksemplar av Ambulance i DV ja..

Lenke til kommentar
Woff skrev (10 minutter siden):

Har du ingenting som VISER at du spiller en DV film? Som sagt fremkommer dette på spiller, på forsterker og til slutt på tv her hos meg.
Altså ingen sjanse til å unngå å se at det er en DV.
Og forøvrig så er også mitt eksemplar av Ambulance i DV ja..

Jeg har blitt fortalt at man på Sony må teste i spiller med DV on, om det er DV da så står det på tv og spiller. Om det ikke er det så blir bildet overblown med lysstyrke... Husker ikke hva det står i display....

Men motsatt om du ikke har på DV og det er en DV film så mener jeg å huske det står HDR eller UHD.

Men er lett å switche sies det av drevne Sony eiere , men jeg har akkurat fått den. Enklere med Panasonic spillerne og Panasonic tv feks som har en ren automatisk DV på slik som jeg har fra Smart tv appene....

Men dette er ikke viktig, det kule er at dere delte listene, slik at man kan velge å kjøpe DV filmer man digger, viste om siden men tenkte ikke at det var like lett å søke der som på Streamings Appene...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Ikke alle filmer er merket, og derfor er det en fordel å ha en Blu-ray spiller som skifter til DV automatisk. 

Sony vil antageligvis ikke vise at det er en DV film om DV er slått av.

Er rart at selv ikke toppspilleren deres har ren Auto detecting av DV og off på de uten, ikke engang 1100ES toppversjon tror jeg. Er vel en greie Panasonic klarte bedre eller noe sånt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Dubious skrev (9 minutter siden):

Sony bytter ikke automatisk, så DV må slås av om filmen ikke har DV.

^ er dette jeg prøvde å si, men du sa det bedre.

Uansett takk for at dere hjalp meg å finne den Bluray siden, med landskoder og greier. Kjempefint.

Da vet alle som er innom her at alle Dolby Vision filmene står der, også for filmer solgt fra feks Skandinavia.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Dubious skrev (11 minutter siden):

så DV må slås av om filmen ikke har DV.

Beklager at jeg kommenterte dette. Har altså ikke opplevd problemet på noen av mine DV spillere. Men hva skjer om du 'glemmer' å slå av DV i menyen til spilleren? (Må uansett være noe HERK å huske på å slå på et format..) 🙂

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål, er det noen som har sett Lotr i 4k er den greit klippet? Og er det innkludert Extended?

Samme med Gudfaren triologien, er denne klusset med i klippene?

  1. Husker med skrekk Star Wars overgangen fra dvd til bd med selvlysende små Jabbaer Inni lille Millenium Falcon... Og masse annet tragisk....
Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Har begge og synes de er aldeles utmerket! Lotr har både theatrical og extended versions for filmene.
Ser du extended betyr det 159 minutter ekstra tid bak skjermen totalt.

En annen film du kanskje bør vurdere er Apocalypse Now: Final Cut. Her får du også med ekstra underholdning så det holder (6 plater totalt).. I DV.

Endret av Woff
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (7 timer siden):

Har begge og synes de er aldeles utmerket! Lotr har både theatrical og extended versions for filmene.
Ser du extended betyr det 159 minutter ekstra tid bak skjermen totalt.

En annen film du kanskje bør vurdere er Apocalypse Now: Final Cut. Her får du også med ekstra underholdning så det holder (6 plater totalt).. I DV.

Wow Apocalypse har jeg trålet etter, har den ikke på hverken dvd eller bd,  vurderte den på Ginza tror jeg altså bd.

Finnes den å få tak i kjapt i Skandinavia???

Edit til bra pris på Amazon.se ja, supert.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
vidor skrev (18 minutter siden):

Det er et luksusproblem når man har klippet vekk så mye for å utgi de originale utgavene som i utgangspunktet er temmelig lange.

Vanligvis så er problemet motsatt, at man rett og slett har for lite bra materiale slik at filmen klippes så mye at den havner godt under 90 minutter.

 Årsaken er business filmselskapet sine øyne, de har sylskarpe testgrupper og synsere som mener ting om scenene.

Det er jo derfor det heter Extended eller Directors cut.

Samt theater version...

Dvs den som skulle ment å selge kinobilletter og få gode anmeldelser.

Jeg digger Extended og er en must have, men det er altfor langt for en premiere-film..

En liten sak om Lotr, ente-slaget høyt sett fra himmelen, var fæl Cgi, og fæl vinkel på kamera, nesten på Starwars nivå... Men det var kanskje enda merkeligere med Kino-versjon, der Pippin og Merrin sitter og ler av saruman i tårnet, dvs vi så aldri slaget.

Jeg er sikker på at Jackson kunne klart det bedre, om han fikk velge, de andre slagene selvom de har orker og troll ser mye bedre ut, "ekte". Han fikk ikke velge, det ble nok fjernet tidlig i prosessen.

Men faktisk trollet i RoP ser enda mer ekte ut...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...