Gå til innhold

Private har brukt 15 prosent mindre strøm hittil i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Frobe skrev (På 14.9.2022 den 18.15):

Å slå av varmekablene på badet er ubehagelig nå, og blir ennå mer ubehagelig på vinteren.

Støpte badegulv magasinerer ganske mye varme. Stiller du termostaten ned 2°C så slår varmekablene seg av i mange timer. Stiller du opp 2°C så slår de seg på i mange timer. Sjekk priskurven for å time det godt. Jeg gjør dette jevnlig selv, når jeg er hjemme og har mulighet, fordi jeg sjekker priskurvene. Som eksempel kan jeg ta i går da jeg brukte bare 1 kWh den timen det var dyrest strøm og 7 kWh den timen det var billigst. Temperaturen på mine fire gulv med varmekabler var helt ok siden det er så mye termisk treghet.

Første bud er å følge med på strømprisen. Andre er å justere forbruket etter det. Alt for mange driter i det og lar det bare stå til. Da blir regninga dyr og det blir for dumt å bare skylde på eksterne faktorer for at den ble det. Folk er selv medskyldige i å bare la det stå til.

Egentlig burde vi ha en liten konkurranse her på forumet om å få størst mulig differanse mellom matematisk gjennomsnittspris og sin egen pris. Selv tror jeg at jeg havner i hvert fall 20% under mitt prisområdes matematiske gjennomsnittspris denne måneden. I Sør-Norge er laveste pris i dag 37 øre (spot) kl 16 og 4 kr kl 21. Følger man mitt tips om varmekabler kan man få betalt for å bruke strøm i dag (pga strømstøtten).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...