Gå til innhold

Har noen erfaring med NTNU Gjøvik (ingeniør linjene)


NudlerErGodt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer NTNU Gjøvik byggingeniør for tiden som ´backup´ planen min hvis jeg ikke kommer inn på Arkitekthøyskolen i Oslo (går vg2, nå), og lurte på om noen har erfaring med universitetet og hvordan undervisningen er sammenlignet med Trondheim? Vil egentlig ikke flytte så langt fra familien min rundt Oslo området, og har da valgt Gjøvik som mitt siste alternativ. 

Takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg studert på Gjøvik, men studerte i Ålesund. Gjøvik er en kjempefin by, og Campus er bittelitt større enn Ålesund, noe som jeg tror er positivt. Ålesund ble litt i minste laget for meg. 

Fordelen med at du vil studere byggingeniør er at det ikke spiller noen rolle om du studerer på Gjøvik, i Ålesund eller Trondheim. Alle campuser er nå samkjørt, så pensum, eksamen og vurdering er helt likt. Undervisninga kan variere selvsagt, men ser for meg at det skal gå fint på Gjøvik!

Den eneste forskjellen er spesialiseringen. På Gjøvik tilbys "konstruksjonsteknikk" og "bærekraftig bygging". I Ålesund tilbys "byggteknikk", "vann- og miljøteknikk" og "veibygging, planlegging og drift". I Trondheim tilbys "bygg og miljø". Les deg opp litt på dette for å se om de to spesialiseringene i Gjøvik passer deg ;)

https://www.ntnu.no/studier/bibygg Trykk på studiets oppbygging, så kan du trykke deg inn på spesialiseringene og lese deg opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...