Gå til innhold

Hvordan installere internett til garasjen?


Anbefalte innlegg

Hei. Om de kommende uker, har jeg tenkt å flytte inne hos et soverom vi har i vår garasje. Garasjen er avkoblet fra huset og mangler trådløs internettilkobling. Det er absolutt null tilgang til WIFI i hele bygget. Hvis jeg skal bo der trenger jeg tilgang til internett. Spørsmålet mitt er enkelt: Hvordan kan jeg skaffe god internett tilkobling til garasjen. Hva er den beste løsningen? Jeg har hørte flere av mine kompiser anbefale en lang ethernetkabel gående gjennom huset, hvor internett modemet ligger,  til garasjen, men det virker litt for rotete. Inne i huset har jeg en fart på 380 mbps i nedlastning og det hadde vært fint om jeg kunne beholdt omtrent samme fart i garasjen.

Jeg setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Salvesen. said:

Med slike hastigheter er kabel veien å gå. Kan sikkert sende det trådløst med utstyr, men det koster nok mer enn det smaker.

Hallo og tusen takk for svar! Hvordan burde jeg sette opp kabelen til garasjen?  Burde den henge ut av vinduet? Og hvor mye spår du at utstyret hadde kostet hvis jeg ønsket å sette opp nettverket trådløst.

Lenke til kommentar
manhunter48 skrev (6 minutter siden):

Hallo og tusen takk for svar! Hvordan burde jeg sette opp kabelen til garasjen?  Burde den henge ut av vinduet? Og hvor mye spår du at utstyret hadde kostet hvis jeg ønsket å sette opp nettverket trådløst.

Kabel bør graves ned i rør. Det går nok rør ut til garasjen som du kan bruke. 

Tipper 5000+ om du skal ha stabil dekning med slik performance. Ubiquity har vell en del utstyr for trådløs overføring. 

 

Edit, ser ut som du kan klare deg med to slike: https://www.dustinhome.no/product/5011036135/litebeam-ac-lbe-5ac-gen2?ssel=true&ssel=true&gclid=Cj0KCQjw6_CYBhDjARIsABnuSzrR_azkt1rWEnPpGH6_mylf5mNNwYY0YxAb5zeaUB1AOxmQa8jV1T8aAhOaEALw_wcB#

 

Samt to poe injectorer. 

 

Har ikke brukt utstyret selv

Endret av Salvesen.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Salvesen. said:

Kabel bør graves ned i rør. Det går nok rør ut til garasjen som du kan bruke. 

Tipper 5000+ om du skal ha stabil dekning med slik performance. Ubiquity har vell en del utstyr for trådløs overføring. 

 

Edit, ser ut som du kan klare deg med to slike: https://www.dustinhome.no/product/5011036135/litebeam-ac-lbe-5ac-gen2?ssel=true&ssel=true&gclid=Cj0KCQjw6_CYBhDjARIsABnuSzrR_azkt1rWEnPpGH6_mylf5mNNwYY0YxAb5zeaUB1AOxmQa8jV1T8aAhOaEALw_wcB#

 

Samt to poe injectorer. 

 

Har ikke brukt utstyret selv

Trenger jeg utstyret du henviste til, i tillegg til nettverkskabel gående til garasjen eller skaper de alene en trådløst tilkobling til garasjen. Og er dette mulig for meg som er helt uvitende i dette feltet å montere?  Beklager hvis jeg plager deg med masse spørsmål foresten.

Lenke til kommentar
manhunter48 skrev (5 minutter siden):

Trenger jeg utstyret du henviste til, i tillegg til nettverkskabel gående til garasjen eller skaper de alene en trådløst tilkobling til garasjen. Og er dette mulig for meg som er helt uvitende i dette feltet å montere?  Beklager hvis jeg plager deg med masse spørsmål foresten.

Som sagt, aldri brukt det. Søk på YouTube så finner du nok installeringsguide 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...