Gå til innhold

Spillere flokker tilbake til Cyberpunk 2077


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var en av de få som faktisk hadde en ganske feilfri opplevelse på pc fra dag 1, og har lagt mange timer i Night City. Er såpass glad i det at jeg faktisk nylig kjøpte det på ps4(5) kun for fysisk kart samt litt goodies.

Spillet faller i stykker hvis man hele tiden skal tro at dette er en konkurrent med GTA, og det er nok der kritikken kommer ifra. Dette er egentlig et ganske lineært rpg spill, som er bygd inn i en åpen verden. Det er ikke meningen at du skal gå Rambo i hele byen. Det var fullstendig galt å slippe dette på forrige generasjon.. men fortsatt litt overrasket over at de klarte å overbevise så mange at en 10 år gammel konsoll skulle kjøre et spill som får dagens kraftigste skjermkort til å skjelve litt. Man må roe forventningene litt…..

 

Witcher 3 var heller ikke perfekt når det kom ut, men hentet seg raskt inn.. her ser man historien har gjentatt seg. Problemet idag er at utviklere blir hengt ut offentlig og får drapstrusler i posten om ikke de tilfredsstiller og legger til rette for hver eneste person i verden sitt syn på spillet, med krav om politisk korrekthet og tilrettelegging.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
AvgAug skrev:
alike skrev (3 minutter siden):

Finnes det noe bevis på at utvikleren bevist løy til oss? Tror heller du skal gi aksjonærene skylden.

De gjorde en ganske stygg bommert på PS4/last-gen konsollene.

Alt annet er innafor i mine øyne, det er typisk utviklere/utgivere å hype opp spillet sitt og så backtracke når de får motgang, men akkurat den saken, hvor spillet var helt uspillbart på PS4 f.eks er ille. De beklaget det, innrømmet stort press for releasevinduet og tilbød refusjon til alle som eide på last-gen.

Hva er greia med språket ditt? Om du mot formodning ikke er halvt engelsk lurer jeg på hvorfor du blander inn så mye engelske ord her? "backtracke", last-gen" "releasevinduet".
Lenke til kommentar
bakalaka skrev (2 timer siden):

Hva er greia med språket ditt? Om du mot formodning ikke er halvt engelsk lurer jeg på hvorfor du blander inn så mye engelske ord her? "backtracke", last-gen" "releasevinduet".

Jeg er norsk, men har bodd en god del år i England og USA så vil si det + engelsk kommunikasjon over internett har skylda.

Lenke til kommentar
unik42 skrev (2 timer siden):

Barn og ungdom gjør det mye i dag, dessverre. 

Nåja. Jeg gjør det mye selv også, i en alder av 39. Handler nok mer om hvilke medier man er utsatt for. Ikke ser jeg helt problemet med det heller. Vi kommer alle til å snakke engelsk og banne på kinesisk i fremtiden uansett.
 

XE DarkRunner skrev (7 timer siden):

Spillet faller i stykker hvis man hele tiden skal tro at dette er en konkurrent med GTA, og det er nok der kritikken kommer ifra. Dette er egentlig et ganske lineært rpg spill, som er bygd inn i en åpen verden. Det er ikke meningen at du skal gå Rambo i hele byen. 

Witcher 3 var heller ikke perfekt når det kom ut, men hentet seg raskt inn.. her ser man historien har gjentatt seg.

Tror ikke de fleste forventet GTA. Tror heller at de, som meg, forventet Deus Ex i en åpen verden, satt i en stemningsfull cyberpunk-verden der valgene dine betydde noe. For det var det de prøvde å selge oss. Og vi endte opp med ingen av delene. Og jeg føler til og med at det å kalle det et RPG er en stretch. Skilltreet har særdeles liten effekt, det er alt for lite synergi i kreftene, og gameplayet er for lite variabelt.

Witcher 3 hentet seg raskt inn ja. Faktisk så raskt at jeg som kjøpte det bare et par måneder etter release ble veldig fornøyd. Men Cyberpunk 2077 har ENDA ikke fikset politiet, selv etter nesten 2 år. Og dette i tillegg til at spillet er veldig annerledes enn hva de solgte det inn som.

Men for all del, spillet er ikke helt krise. Bare ekstremt skuffende i forhold til hva man turte å håpe på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg ikke helt skjønner alt hatet jeg har sett mot Cyberpunk 2077. Nei, det er ikke spillet som ble lovet, men det er fortsatt et veldig bra spill.

Skrev et innlegg / kort anmeldelse av CP77 på GoG forumet:
https://www.gog.com/forum/cyberpunk_2077/cant_edit_or_even_find_my_review_on_the_store_page_so/post6

Holdt det kort siden "haters" antageligvis ikke ville være interessert i å lese en lengre tekst.

Er det noen som har merket spesielle problemer med 1.6 patchen? Har lest masse om CTDs (Crash To Desktop), nye bugs etc.

