Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ujevn nedbremsing bil


stamkunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stamkunde skrev (2 timer siden):

Når jeg bremser så bremser ikke bilen normalt, men vaiende og hakkete. Finner ikke bedre ord, men finnes sikkert riktig ord man skal si om det. 

Hva kan det være?

Hvor mye vet du om bil?

Vet du forskjellen paa skive og trommelbrems?

ABS bremsesystem?

Jeg er ikke noen bilmekaniker da.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Cocola skrev (3 minutter siden):

Ikke samme symptom jeg fikk da jeg hadde luft i bremsesystemet. 

Det kan være flere symtomer om man får luft i bremsesystemet da. Null respons på pedalen, null bremseeffekt, hard pedal/svak/kraftig brems. div, div, div. Er nok lurest å ta en sjekk hos verksted, og å skifte bremsevæske og flushe systemet litt. Bremseegenskaper bør man ta ytterst alvorlig uansett, og ikke la personer over ett nettforum diktere hva som bør gjøres.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (1 minutt siden):

Skeptisk, luft kan komprimeres men ikke væske. Luft i systemet gjør at bremsepedalen får lengre vandring og systemet mister bremseeffekt.

Hva skjer når bremsevæske tar til seg fuktighet? Da kan det dannes luft i bremsesystemet. Har jobbet på bilverksted selv og tatt service på bremser før i min ungdom, så jeg har en liten smule peiling på dette. Men, som du ser, så sier jeg ikke at det er det, men at jeg tror at dette kan være årsaken. Men det er vel ingen som vil diskutere på at denne bilen bør ha seg en tur innom verksted å få dette sjekket?, så vi kan vel legge denne diskusjonen omkring luft i bremser død.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • Hårek endret tittelen til Ujevn nedbremsing bil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...