Gå til innhold

Kjøp av A7S III - fortsatt verdt det? USA


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurdere å kjøpe Sony A7S III men usikker på om man burde satse på det kameraet eller vente til våren for å se om noe nytt bedre kommer.

Jeg har idag GH6 men autofokus og lowlight gjør at jeg vil ha A7S III. 

 

Dilemmaet/spørsmålet mitt er som følger: 

Kjøper jeg det nå  får jeg kameraet til en god pris (ca 30k). Men venter jeg kommer det kanskje noe nytt bedre. Er det verdt å kjøpe nå eller vente til våren? (kommer til å kjøpe det til våren/sommeren om ikke noe annet er kommet ut da). 

 

Bakdelen er at kameraet er fra USA, vet dere om det er noen bakdeler med det (annet enn annen type lader og menyen ikke er på norsk - selvfølgelig)?  Tenker da på garanti/funksjonalitet. 

 

Takk for alle svar :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen oppgradering kommer nok ikke med det første. Regner med 2025 kanskje. 

For Sony sin del må de først ut med aps-c kamera, a7r, a9, a1 og så er det usikkert om det blir a7c eller noe slikt.

Blir vel også rundt 20.000,- mer enn det du betaler for dette nå.

 

Andre merker, nikon og slikt, ser ikke ut til å være så interessert i å lage denne typen kamera. 

Kan vel kanskje være et argument å se på fuji sine, litt billigere enn sony.

 

Om du er mer interessert i video så kanskje fx3 (egentlig samme kamera) er interessant? 

Lenke til kommentar

Hvis det ikke kommer noe nytt innen den fronten før sikkert 2025 så er det vel ikke så mye å tenke på.. 

Føler ikke det er så mange alternativer i denne klassen per dagsdato. 

 

Canon R5 har overheat problemet sitt og som med alle andre har de alltid noen problemer av et eller annet slag :p 

Ser ikke grunnen til å gå for FX3 egentlig, er jo basic det samme kameraet men må betale mer for det for min del. 
Hvis ikke du har noen gode argumenter for å gå for det istedenfor da? ;)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...