Gå til innhold

Røkkes formue dividert på nordmenn dividert på dager i år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er morsomt å høre politikere og folk på venstresiden snakke om at man må ha høyere skatt. 
Det finnes faktisk en ordning som lar deg betale frivillig ekstraskatt. Men det er "ingen" som bruker den. 
I løpet av 3 år var det 10 personer totalt i landet som betalte inn kun 150,000 kr. 

Da er det 2 alternativer;
a) Denne ordningen er for ukjent slik at ingen vet om den
b) Sosialister ønsker helst at andre betaler mer skatt
 

Endret av debattklovn
  • Liker 9
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Sosialister ønsker helst at andre betaler mer skatt
 

Det er viktig å forstå ondskapen på venstresiden. Sosialister kunne ikke bry seg mindre om å hjelpe de trengende, men å tvinge de som ikke vil. Det har nemlig aldri noen sinne vært forbudt noe sted i verden å gi til trengende. Det er intet behov for tvang, men sosialisten vil ha tvang. Sosialisme er i kategori: psykopati.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Det et tusenvis av ansatte som fint kan ta over, Aker er ikke mye uten. Personlig hadde jeg levert oppsigelse så snart jeg fikk meldingen. Skal liksom toppsjefen droppe å bidra til samfunnet men jeg skal gi fra meg hver 3 time? Nei han gidder ikke jeg jobbe for.

Sosialister har aldri klart å levere profitt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Salvesen. said:

Det et tusenvis av ansatte som fint kan ta over, Aker er ikke mye uten. Personlig hadde jeg levert oppsigelse så snart jeg fikk meldingen. Skal liksom toppsjefen droppe å bidra til samfunnet men jeg skal gi fra meg hver 3 time? Nei han gidder ikke jeg jobbe for.

Det meste av verftsindustrien og mye av on og offshore industrien er jo dessverre besatt av øst-europeere på minstelønn. Ikke sjans for en nordmann å konkurrere på slike vilkår. Ikke rart de store eierne som Røkke, Johan H Andresen jr (Ferd) osv som tar ut milliardbeløp fra disse bedriftene hvert eneste år mens de ansatte sitter igjen med smuler og noen av dem med ødelagt helse for livet.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (14 minutter siden):

Det meste av verftsindustrien og mye av on og offshore industrien er jo dessverre besatt av øst-europeere på minstelønn. Ikke sjans for en nordmann å konkurrere på slike vilkår. Ikke rart de store eierne som Røkke, Johan H Andresen jr (Ferd) osv som tar ut milliardbeløp fra disse bedriftene hvert eneste år mens de ansatte sitter igjen med smuler og noen av dem med ødelagt helse for livet.

20 000 000 000 / 28 000 / 26 = 27 472

Gjennon 26 år har Røkke samlet tyve milliarder fra arbeidet til 28 000 ansatte. Det er 27 472 kroner per ansatt per år.

Foretrekker du at det tafatte fotfolket skal miste sitt arbeide eller er det greit at Røkke beholder ca 5% av resultatet av deres arbeide?

Uten slike som Røkke blir det nemlig ikke skikk på noe som helst. Det har vi fått mangfoldige eksempler på når sosialister leker butikk.

Endret av Tullingofob
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

Det meste av verftsindustrien og mye av on og offshore industrien er jo dessverre besatt av øst-europeere på minstelønn. Ikke sjans for en nordmann å konkurrere på slike vilkår. Ikke rart de store eierne som Røkke, Johan H Andresen jr (Ferd) osv som tar ut milliardbeløp fra disse bedriftene hvert eneste år mens de ansatte sitter igjen med smuler og noen av dem med ødelagt helse for livet.

Og verftsindustrien og offshore industrien ikke har noen av samme virksomheter i sitt området? Gjett en gang til. Er vi helt alene om disse jobbene? 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 timer siden):

Det et tusenvis av ansatte som fint kan ta over, Aker er ikke mye uten. Personlig hadde jeg levert oppsigelse så snart jeg fikk meldingen. Skal liksom toppsjefen droppe å bidra til samfunnet men jeg skal gi fra meg hver 3 time? Nei han gidder ikke jeg jobbe for.

Hvorfor i all verden skal en person bosatt i Sveits skatte til Norge? Du skatter hver 3 time fordi du bor her, han skatter til landet han bor i. 

