Gå til innhold

Spelehallen gjer comeback: – Utruleg kult


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
35 minutes ago, Pinng said:

Gud som jeg savner slike spillehaller..

Det er tidvis ufattelig trist å bo i dette ultra-konservative landet.

Håper så inderlig at denne hallen får bestå og at det blir flere etter hvert.

I hvilket land bor du i? Norge er bortimot så langt fra konservativt som det går an å få det 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De der idiotiske planene i denne regionen er helt absurde. Skal ha de til sentrum og så går det konkurs. I Stavanger sentrum er det forsøkt med et sted for virtual reality samt andre gaming ting, forsvinner alltid. Sandnes sentrum har enda mindre potensielle kunder. Fordelen med kvadrat er at det drar til seg folk fra de fleste kommunene rundt, noe som Sandnes sentrum absolutt ikke gjør. Blir det lagt til det senteret rett bortenfor så er jeg veldig sikker på at antallet besøkende faller drastisk da senteret i seg selv er dørgende kjedelig. Kvadrat hadde en spillehall for evigheter siden som jeg elsket å gå til, i tillegg til en simulatormaskin som jeg ble bilsyk i når jeg valgte rallysimulatoren. Var fantastisk. Blir vel ny ikea dette. Ikea som kjøpte tomt i Stavanger for å flytte et lite stykke hvor Sandnes gjorde det umulig for dem å finne kjøper til bygget med å omregulere og mye annet tull bare for å beholde ikea i kommunen. Nå slår deres egen reguleringer tilbake på dem🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
18 hours ago, LoveAss said:

I hvilket land bor du i? Norge er bortimot så langt fra konservativt som det går an å få det 🤣

Kommer helt ann på hva man snakker om. Norge har en veldig konservativ narkotika lovgiving,  samme med prostitusjon,  vi har for det meste søndags stengt, du kan ikke en gang bruke gressklipperen din på søndag fordi man skal "holde hviledagen hellig "

Norsk skattepolitikk er mer konservativ/neo liberal enn til og med USA.

 

Norske lover er generelt langt mer konservativ enn det norske folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pinng skrev (På 23.9.2022 den 22.11):

Gud som jeg savner slike spillehaller..

Det er tidvis ufattelig trist å bo i dette ultra-konservative landet.

Håper så inderlig at denne hallen får bestå og at det blir flere etter hvert.

Tok meg en tur når jeg kjørte forbi i går. Var egentlig alt for mye folk der, men alle så veldig glade og fornøyde ut. Alle maskinene var i bruk. Litt mindre areal og maskiner en jeg forventet. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Aiven said:

Skjønner ikke helt hva du mener med den påstanden, kan du utdype?

Norske rikinger betaler mindre i % i forhold til deres inntekter/forume enn i usa, vi har også høy moms, bompenger osv. Ting som mye mer negativt påvirker "nornale" mennesker enn rikinger. Byrden er dyttet mer over på oss vanlige folk enn de rike, i noen tilfeller da til og med mer enn i usa. Klassiske neo-loberalisme/konservativ økonomi politikk. Norge den dag i dag kjører en versjon av den totalt feilede myten "trickle down economics"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (15 minutter siden):

Norske rikinger betaler mindre i % i forhold til deres inntekter/forume enn i usa, vi har også høy moms, bompenger osv. Ting som mye mer negativt påvirker "nornale" mennesker enn rikinger. Byrden er dyttet mer over på oss vanlige folk enn de rike, i noen tilfeller da til og med mer enn i usa. Klassiske neo-loberalisme/konservativ økonomi politikk. Norge den dag i dag kjører en versjon av den totalt feilede myten "trickle down economics"

Ok, i og for seg en interessant påstand. Skulle likt og sett en sammenligning side ved side. At forskjellene øker i Norge har jeg fått med meg fra Picketty.

Lenke til kommentar
0laf skrev:

For de som er over 18 år, så har det vel i årevis vært lignende tilbud hos Pollett og Tilt, gratis !

Ja, smal sak å ta en 7 timers biltur hver gang jeg vil besøke en arkadehall, ikke sant? Misforstå meg rett, skulle ønske vi hadde Pollett og Tilt her på Nordjæren også, for det hjelper oss fryktelig lite at tilbudet finnes i hovedstaden all den tid vi faktisk ikke bor der.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal vel litt til i dag å holde noe slikt åpent for betalende kunder, siden de som er interessert i sånt normalt har spill hjemme og velger å oppsøke spillehaller for det sosiale aspektet og de eksklusive tingene de har der. Før i tiden hadde i folk mulighet til å spille arkadespill annet enn hos dem som hadde valgt å investere i slike maskiner, og det var sjelden privatpersoner. En av få typer maskiner som fremdeles er høvelig unike er vel pinball-maskiner, men de har ikke like bred appell som generelle arkademaskiner.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
On 9/24/2022 at 4:47 PM, Eddie_Peddie said:

De der idiotiske planene i denne regionen er helt absurde.

Noe av det mest absurde er håndteringen av ikke-Biltema.

For de uinnvidde: Biltema hadde et relativt lite bygg nær Kvadrat, og ønsket seg bedre plass. De skaffet seg et større bygg i nærheten, hvor de i utgangspunktet hadde forbud mot å selge bilrelaterte ting, fordi kommuneplanen hadde spesifisert at arealet skulle brukes til salg av andre varer enn bilrelaterte varer.

Kommunepolitikerne innvilget deretter unntak fra kommuneplanen, men dette ble påklaget av fylkesmannen, som viste til kommuneplanen, og fylkesmannens klage fikk medhold i departementet. 

Deretter kom selve mesterstykket: Kommunepolitikere gikk ut i media og kritiserte fylkesmann og departement for å ikke gi dispensasjon fra kommuneplanen.

I mitt enkle sinn er det slik at hvis kommunepolitikerne mener de selv har vedtatt en dum plan så må kommunepolitikerne se seg i speilet og vedta en bedre plan selv, ikke skylde på ankeinstansen for at disse ikke innvilger dispensasjon fra planen kommunepolitikerne selv vedtok.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...