Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kone fra øst-europa - Hvor lett er det?


Gjest c211f...1c2

Anbefalte innlegg

Gjest 9f2b7...ba3 skrev (10 timer siden):

Reise til Sør-Korea er vel en mulighet, men ikke før neste sommerferie i det minste. Så spørs det hva kan man få til for et besøk der i 1-2 uker.

Anonymous poster hash: 9f2b7...ba3

Ja. Hvis man ser kynisk på det så er det vel en slags «forhandling». Hvis du opplever å være lite ettertraktet blant Norske kvinner så ville jeg ha vært skeptisk til en utenlandsk kvinne som erklærte sin evige kjærlighet etter 1-2 uker.

-k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er klart det er mulig å finne noen fra andre land, men vær obs på hva du er ute etter i et forhold. Om du "sitter godt i det" og blir sammen med en øst-europeisk kvinne, så  er det viktig å være realistisk i forhold til hvorfor hun er sammen med deg: økonomisk trygghet. Det behøver ikke å være negativt, men det er ikke slik at øst-europeiske (eller asiatiske for den del) damer forelsker seg raskere enn norske damer.

Jeg har flere nære venner fra øst (av begge kjønn), og en av kulturforskjellene går på at det er viktigere for damene at mannen har forsørgerevne. Årsaken er at inntekstforskjellene mellom kjønnene er større, og for at damene (og barna) skal klare seg er de avhengig av at mannen har grei inntekt. Om jeg skal generalisere videre er de opptatt av at man ikke skal være overvektig, det er ansett som enda mindre attraktivt i øst enn det det er her oppe.

Lenke til kommentar

Som andre sier er nesten bare å glemme det med mindre du ser ganske bra ut og har mye cash.
Var lettere når de var fattige og bak jernteppet. Er mange som og ikke har lyst å flytte til Norge, bare se på Ukraina, mange som har flyttet tilbake fordi de har savnet familie og venner selv om det er krig der.

Du har nok bedre sjanse i Thailand eller Filipinene men det  er nok ikke aktuelt.

Syns du bør heller jobbe med deg selv, begynn å trene, prøv online dating, er mye rart som går ut på byen så tviler på det er der du finner kjærligheten.

Lenke til kommentar
curiousone skrev (23 minutter siden):

Det er klart det er mulig å finne noen fra andre land, men vær obs på hva du er ute etter i et forhold. Om du "sitter godt i det" og blir sammen med en øst-europeisk kvinne, så  er det viktig å være realistisk i forhold til hvorfor hun er sammen med deg: økonomisk trygghet. Det behøver ikke å være negativt, men det er ikke slik at øst-europeiske (eller asiatiske for den del) damer forelsker seg raskere enn norske damer.

Jeg har flere nære venner fra øst (av begge kjønn), og en av kulturforskjellene går på at det er viktigere for damene at mannen har forsørgerevne. Årsaken er at inntekstforskjellene mellom kjønnene er større, og for at damene (og barna) skal klare seg er de avhengig av at mannen har grei inntekt. Om jeg skal generalisere videre er de opptatt av at man ikke skal være overvektig, det er ansett som enda mindre attraktivt i øst enn det det er her oppe.

Vet du noe om hvor opptatte de er av at man har riktig farge? 

Lenke til kommentar
Gjest 9f2b7...ba3
onkel_jon skrev (På 4.10.2022 den 15.37):

Syns du bør heller jobbe med deg selv, begynn å trene, prøv online dating, er mye rart som går ut på byen så tviler på det er der du finner kjærligheten.

Trening har jeg holdt på med lenge nå. Har klart å slanke meg omtrent 25kg siden nyttår. Anser meg nok ikke veldig attraktiv selv om jeg ikke lenger er overvektig. Selv om jeg ikke lenger er overvektig er jeg ikke helt slank. Nå jobber jeg på å legge på meg mer muskler.
Online dating har jeg også drevet med i mange år, uten å finne noen. Å gå ut på byen og sjekke opp damer der er ikke noe jeg er interessert i eller er kapabel til.

Det er ikke pga. at jeg tror det er enklere at jeg kunne tenkt meg ei dame fra Sør-Korea. Koreanske damer er veldig fine, og jeg liker også kulturen og maten der. Ser gjerne at hun har en grei utdannelse og kan ha en grei jobb i Norge. Jeg utelukker heller ikke at vi kunne bodd i Sør-Korea delvis også i tillegg til Norge. Min jobb (IT) kan jeg gjøre hvor som helst i verden.
Hadde jeg kunne funnet ei fra Sør-Korea som bor i Norge så hadde det vært perfekt, men det er vanskelig å finne ei med spesifikt etnisitet på de diverse dating appene vi bruker i Norge.

Anonymous poster hash: 9f2b7...ba3

Lenke til kommentar
Gjest 9f2b7...ba3 skrev (På 3.10.2022 den 20.59):

Reise til Sør-Korea er vel en mulighet, men ikke før neste sommerferie i det minste. Så spørs det hva kan man få til for et besøk der i 1-2 uker.

Anonymous poster hash: 9f2b7...ba3

Abonnerer du på tinder premium kan du allerede nå velge lokalisasjoner i sør korea og legge til i bio hva du søker, og så treffes dere om et lite halvår

Lenke til kommentar
nacario skrev (17 minutter siden):

Abonnerer du på tinder premium kan du allerede nå velge lokalisasjoner i sør korea og legge til i bio hva du søker, og så treffes dere om et lite halvår

Ja, prøv slike datingapper. Jeg har en bekjent som har drevet med dette. Ikke en Don Juan, men hatt norske kjærester. Han ønsket bare å "prøve noe nytt". Alt etter hvor i verden man prøver kan det være enklere å få matcher enn her i Norge.

Lenke til kommentar
On 10/4/2022 at 3:42 PM, ITtraktor said:

Vet du noe om hvor opptatte de er av at man har riktig farge? 

Om du tenker på hudfarge er det svært få med afrikansk utseende i øst, men i noen av landene (Bulgaria, Romania, Ungarn) er det både mange helt hvite og mange som er mørkere i huden (i langt større grad enn her i Norge). Utover det er det vanskelig å generalisere, jeg har en bekjent som er svært mørk (av afrikansk opprinnelse) og han er gift med en dame fra Romania uten at det nødvendigvis sier noe fra eller til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...