Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Et utseende som hemmer livskvaliteten


Gjest 9bd06...455

Anbefalte innlegg

Gjest 9bd06...455

Mulig denne passer bedre i deppetråden, men ønsker også gjerne innspill på det så jeg oppretter en egen tråd. 

Kort fortalt; når jeg ser meg selv på bilder kjenner jeg meg ikke igjen. Har alltid visst at jeg ikke var heldigst hva angår gener, men jeg synes jeg ser helt vanlig ut i speilet.  Blir jeg derimot tatt bilde av orker jeg ikke engang å se på dem. I går ble jeg attpåtil bedt om å vise legitimasjon når jeg skulle kjøpe en pils ute, og det er jo kjempestas for en mann på 25 år. Jeg er tynn og spinkel og har for så vidt ikke noe stort problem med det, men hvis du legger på slappe øyne og skjeggvekst som en 16-åring så er vi der. Flere ganger har folk stusset på det når jeg oppgir alderen min, og en gang på byen fikk jeg høre av ei at jeg like så godt kunne vært 17 år. 

Likevel opplever jeg at pengere jenter kan vie meg oppmerksomhet, for eksempel ute på byen. Har også to tidligere forhold med jenter som anses som veldig pene (aka langt høyere på skalaen enn meg). Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvordan en 8er eller 9er kan engang vurdere å være interessert i en med mitt utseende. Lurer mest på om jeg bare innbiller meg at jeg kan få litt oppmerksomhet ute, og at mine to tidligere forhold bare var med personer som ikke bryr seg om utseende på en partner. 

 

Litt usikker på hvor jeg vil, eller hva jeg vil få ut av dette innlegget. Måtte bare få det ut, for det oppleves som rimelig urettferdig. Jeg har ikke akkurat behov for å være en 9er, men måtte jeg bli en 3er da?? 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 9bd06...455

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ea3a7...027

Det kan jo være at personligheten din veide opp for et manko på utseende. 

Eventuelt har du en dysmorfofobi og du stiller deg i langt verre lys enn som faktisk er tilfellet.

Uansett er dårlig selvtillit lite attraktivt så du bør jobbe med deg selv. Begynn å tren eller gi terapi et forsøk.

Anonymous poster hash: ea3a7...027

Lenke til kommentar
Gjest 9bd06...455 skrev (30 minutter siden):

Kort fortalt; når jeg ser meg selv på bilder kjenner jeg meg ikke igjen. Har alltid visst at jeg ikke var heldigst hva angår gener, men jeg synes jeg ser helt vanlig ut i speilet.  Blir jeg derimot tatt bilde av orker jeg ikke engang å se på dem.

Anonymous poster hash: 9bd06...455

Heilt normalt, i speilet ser du eit speilvent bilete av deg sjølve, mens på kamerabilete ser du eit normalt bilete, men sia dei fleiste er meir vande med å sjå seg i speilet enn på bilete, så er du vand med å sjå deg sjølv speilvendt, og når du då ser deg ikkje speilvendt så kjenst da feil ut. Enklaste måten å fiksa da på er med å venna deg til å sjå deg sjølv på bilete.
Vist folk og dame behandlar deg sånn så du beskriv deg, og du til og med får kjærestar så er 8 og 9 på skalaen din, så har du ikkje ein utsjånad så hemme din livskvalitet, da er sjølvbilete ditt du må ta tak i mest sansynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...