Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke inn email..


Anbefalte innlegg

Får følgende feilmelding:

STAT-kommandoen feilet. Feil ved nedlasting av meldingsnummer og størrelser. E-postserveren pop.frisurf.no svarte: Internal error occurred. Refer to server log for more information. [2022-09-03 00:27:13

Hva er galt og hvor finner jeg denne server logen? Jeg bruker Thunderbird mail.

Endret av Lyncs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke uvanlig at vedlikehold legges til midt på natten.. Visste ikke at frisurf fortsatt eksisterte en gang, men webmailen til Telenor sier fortsatt Copyright 2015, så det faller vel inn under "billig å hoste så lenge vi ikke utvikler produktet utover et minimum, så bare la serveren fortsette å stå påslått"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ali q skrev (6 timer siden):

Ikke uvanlig at vedlikehold legges til midt på natten.. Visste ikke at frisurf fortsatt eksisterte en gang, men webmailen til Telenor sier fortsatt Copyright 2015, så det faller vel inn under "billig å hoste så lenge vi ikke utvikler produktet utover et minimum, så bare la serveren fortsette å stå påslått"..

Jeg har 2 kontoer, både frisurf.no og online.no og fikk samme feilmelding på begge men når jeg startet opp igjen nå så fungerte det igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bare begynn å skifte over til selskaper som garantert vil ha mailtjenester lenger enn Telenor.
Tips. Bruk Outlook. Der kan man opprette mail-aliaser som man bruker til forskjellige ting. Skulle en alias bli oversvømt av spam, så er det bare å slette aliaset. Det kan du ikke gjøre på Gmail, som er andre alternativet til tjenester som vil vare lengre enn Telenor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nuttin skrev (På 16.11.2022 den 6.01):

Bare begynn å skifte over til selskaper som garantert vil ha mailtjenester lenger enn Telenor.
Tips. Bruk Outlook. Der kan man opprette mail-aliaser som man bruker til forskjellige ting. Skulle en alias bli oversvømt av spam, så er det bare å slette aliaset. Det kan du ikke gjøre på Gmail, som er andre alternativet til tjenester som vil vare lengre enn Telenor.

Det tredje alternativet er iCloud.com. Trenger ikke å ha noen dingser fra Apple for å opprette epostkonto der.

Lenke til kommentar

Opplever at Thunderbird har blitt valgt bort her av systemet. Det har lenge vært en blå konvolutt som heter E-post for Windows, og nå har denne tatt helt over. For en tid siden var det en Windowsmelding om at "E-post for Windows mangler opplysninger". Ignorerte den, fordi jeg ville bruke Thunderbird. Men Thunderbird har visst nå blitt vraket til fordel for denne blå konvolutten og den har stjålet de opplysningene den trengte. Skummelt. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Nepa said:

Opplever at Thunderbird har blitt valgt bort her av systemet. Det har lenge vært en blå konvolutt som heter E-post for Windows, og nå har denne tatt helt over. For en tid siden var det en Windowsmelding om at "E-post for Windows mangler opplysninger". Ignorerte den, fordi jeg ville bruke Thunderbird. Men Thunderbird har visst nå blitt vraket til fordel for denne blå konvolutten og den har stjålet de opplysningene den trengte. Skummelt. 

Du trenger ikke bruke "E-post for Windows" hvis du heller vil bruke et annet Email-program. Du trenger ikke en gang ha "E-post for Windows" synlig på din "taskbar" (oppgavelinje?), og du trenger ikke la programmet starte automatisk når PC'en blir slått på. Alt dette bestemmer du.

Hvis Thunderbird ikke lenger fungerer, så kan det hende at du kjører en for gammel versjon som ikke lenger er kompatibel med de siste oppdateringene av Windows. (Sånt hender av og til, men da skal du kunne laste ned en oppdatert versjon av Thunderbird.)

Hvis "systemet" har "valgt bort" Thunderbird, så har dette sannsynligvis skjedd ved at du har klikket på et eller annet ved en feiltagelse.

Lenke til kommentar
1 hour ago, zanta said:

Hva er innskrenkende med epostløsninigen til iCloud?

-Deres svært begrensede mulighet til å jobbe på tvers av plattformer her er det kun Apple-produkter som gjelder for synkronisering av arbeid.
-Enorm manglene apper, se hva Google og Microsoft tilbyr av strømmende apper. Slike apper man kan kjøre i en browser.

Trenger ikke oppgi flere punkter da iCloud allerede på de 2 punktene er så langt bak at de ikke er et alternativ.

Lenke til kommentar
Nuttin skrev (49 minutter siden):

-Deres svært begrensede mulighet til å jobbe på tvers av plattformer her er det kun Apple-produkter som gjelder for synkronisering av arbeid.
-Enorm manglene apper, se hva Google og Microsoft tilbyr av strømmende apper. Slike apper man kan kjøre i en browser.

Trenger ikke oppgi flere punkter da iCloud allerede på de 2 punktene er så langt bak at de ikke er et alternativ.

Hva har dette med bruk av eposttjenesten på iCloud.com å gjøre? Den kan brukes fra alle epostklienter, og som webmail, på samme måte som Gmail.com og Outlook.com.

Lenke til kommentar
22 hours ago, zanta said:

Det tredje alternativet er iCloud.com. Trenger ikke å ha noen dingser fra Apple for å opprette epostkonto der.

Koster det noe? Bruker Thunderbird på Linux og kunne tenke meg å oprette en ekstra epostkonto. Microsoft saboterer min epost-leverandør slik at det ikke går å sende dit fra Outlook, og github (som nå styres av M$) nekter å verifisere min epost (dvs. de sendte meg en epost der de sa de ikke kunne sende meg epost....). Har ingen Apple-dingser (joda, en eldre iPhone, men vil ikke ha epost på den).

Endret av cacb
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...