Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kone fra øst-europa - Hvor lett er det?


Gjest c211f...1c2

Anbefalte innlegg

Gjest c211f...1c2

Hei!

Jeg har aldri vært i et forhold før og er for øvrig både jomfru og ukysset. Når jeg prøver meg på lokale damer, så blir det alltid nei. Tragisk nok. Problemet mitt er ikke at jeg ikke er nok på, slik som blant mange andre, men at jeg ikke er en mann etter norske kvinners smak.

Så derfor har jeg tenkt litt på å skaffe meg ei kone fra øst-europa. Jeg vil helst ha barn som ligner på meg selv. Hvor lett er det egentlig å skaffe seg ei kvinne derifra?

Anonymous poster hash: c211f...1c2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så mye enklere enn her i Norge, litt kynisk men fakta var at det var ekstremt mye enklere før når velferdsgapet var gigantisk og man ikke kunne emigrer hvor man ville i Europa. Om man har de sosiale ferdighetene og/eller utsende med seg så kan man få det hvor som helst.

Filipinene er vel  det stedet i verden hvor det er enkleste å finne en kjæreste for en nordmann nå.

Lenke til kommentar
Gjest a84a1...6a7
Gjest c211f...1c2 skrev (41 minutter siden):

Problemet mitt er ikke at jeg ikke er nok på, slik som blant mange andre, men at jeg ikke er en mann etter norske kvinners smak.

Dette oser av selvinnsikt, er nok bare de 2 millionene norske kvinner det er noe rart med ja. 

Anonymous poster hash: a84a1...6a7

Lenke til kommentar
Gjest c211f...1c2
KarvaBlad skrev (1 time siden):

Flere nevner Filippinene, men trådstarter sa han vil ha barn som ligner på ham selv. Jeg tolker det som at han vil ha en hvit dame.

Ja, det var det jeg tenkte på. Føler det er litt mer stas for meg.

Anonymous poster hash: c211f...1c2

Lenke til kommentar
Gjest c211f...1c2
Gjest a84a1...6a7 skrev (1 time siden):

Dette oser av selvinnsikt, er nok bare de 2 millionene norske kvinner det er noe rart med ja. 

Anonymous poster hash: a84a1...6a7

Så når jeg skriver at jeg ikke faller i smak blant norske kvinner, så er det noe galt med 2 millioner norske kvinner? På sett og vis er jeg enig i det. At jeg ikke faller i smak er jo i seg selv rart :D

Anonymous poster hash: c211f...1c2

Lenke til kommentar
Gjest a84a1...6a7 skrev (1 time siden):

Dette oser av selvinnsikt, er nok bare de 2 millionene norske kvinner det er noe rart med ja. 

Anonymous poster hash: a84a1...6a7

Det er en urimelig tolkning av teksten du quoter. Han skriver ikke at det er noe galt med Norske kvinner, bare at de ikke liker ham. Som like gjerne kan bety at det er noe «galt» med ham.

-k

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kjenner et lite knippe norske som har eller har hatt kone fra østblokken, kan jo gi et kort referat i den grad du opplever det som verdifullt:

1. Trivelig, godt trent, god økonomi knyttet til en jobb med mye og uforutsigbar reising, "bare" fagbrev, foretrekker tradisjonelle kjønnsroller. Har "alltid" fremstått lite interessert i norske kvinner da han tar for gitt at disse ikke ønsker et ekteskap med tradisjonelle kjønnsroller (og så lite begeistret for religion at en norsk kvinne som med basis i konservativ kristendom ønsker tradisjonelle kjønnsroller heller ikke er interessant). Gift og skilt to ganger fra østblokkdamer, den ene gangen vet jeg hans forklaring var at hun var sterkt sjalu og ikke taklet at han reiste så mye. Den andre skilsmissen har jeg ikke fått en forklaring på.

2. Sterkt utrivelig. Ufør, men meget solid økonomi etter en god karriere og en solid forsikringsutbetaling da han ble ufør, dessuten en del svart arbeid som ufør. Drikker altfor mye. Gift og skilt én gang, hun dro blant annet fordi han var voldelig. Uttalt negativ til moderne likestilte norske kvinner.

3. Trivelig, godt trent, trygg og respektert jobb i offentlig sektor (moderat økonomi), har hatt en rekke norske kjærester, men ble til slutt gift med en østblokkdame som opprinnelig var kommet hit grunnet ekteskap med en norsk mann, og som ble værende i Norge etter skilsmissen. Fortsatt gift, og fortsatt lykkelig. Denne konen er kanskje den mest integrerte, hun virker å ha aktivt valgt bort visse verdier/tradisjoner fra hjemlandet til fordel for norske, feks er hun rett og slett flau over LGBT-politikk/holdninger i hjemlandet.

Det som slår meg nå som jeg skrev dette er at den eneste som har forblitt gift over tid med en østblokkdame er den som i utgangspunktet også hadde draget på norske damer. For all del, tre personer er veldig tynt statistisk grunnlag.

