Gå til innhold

Danielsen intensivgymnas?


checkit

Anbefalte innlegg

Hei.

Ønsker meg inn på medisin, fant ut at jeg ønsket dette nå i sommer, og planen min var å lese på egen hånd til opptaksprøver i Slovakia til neste år, men ser at det kanskje er lurt å prøve på Norge mtp turnus etter studiet. 

Snakket med danielsen intensivgymnas her om dagen, og de kunne tilby meg plass ved oppstart i januar ved en rekke realfag.

Da Bio 1, Kjemi 1, Fysikk 1, og Matte S1 til våren, og evt Kjemi 2, Bio 2, Matte S2 til høsten 2023.

Siden du blir vurdert som elev med standpunktvurdering, tenker jeg å ta så mye fag der som mulig. Så tenker da å ta Geofag i tillegg høst 2023 for det siste realfagspoenget, og kanskje Sosialkunnskap, Psykologi 1 + 2 og et annet programfag ved danielsen vår 2024.

Tenker det er lettere å få god karakter i standpunkt enn ved en muntlig eksamen med ekstern sensor. Om jeg oppnår 6 i disse tilsammen 12 fagene, vil jeg ha nok konkurransepoeng til å komme inn på medisin høsten 2024. Rimelig er fagene og. 

Noen som har gått på danielsen intensivgymans, og vet noe om hvordan lærerene vurder deg? Er det like ¨lett¨ å oppnå 6 hos dem som på vanlig VGS?

Og sånn generelt, skulle helst unngått å bruke 1,5 år ekstra av de 8 årene jeg har til råde hos lånekassen, så er det realistisk å ta 4 realfag i semesteret med 28t undervising i uken, og samtidig skulle finansiere dette med en deltidsjobb? Studieavgiften kommer på ca 15k i semesteret. 

Takk for svar på forhånd!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
checkit skrev (På 7.9.2022 den 17.06):

Og sånn generelt, skulle helst unngått å bruke 1,5 år ekstra av de 8 årene jeg har til råde hos lånekassen, så er det realistisk å ta 4 realfag i semesteret med 28t undervising i uken, og samtidig skulle finansiere dette med en deltidsjobb? Studieavgiften kommer på ca 15k i semesteret. 

Det er selvfølgelig gjennomførbart om du er veldig disiplinert og tar fagene fort, men det er nok bedre å bare satse på fagene, ettersom en til to femmere plutselig kan gjøre at du må utsette studiene med et år. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...