Gå til innhold

Nettverks/internett problemer etter nedetid eller strømløst og oppgradering av trådløsnettverk


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ett ca 400m2 hus med en del nettverk, etter strømløshet eller nettet er nede for vedlikehold/service (Gud forby) 😂 mister alle mine enheter(tv, rutere, chromecast osv) kontakten med internettet og ruterne fra de andre dataskapene mister også kontakten med internett, jeg må koble om nettverkskabelene i switchene for att de skal få kontakt med internett igjen, utrolig slitsomt…. Noen som har peiling på hva som er galt? Er switchene for «dumme» om jeg kan si det? Zyxel GS1100 er switchene jeg har 2stK

eller er det de 2stk trådløs ruterne som er aleine som krangler om dns eller gateway eller IP addresser peller hva det heter 🤡

om noen har peiling på slikt 🙂

50320C3A-D5B1-43EE-820F-1145695FEFAF.png
 

jeg vurderer også og oppgradere nettverket mitt med AImesh nettverk med master og slaves som vist på bildet nedenfor. Har utrolig mye støy i huset pga alle ruterens som ikke snakker ilag og sender wifi på samme frekvens eller bølgelengde eller hva det heter? 🫣  er dette en bra løsning?

3966DBB5-7E10-4A97-B54E-78958AC72C58.png
 

noe som ikke er beskrevet som jeg ser nå er att fiber ruteren og switchen som er under står i et dataskap, eget dataskap så 4 dataskap totalt, alle enheter på kartene er cat.6 kablet 😊

Endret av Akebrett1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...