Har du gjort deg noen tanker om kulturforskjeller, holdninger til kjønnsroller og andre verdier? Er det så at du ville foretrukket en kvinne med norske holdninger fremfor østeuropeiske? I så fall kan det være problematisk om du klarer å tiltrekke deg en østeuropeisk kvinne, men ikke liker holdningene hun kommer med.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Selv om du skulle finne en pen dame du liker godt, kan det være utfordrende for henne å tilpasse seg, og dere kan ha forskjellige meninger om mye pga kulturforskjeller. Jeg mener det er lettere å være gift med en som har samme bakgrunn, særlig når man ikke har erfaring i fra før.

Østeuropeere har vokst opp med tøffere levevilkår enn oss. Jeg vil tro at norske menn har en høy stjerne pga. likestilling og god levestandard. En russisk kvinne jeg snakket med som er gift med en nordmann, synes at norske menn er snille, hjelpsomme og sporty, mens russiske menn drikker for mye.

Spør en du kjenner godt om hvorfor han tror du ikke får kjæreste, og ta det derfra.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest 9f2b7...ba3

Jeg kjenner meg mye igjen i det trådstarter skriver. La meg henge meg på diskusjonen her i stedet for å starte ny tråd.

Jeg har vært på diverse datingsider i Norge i 15 år uten å få noen match.
Jeg har veldig god økonomi og en veldig godt betalt jobb, men jeg anser meg ikke så veldig fysisk attraktiv. Har vært litt overvektig i mange år, men har nå i senere tid slanket meg mye, og gått ned 25Kg siden nyttår i år og lagt på mer muskler.

Jeg har også tenkt noe i samme baner, men tenker da på Nord-Øst-Asia i stedet for Øst-Europa, da helst Sør-Korea. Grunnen til at jeg tenker på Sør-Korea er at jeg liker kulturen og maten der, og damene er flotte. Har til og med lært meg litt Koreansk fra å ha sett på mye Kdrama serier/filmer. Jeg tok da å opprettet meg en profil på KoreanCupid for noen dager siden.

Jeg tror også Sør-Korea er et land hvor de fleste har ganske god økonomi og levevilkår. Så kanskje ikke like lett å finne noen derfra som ønsker å flytte til Norge. Å reise til Sør-Korea er heller ikke noe billig i disse dager. Et annet problem med Asia er tidsforskjellen når man i begynnelsen skal prøve å bli kjent.
 

Anonymous poster hash: 9f2b7...ba3

Lenke til kommentar
Gjest 9f2b7...ba3

Finnes det profesjonelle matchmaking organisasjoner i Norge som kan hjelpe en å skaffe seg en kone fra utlandet? Jeg har ikke noe problem med å betale noe for en slik tjeneste. Jeg har noe allerede betalt mye penger på diverse datingapper som Sukker, Match, Møteplassen, Tinder, etc.

Det må vel være mye sikrere og enklere enn å prøve seg på diverse datingsider som er siktet inn for kontakt med damer i utandet.

Jeg har lest at i USA er det noen slike organisasjoner som tar veldig godt betalt for slike tjenester.

Anonymous poster hash: 9f2b7...ba3

Lenke til kommentar
Gjest 9f2b7...ba3
knutinh skrev (1 time siden):

Skeptisk. Du har ikke mulighet til å reise rundt i verden og se om du blir kjent noen på den måten?

Reise til Sør-Korea er vel en mulighet, men ikke før neste sommerferie i det minste. Så spørs det hva kan man få til for et besøk der i 1-2 uker.

Anonymous poster hash: 9f2b7...ba3

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler denne dokumentaren i fra 2015. Love Hurts.com

Lurt av lengsel

Sitat

Ofre for nettdating-svindel er ikke nødvendigvis mer naive enn andre folk. Det er rasjonelt å la seg lede av lengselen etter kjærlighet.

Det som skilte online-ofrene fra andre online-datere var ikke at de var mer naive, ensomme eller spenningssøkende, slik forskerne først antok. Nei, de som gikk «hele veien» og sendte større pengebeløp til svindlerne, var godt voksne mennesker med høye romantiske idealer.

De skilte seg ut ved at de rett og slett hadde større tro på den store kjærligheten. Tro på at «den ene rette» finnes der ute, at «kjærligheten vil vinne frem til slutt», og at kjærlighet kan oppstå ved første blikk. De var mer håpefulle. Og i det håpefulle vil det også alltid ligge en viss villighet til risiko.

Det gikk også en dokumentarserie på TV Norge som fulgte fem thailandske kvinner og deres norske ektemenn i ett år fra 2011. Velkommen til Thaifjord Mange fornøyde par. Har aldri hatt kjæreste
Det hadde vært spennende med en oppfølger 11 år senere.

Og en siste film jeg ikke husker hva het. Det var norske eller svenske menn som bodde på landet, ingen kvinner igjen å date der. De reiste på arrangert bussreise for å finne kone i Tallinn o.l. Det gikk ikke så veldig bra.

Og heller ikke for disse kvinnene:  Utenlandske kvinner leveres på døra til krisesenteret

Sitat

Sentre over hele landet opplever at norske menn bokstavelig talt leverer sine utenlandske koner på døra når de er «ferdig med dem».

 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...