Gå til innhold

Motatt feil vare - Outlet PC


Anbefalte innlegg

Hei! 

Kjøpte nylig en maskin på outlet fra Elkjøp til ca. 15 000 kr.

Det viste seg imidlertid at de hadde sendt meg feil maskin, en vesentlig billigere og eldre modell som lignet på den jeg egentlig hadde kjøpt. Denne maskinen ble etter treg kundeservide omsider sendt i retur etter en uke. Elkjøp beklaget seg med at en annen kunde hadde levert de feil PC i første omgang, og at dette var grunnen til at jeg også fikk maskin av dem. Ok, mennesklig svikt er lov, men de kunne jo tatt seg bryet med å sjekke at de sendte riktig modell i første omgang! Fikk heller ingen tilbud om å få maskinen jeg egentlig skulle ha, og at retur av penger kunne først leveres når de hadde motatt den gamle maskinen. 

Uansett måtte jeg ha en maskin til arbeid, og kjøpte meg en tilsvarende modell. 2,5 uker senere er jeg fortsatt 15 000kr fattigere, noe som har begynt å påvirke meg økonomisk for denne måneden. Kundeservice hevder det tar 2-3 uker å behandle en retur. Jeg mener dette er ganske lenge når de ikke engang kan tilby et alternativ, og for en feil de har gjort.

Noen som vet hvor lang tid man har på å tilbakebetale pengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xClaymanx skrev (1 time siden):

Nå kan det jo være at posten bidrar til at dette tar lengre tid, å at det er flere som ønsker retur hjelper nok ikke på behandlingstiden.

2-3 uker er nok ikke uvanlig, men i det øvre skiktet.

Hadde du selv fraktet maskinen til en lokal elkjøp hadde du nok fått tilbake pengene iløpet av en ukes tid

Spurte om jeg kunne levere den inn, men fikk beskjed om det ikke var mulig. Kan ikke levere lokalt siden det er en annen maskin enn hva jeg har fått på kvitteringen, og at jeg da ikke kan "bevise" at det er riktig maskin.

Lenke til kommentar
Gangstersparadise skrev (1 time siden):

Spurte om jeg kunne levere den inn, men fikk beskjed om det ikke var mulig. Kan ikke levere lokalt siden det er en annen maskin enn hva jeg har fått på kvitteringen, og at jeg da ikke kan "bevise" at det er riktig maskin.

Har vert i lignende situasjon tidligere. Og da tok lokale butikken i mot feil vare og ny ble tilsendt etter noen uker. 

Bare ring inn til kundestøtte og be om å få til en løsning. Og den lokale elkjøp butikken kan hjelpe å få sendt inn feil vare til hovedlageret.

Hvis de ikke kan hjelpe deg, så skal du spørre om å få snakke med noen som sitter høre opp i systemet, gjerne dem sin leder

Endret av Ephrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gangstersparadise skrev (15 timer siden):

Spurte om jeg kunne levere den inn, men fikk beskjed om det ikke var mulig. Kan ikke levere lokalt siden det er en annen maskin enn hva jeg har fått på kvitteringen, og at jeg da ikke kan "bevise" at det er riktig maskin.

Du har jo snakket med butikken enten via chat eller epost vil jeg tro. Så d har jo beviset på din side.

Enig med Ephrus, ta det videre og be Elkjøp fikse problemet de startet i utgangspunktet. Det er ikke du som kunde som skal lide av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk kontakt med de på tlf, og beskjeden var beklagelse med at pengene sannsynligvis med feil ble sendt til tidligere eier som hadde levert inn pcen. Pengene skulle jeg få tilbake innen neste uke. Skjønner ikke helt hvordan dette er mulig, og om det er et billig forsøk på å sno seg unna at de har glemt å skrive retur. Uansett tar jeg kontakt høyere opp som dere sier, for nå er det jo komisk!😅

Blir siste outlet pcen min, da det ikke er verdt dette rabalderet for en tusenlapp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
BearCat skrev (På 3.10.2022 den 15.28):

Hvordan gikk dette til slutt (hvis det er slutt)?

Fikk ikke pengene tilbake som lovet den uken de sa. Når jeg spurte på mail fikk jeg bare svar tilbake "pengene er sendt" uten noen videre kommentarer.

Ventet da egentlig med vilje til det hadde passert 1mnd fra de hadde motatt den første maskinen jeg sendte i retur, og ringte kundeservice og beskrev situasjonen på nytt. Jeg hadde sett meg lei og måtte dessverre ta saken videre til forbrukerrådet med vedlagt dokumentasjon og mailer.

Denne gangen fikk jeg tak i en trivelig kunderådgiver som lovet å fikse dette asap. 2 dager senere var pengene på konto. Hun hjalp meg også med å legge inn en klage på butikken. Om det hjelper er jeg usikker på, men var fint at noen endelig tok tak i saken. Bare dumt det var trusler som måtte til...

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Gangstersparadise said:

Fikk ikke pengene tilbake som lovet den uken de sa. Når jeg spurte på mail fikk jeg bare svar tilbake "pengene er sendt" uten noen videre kommentarer.

Ventet da egentlig med vilje til det hadde passert 1mnd fra de hadde motatt den første maskinen jeg sendte i retur, og ringte kundeservice og beskrev situasjonen på nytt. Jeg hadde sett meg lei og måtte dessverre ta saken videre til forbrukerrådet med vedlagt dokumentasjon og mailer.

Denne gangen fikk jeg tak i en trivelig kunderådgiver som lovet å fikse dette asap. 2 dager senere var pengene på konto. Hun hjalp meg også med å legge inn en klage på butikken. Om det hjelper er jeg usikker på, men var fint at noen endelig tok tak i saken. Bare dumt det var trusler som måtte til...

Typisk Elkjøp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...