Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Fruugo?


Anbefalte innlegg

Jeg finner noen varer jeg kunne tenkt meg å handle fra det engelske firmaet Fruugo. Men dessverre er hjelpesidene så godt som ubrukbare, synes jeg. Noen som har erfaringer med å handle fra dette firmaet?

Det jeg først og fremst vil vite er om jeg må betale toll på det jeg handler ved innførsel, altså om firmaet er VOEC-registrert for eksport til Norge.

Det forteller hjelpesidene ingenting om, ei heller opplyser de heller ikke en epostadresse det går an å bruke; jeg vil kalle nettstedet deres for kundefientlig, altså til å bli frustrert over! Kan noen hjelpe meg i gang?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (26 minutter siden):

Selskaper som ikke tilbyr kontaktinformasjon bør du styre unna. Det pleier å vise seg senere hvorfor de ikke vil at du skal nå tak i dem. Typisk at du føler for å klage.

Nja, de tilbyr fysisk adresse og telefonnummer, men altså ikke epostadresse. Det er litt svakt. Bl a så handlet jeg en del fra cdon.no før, men da de ikke oppgir noen epostadresse eller telefonnummer har jeg sluttet å handle fra CDON.

Fruugo har jeg tenkt å gi en sjanse selv om jeg vet at å reklamere på et kjøp fra utlandet ofte er fånyttes, det vet man kan være en kalkulert risiko.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg fått hjem alt fra min første bestilling. Jeg bestilte fire varer, det kom i fire forsendelser med Helthjem, alt fra Kina. Fruugo bare formidler salg, de har ikke varer på lager i England hvor de holder til.

Fornøyd?

Sånn passe, litt under middels. Var lite fornøyd med kvaliteten på tre av varene, den fjerde var helt topp. Problemet med Fruugo for mitt vedkommende var at beskrivelsen av varene var ganske så dårlig, bare enkeltord på «Google-engelsk» gir dessverre ikke den grundigste beskrivelsen. Og det tok vel litt lang tid. Varene var heller ikke spesielt billige.

Bestille fra dem igjen? Det tviler jeg på, men har ikke helt stengt døra for dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fruugo: Fikk omsider varen; "Regnfrakk, herre, lang". Elendig kvalitet: ingen produktinformasjon; plastlignende materiale med hvite, simple trykknapper. Feil størrelse. Bestilte XXXL, for å være sikker. Men altfor liten, etter norske mål. Ingen returskjema. Og umulig å logge seg inn på hjelpesidene for å betille returskjema. Bare feilmeldinger. Ingen telefonnr. eller annen kontaktinfo.

Endret av Svein.T
Lenke til kommentar

Dårlige leverandører leverer ofte størrelser som er -1 eller -2 i forhold til hva folk forventer (XXL/XL). Fatter ikke at de gidder, når alle andre klarer å forholde seg seriøse.

Husk at dette er videresendere som er satt opp på en slik måte at de ikke skal håndtere problemer, så sånn sett ber du problemer.

Som regel har du en høvelig grei support med f.eks AliExpress, men om selger holder på med svindel (som f.eks å gjenbruke sporenr for frakt) sliter de også.

Lenke til kommentar
Svein.T skrev (På 10.11.2022 den 12.22):

Fruugo: Fikk omsider varen; "Regnfrakk, herre, lang". Elendig kvalitet: ingen produktinformasjon; plastlignende materiale med hvite, simple trykknapper. Feil størrelse. Bestilte XXXL, for å være sikker. Men altfor liten, etter norske mål. Ingen returskjema. Og umulig å logge seg inn på hjelpesidene for å betille returskjema. Bare feilmeldinger. Ingen telefonnr. eller annen kontaktinfo.

Jo, de oppgir telefonnummer: +44 161 938 0150

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...