Sitter selv fortsatt på 1.5 hotfix 1 (GoG versjonen av spillet) pga. en haug med mods. Og ironisk nok, å oppdatere til 1.6 derfra ville vært vanskelig hvis jeg ikke hadde lastet ned og lagret lokalt alle patchene som er kommet siden, for både 1.5 hotfix 2 og 1.52 patchen mangler hos GoG. CDPR EIER GoG, så de har ikke alle patchene til sitt eget spill på sin egen tjeneste...

Det var flere på GoG forumet som etterlyste de manglende offline patchene så jeg lastet dem opp fra serveren min og hadde de liggede på Onedrive en periode.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 time siden):

Jeg må si jeg ikke helt skjønner alt hatet jeg har sett mot Cyberpunk 2077. Nei, det er ikke spillet som ble lovet, men det er fortsatt et veldig bra spill.

Det er vel det som er problemet. Det ble for tamt i forhold til hva de prøvde å selge til kundene. Det hjelper ikke om det er bra, når det oppleves som så langt unna de de solgte.

Jeg synes spillet er helt ok, men synes det verste faktisk er feelingen rundt skyting osv. Fortsatt ganske røft. 

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke spillet I det hele tatt.

 

En ting er alt som er objektiv feil,  som de ikke holdt løfter om, som de direkte løy om. Ikke en av de er er godkjent,  og det var mange av de.

Så er det alt det jeg personlig ikkr liker,  looter shooter gameplay,  uinteressant historie  og verden, traust og kjedelig by, alle de andre open world fellene de faller i. Rett og slett ikke et spill laget for meg, og det er greit nok, men nå de også driver med så mye snusk, blir det hele alt for mye. Og det er synd, de kan lage gode spill. Dette er bare ikke en av de.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Og det er synd, de kan lage gode spill

Om du ser på witcher 1,2 og 3 så har de hatt problemer med alle. Spill nr 1 hadde ekstremt mye bugs, og var nok ikke helt ferdig når det ble lansert. Kom senere med enhanced edition. Samme skjedde med spill nr 2. Gjett hva som skjedde med nr 3? Akkurat det samme. De kan lage gode spill, men er ikke gode med tidsfrister. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Sjørøver said:

Om du ser på witcher 1,2 og 3 så har de hatt problemer med alle. Spill nr 1 hadde ekstremt mye bugs, og var nok ikke helt ferdig når det ble lansert. Kom senere med enhanced edition. Samme skjedde med spill nr 2. Gjett hva som skjedde med nr 3? Akkurat det samme. De kan lage gode spill, men er ikke gode med tidsfrister. 

Ja alle hadde problemer,  og de har drevet med crunch/utnyttelse av sine arbeidere under produksjonen av witcher 3(og 2 for alt jeg vet) men de endte opp med å bli gode spill, (i hvertfal 2 og 3) men cyberpunk er fundamentalt ikke sånn som spillet skulle være eller var lovet. Selv etter nesten et år med arbeider.  Det vil nok aldri bli et godt/bra spill.

Det betyr ikke at man ikke kan like det eller bruke masse timer i det, men et godt spill vil det ikke være, for langt unna det som ble lovet. Hadde det bare blitt sluppet (minus bugsa) uten all hypen ville det være et helt ok, ikke så inspirerende open world looter shooter/rpg. En i en lang rekke sånne spill som har kommet de siste 5 årene.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd 1.6, dvs. noen av de nye moddene som er tilgjengelig for 1.6. F.eks. Let There Be Flight. Var en drøss med "prerequisites" / ting som måtte installeres og oppdateres først for å få modden til å virke, men spillet har ikke kræsjet en eneste gang ennå.

Hvilket nesten var overraskende basert på alle innleggene på GoG forumet om at spillet kræsjer hele tiden. Hver gang de åpner kartet, etter 5 minutter, får ikke engang startet spillet osv.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 26.9.2022 den 12.46):

Jeg liker ikke spillet I det hele tatt.

 

En ting er alt som er objektiv feil,  som de ikke holdt løfter om, som de direkte løy om. Ikke en av de er er godkjent,  og det var mange av de.

Så er det alt det jeg personlig ikkr liker,  looter shooter gameplay,  uinteressant historie  og verden, traust og kjedelig by, alle de andre open world fellene de faller i. Rett og slett ikke et spill laget for meg, og det er greit nok, men nå de også driver med så mye snusk, blir det hele alt for mye. Og det er synd, de kan lage gode spill. Dette er bare ikke en av de.

Kan lage gode spill, tenker du på W3 da? For det er vell det eneste de har laget som er bedre enn Cyberpunk. W1 og W2 er latterlig dårlige, kun historien som er helt grei.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, GnilreG said:

Kan lage gode spill, tenker du på W3 da? For det er vell det eneste de har laget som er bedre enn Cyberpunk. W1 og W2 er latterlig dårlige, kun historien som er helt grei.

W2 er deres beste spill. W3 lider alt for mye av open world syndrom og alt alt for mange timer med å sitte å stirre på skjermen(cut scenes og dialog) W2 har akkurat passe lang historie 25-30 timer, flott grafikk og gameplay som minner om de gode Bioware spillene fra gamle dager)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...