Gå til innhold

Råd for kjøp av hybrid


Bikeps

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ute etter en god hybrid.

Vesentlige egenskaper:

• Gode hydrauliske bremser

• Godt girsystem

• Lett oppreist sittestillingstilling

• Ser for meg at det er bra med kun ett tannhjul i kranken (slet litt med giringen i kranken på forrige sykkel). Er det ikke stadig mer vanlig med kun ett tannhjul foran?

• Er forøvrig høy og trenger en stor ramme

• Helst (mulighet til å montere) et "rustfritt" KMC EPT-kjede

• Helst skjult kabelføring

• Selvsagt lavest mulig vekt

• Helst (men ikke et must) 28"/700c hjul/40-622 dekk, slik at jeg kan gjenbruke dekk

• Helst dempet foran

• Må kanskje bytte til mitt eget behagelige sete og justerbart stem, så det må være mulighet for nettopp det

• Trenger selvsagt skjermer og bagasjebrett (sistnevnte må passe Ortlieb-veske)

Den skal brukes til pendling, totalt 25 km pr. uke. Relativt flatt. Hovedsakelig asfalt, men noe "tynn" (relativt finkornet, ikke dyp) grus på en relativt hardpakket skogsvei. Den kommer til å brukes året rundt (piggdekk).

Spørsmålet er - får jeg noe ålreit for 10-15 000? Noen merker jeg bør styre unna? Er det noe poeng å dra på XXL og den type sjapper - eller må man på ordentlige butikker som Spinn, Oslo Sportslager og Oslo Sykkelverksted?

Takker på forhånd for gode tips!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...