 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

- Forferdelig å bo i Norge nå
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/forferdelig-a-bo-i-norge-na/77148294

Sitat

Slik lyder eiendomsmilliardær Torstein Tvenges reaksjon etter Røkkes exit til Sveits.

Unnskyld, men: 😂😂😂

Lite sympati fra meg. Skattene har blitt litt jevnere fordelt, så de med mest tar en litt større del av kaka enn før. Røkke har nytt svært godt av vårt felles gode olja, som har ført ham dit han er i dag. Briljant fyr forresten, jeg likern godt og han har bidratt tilbake til samfunnet med flere gode prosjekter.

Som Aker sier ville ikke virksomheten blitt påvirket noe av dette. Men Røkke slutter å betale skatt. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tullingofob skrev (13 timer siden):

20 000 000 000 / 28 000 / 26 = 27 472

Gjennon 26 år har Røkke samlet tyve milliarder fra arbeidet til 28 000 ansatte. Det er 27 472 kroner per ansatt per år.

Foretrekker du at det tafatte fotfolket skal miste sitt arbeide eller er det greit at Røkke beholder ca 5% av resultatet av deres arbeide?

Uten slike som Røkke blir det nemlig ikke skikk på noe som helst. Det har vi fått mangfoldige eksempler på når sosialister leker butikk.

Syns det er bedre å dele formuen hans på antall personer i Norge, og se hvor lett han på egenhånd kunne reddet hver eneste persons økonomi i mange år fremover med den nette sum av 3.718kr per person i en engangsutbetaling. 

Tenk om vi bare tar pengene til alle de andre superrike og gjør det samme, kanskje hver person kunne fått 50.000 kr! Det hadde jo vært redningen, uten noen konsekvenser for arbeidsplasser og norsk økonomi. `\sarkasme. 

Det virker som at mange tror at det er de rikes skyld at andre sliter, eller at ved å skattelegge de rike enda hardere, så vil det bli bedre for de fattige, men det er ikke slik. Ja, det er problemer med "økte forskjeller", men det er ikke ved å ta fra de rike og gi til de fattige at ting ordner seg, de rike har simpelthen ikke nok penger til det. 

Hvis noen blir super-duperrike, men samtidig skaper arbeidsplasser og industri i Norge, slik at flere kan jobbe, så er det min foretrukne løsning. Jeg tåler å være litt misunnelig.

 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Lite sympati fra meg. Skattene har blitt litt jevnere fordelt, så de med mest tar en litt større del av kaka enn før. Røkke har nytt svært godt av vårt felles gode olja, som har ført ham dit han er i dag. Briljant fyr forresten, jeg likern godt og han har bidratt tilbake til samfunnet med flere gode prosjekter.

Jeg har litt sympati jeg ass.... èn ting er hvis du har hele multi-milliard formuen din i banken, slik at den bare sitter der urørt. Da kan du enkelt, uten å merke det betale flere hundre millioner i skatt. Problemet er når formuen er bundet opp i aksjer, eiendom, utstyr osv. Da kan det bli komplisert å få et skattekrav på formueskatt på 100 mill

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Nuvel.... Det kunne gått galt hadde de fått vilja si på 70-tallet 😅

https://no.wikipedia.org/wiki/Volvo-avtalen

Jepp! Man kan like gjerne plukke en hel rekke eksempler der både Høyre og Arbeiderpartiet vekslet mellom å være for og mot ulike løsninger for pengene, og heldigvis etterhvert fond. Til slutt var det begge disse to partiene som sikret oss en fantastisk løsning. Frps historie er nok den mest komiske.

Oljepopulismen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Jepp! Man kan like gjerne plukke en hel rekke eksempler der både Høyre og Arbeiderpartiet vekslet mellom å være for og mot ulike løsninger for pengene, og heldigvis etterhvert fond. Til slutt var det begge disse to partiene som sikret oss en fantastisk løsning. Frps historie er nok den mest komiske.

Oljepopulismen

Jepp, men jeg vil påstå at oljefondet og dets enorme størrelse,  er tuftet på kapitalistisk, og ikke sosialistisk tankegods.  Men du har uansett helt rett, samarbeidet mellom de to blokkene har ført til at vi har både tjent og brukt oljefondet på en fantastisk bra måte, som hele Norge har hatt god nytte av

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...