Gå til innhold

Tilbud ble kansellert av butikken.


Malmern

Anbefalte innlegg

Hei.

Fulgte med på Power TV Live på torsdag og bestilte en HP Omen 25L GT11-1418NO til 9999,- men fikk følgende melding senere på kvelden:

"Kjære kunde,

Takk for at du fulgte med på POWER TV Live!

Vi har oppdaget en prisfeil der dere har fått feil pris på HP OMEN 25L GT11-1418NO STASJONÆR PC
Derfor har din ordre blitt kansellert. 
I løpet av morgendagen vil du bli kontaktet av vårt kundesenter som vil hjelpe deg med å bestille på nyttmed riktig pris. 

Beklager ulempen dette medfører. 

Mvh POWER"

Ordren min var ikke kansellert før sent på fredag kveld, sjekket flere ganger i løpet av dagen og jeg ble ikke kontaktet av kundesenteret, den eneste "kontakten" de hadde med meg var å sende ett tilbud på ett helt annet produkt!

Nå er selvfølgelig PCen utsolgt.

Har jeg rett på å få en tilsvarende eller bedre PC til samme pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De sa helt klart og tydelig live at prisen var 9999 kr. Går du videre med det så vil jeg tru du får det til den prisen. Det var den store "finalen" deres. Jeg vurderte å kjøpe 2 stk og selge de på finn etterpå til sånn 13k

Endret av ili
Lenke til kommentar
10 hours ago, grovetussen said:

Godt mulig at 60% avslag var en feil, og at du burde skjønt det var en feil.. 

Så du videoen?

Fyren står og gjentar tilbudet, hvis den prisen var feil hadde de mulighet å korrigere den. I tillegg er det neppe grunn å anta at disse tingene -ikke- var planlagt, øvd på etc før liveshowet. Dette er ikke en eller annen feil fordi et eller annet automatisk system klikka, tilbudet kom i en rekke av tilbud med høye avslag, det blir sagt eksplisitt av verten minst 2 ganger og showet i seg selv er ekstra ordinært dvs det er "skikkelig salg" kveld noe som taler imot at kunden skulle visst bedre. 

 

Jeg ville opprettholdt kravet, og forøvrig lykke til med kundeservice....Power sin er eksepsjonell dårlig på å løse problemer, snarere eskalere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Forøvrig...dette var litt moro. Hvis den er feilpriset, hvorfor kan noen da selge den på finn nå?

 

Helt ny HP OMEN 25L GT11-1418NO STASJONÆR PC | FINN.no

 

 

Jeg mistenker de oversolgte og bruker feilpris på de som kom "forsent". Men beundringsverdig klønete av Power å tro de skulle slippe unna her...

God damn it, var jo flere som selger den på finn jo haha...minst 3-4 stykker, så mye for feil pris?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Just now, Comma Chameleon said:

"This is why we can't have nice things". Er blitt sport i å kjøpe opp gode tilbud og kun selge på Finn i ettertid. Virkelig blitt mye verre de siste 5 årene. 

Det var hva du klarte å ta ut av dette? Dette er vel heller hvorfor må vi ha sanksjonsmuligheter mot kjeder som bedriver sport i undergrave forbrukerrettigheter. Grådigheten i menneske er et loosing battle...

Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS skrev (2 timer siden):

Uansett hvor mange ganger en person på en livestream gjentar noe, så skal det bare en skrivefeil til i hans manus for å være nettopp en feil. For all del, prøv, men selv som evig optimist så hadde jeg ikke vært veldig optimist her når tilbudet åpenbart er for godt til å være sant.

Uenig, på et livestream så burde feilen ha vært hørt/sett etter å ha vært lest første gang.
Så akkurat her har nok TS en sterk sak, uansett om tingen hadde vært solgt med 90% rabatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Dubious said:

Uenig, på et livestream så burde feilen ha vært hørt/sett etter å ha vært lest første gang.
Så akkurat her har nok TS en sterk sak, uansett om tingen hadde vært solgt med 90% rabatt. 

Spiller liten rolle uansett, det er jo bevist at Power løy om "feilpris" fordi de oversolgte. Se lenger opp :) Jeg syns stadig det var underlig at de en gang prøvde seg 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
BearCat skrev (55 minutter siden):

Noen oppdatering på denne saken?

Fikk epost på torsdag:

"Hei,

Beklager sen tilbakemelding.

Varen du bestilte har dessverre blitt utsolgt og vi vil ikke la dere gå tomhendt, vi har dermed et ønske om å tilby deg en HP Omen 45L til 12999 kr, i tillegg til et gavekort på 1500 kr.

Dette er en PC med gode komponenter dog uten 3070 Ti, men er et godt tilbud. På den opprinnlige PC'en var det en 12000 kr rabatt, på denne har vi nå satt den ned 13000 kr.

Dersom du ikke ønsker dette tilbudet, og heller vil kansellere, vil vi tilby deg et gavekort på 2000 kr.

Gjerne gi oss en tilbakemelding på dette.

Hører fra deg."

Takket ja til dette selv om noe ved PCen var dårligere så var det andre aspekter som var bedre.

Endret av Malmern
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...