Gå til innhold

Gigabyte M32UC (32" 4K VA)


OlaHaldor

Anbefalte innlegg

Jeg har lett og lest og kommet frem til at en helt kurant 32" 4K skjerm for min del kan være Gigabyte M32U eller M32UC.

Forskjellen på disse er IPS vs VA panel, og hvor rask skjermen er, og om jeg her forstått det riktig har M32UC en 1500R kurve.

Jeg fant at det er Proshop som selger disse billigst, og at det er tilbud på den ene, men det står ingenting om prosenter eller førpris - det bryter vel med markedsføringsloven, regler, etikk..?


Med det i bakhodet, er det koen andre som har erfaring med en av disse som vil dele? Verdt prisen? 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Bumper denne istedenfor lage ny tråd. 

Ser den er på tilbud på proshop nå https://www.proshop.no/Skjerm/GIGABYTE-31-Skjerm-M32UC-3840x2160-160Hz-SS-VA-Curved-Svart-1-ms-VESA-Adaptive-Sync/3090844

Har kosta over 9000kr før i år.

Er den bra til PS5 i spill som f eks God of War Ragnarok og Fifa 23? Har aldri testa curved og forrige skjerm var 60 hz 🫣 Den har hdmi 2.1 og VRR støtte noe som er stor fordel.

Står helt på gjerdet ift kjøpe pc skjerm. Umulig å bestemme seg😅

Lenke til kommentar

Pris historikk sjekker man hos eksterne aktører: https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-m32uc-589494

Vil anbefale IPS foran VA. Har begge typer selv hjemme, og VA har litt image retention problemer (Burn-in). Ikke noe jeg legger merke til før det er mye lysegrått på skjermen, men det er der. Jeg syntes det også er bedre farger på IPS skjermen.

Om det er verdt 3000,- mer for IPS er nok tvilsomt.

Forskjellen på 144Hz og 160Hz er også noe å se bort i fra, tipper de frekvensene er når man setter skjermen til chroma subsampling eller hva det heter igjen, til 4:2:2, og i basis overklokker den. Det gir dårligere bilder for tekst. Har dette selv på mine skjermer, de takler 144Hz, men holder de til 120Hz med 4:4:4 i stedet for å få bedre bilder, spesielt på tekst på hvit bakgrunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...