Gå til innhold

Anmeldelse: The Last of Us Part I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sersjant SEGA skrev (Akkurat nå):
Bone skrev (36 minutter siden):

Jeg er også en av de som har spilt spillet en 4-noe ganger (PS3/4); Men, jeg er på "Take my money!!"-stadiet når det gjelder PS5-versjonen. Må bare finne et sted som selger fysisk kopi i dag.

hvor kjøper man fysiske spill om dagen ?

Elkjøp/Platekompaniet/Power, antageligvis. Gamezone, men de har jeg egentlig sluttet å bruke - tross stor tilhenger tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilbake i PS360Wii æraen hadde jeg veldig lyst til å spille dette, men er blitt ganske så kresen på spill siden da. Som er en bra ting siden backlogen er stor nok fra før av. En annen ting er at jeg fikk med meg slutten av Part 2 (øl og youtebe og nysgjerrigheten min er en artig kombo noen ganger) og vet hva som skjer der (Med en katastrofalt dårlig slutt) så tror neppe jeg orker dette. Men jeg vet den er blitt en "cult classic" allerede så folk som ikke har spillt det og de som vil ta en runde til burde godkose seg med dette =) Garantert et bra spill, men er bare kresen blitt =)

Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (2 timer siden):

Tilbake i PS360Wii æraen hadde jeg veldig lyst til å spille dette, men er blitt ganske så kresen på spill siden da. Som er en bra ting siden backlogen er stor nok fra før av. En annen ting er at jeg fikk med meg slutten av Part 2 (øl og youtebe og nysgjerrigheten min er en artig kombo noen ganger) og vet hva som skjer der (Med en katastrofalt dårlig slutt) så tror neppe jeg orker dette. Men jeg vet den er blitt en "cult classic" allerede så folk som ikke har spillt det og de som vil ta en runde til burde godkose seg med dette =) Garantert et bra spill, men er bare kresen blitt =)

Personlig synes jeg nok at man burde spille spillet selv, før man gjør seg opp en slik solid mening. :) Synes det er nok av dårlige anmeldelser fra folk som aldri har spilt spillet, og det blir litt feil for min del. Synes selv Part 2 er et aldri så lite mesterverk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
2 hours ago, Chaos_Niddhogg said:

Tilbake i PS360Wii æraen hadde jeg veldig lyst til å spille dette, men er blitt ganske så kresen på spill siden da. Som er en bra ting siden backlogen er stor nok fra før av. En annen ting er at jeg fikk med meg slutten av Part 2 (øl og youtebe og nysgjerrigheten min er en artig kombo noen ganger) og vet hva som skjer der (Med en katastrofalt dårlig slutt) så tror neppe jeg orker dette. Men jeg vet den er blitt en "cult classic" allerede så folk som ikke har spillt det og de som vil ta en runde til burde godkose seg med dette 😃 Garantert et bra spill, men er bare kresen blitt 😃

Slutten, tatt ut av sammenheng, vil såklart være rimelig katastrofal. Det er vesentlig å få med seg hva som skjer frem til slutten hvis det skal gi noen mening ;)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Bone skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (2 timer siden):

Tilbake i PS360Wii æraen hadde jeg veldig lyst til å spille dette, men er blitt ganske så kresen på spill siden da. Som er en bra ting siden backlogen er stor nok fra før av. En annen ting er at jeg fikk med meg slutten av Part 2 (øl og youtebe og nysgjerrigheten min er en artig kombo noen ganger) og vet hva som skjer der (Med en katastrofalt dårlig slutt) så tror neppe jeg orker dette. Men jeg vet den er blitt en "cult classic" allerede så folk som ikke har spillt det og de som vil ta en runde til burde godkose seg med dette =) Garantert et bra spill, men er bare kresen blitt =)

Personlig synes jeg nok at man burde spille spillet selv, før man gjør seg opp en slik solid mening. :) Synes det er nok av dårlige anmeldelser fra folk som aldri har spilt spillet, og det blir litt feil for min del. Synes selv Part 2 er et aldri så lite mesterverk.

Tro det eller ei så er jeg helt enig at en burde spille spillet før en gir en fast konklusjon, noe jeg ikke gjorde. Men i disse dagene med evig adgang til nettet så fikk jeg med meg hovedplottet av spillet og slutten. Garantert mye bedre om jeg hadde spillt det, men tror nok jeg uansett hadde blitt skuffet. Men poenget var ikke å nebbe på LOU2, derfor jeg skrev den biten i parantes og, men poenget er at nå VET jeg at "the butler did it" og med det gidder jeg ikke sløse 30+ timer (hvordan jeg spiller hadde det blitt nærmere 60) for det. Jev kan slutten. Og, igjen, i 2013 når første kom ut...uhm..for første gang var jeg veldig keen på å spille det, men i dag er det bare ikke min greie. Siste spillet jeg tok inn som favorittspill noen gang er Ghostwire: Tokyo. Før det så har vi Death Stranding, Killer7, Nier:Automata, 13 Sentinels, Bayonetta spillene, BOTW, Astral Chain, Bioshock, Fatal Frame: Maiden of the black water... Så du ser stilen min litt her og da ser du kanskje at det ikke var vanskelig å se på spoilersene til LOU2 når dramaet var i full gang =D Hadde nok aldri spillt det uansett. Men for all del. Jeg nevnte noen jeg ser på som mesterverk, og du har dine. Individualismen er en fin ting =)
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (7 timer siden):

Er spillet verdt det om man driter 100% i storyen? Og kan man skippe alle cutscenes?

God of War og Spider-Man er jo gode eksempler der man kan fint kan like spillene uten å bry seg om historien.

Eg ville ikkje spelt det på den måten. Gameplay er veldig enkelt og stort sett likt alle andre spel i den sjangeren. Du går litt, skyt litt, går litt, skyt litt, klatrar, krabbar, skyt litt osv.. Det er karakterane, historia, stemninga, musikken osv. som gjer det til gode spel. Du får sjølvsagt litt stemning frå omgjevnadane og musikken uansett, men mistar det viktigaste.

Det er mange andre spel eg heller ville prioritert om det kun er gameplay som står i fokus.

Endret av Zeph
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Liker ikke den nye spillutviklingen. Gode spill skal relanseres på hver eneste konsoll. Dette stjeler kapasitet hos utvikler og bidrar til at det går 10 år mellom hvert spill i en serie. Se på GTA og Elder scrolls.

Denne utingen bidrar også til at nye spill overhodet ikke utvikles. Det hadde nok for eksempel kommet et nytt Mario Kart til Switch om Nintendo ikke hadde relansert Mario Kart 8.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig @Donkey Kong

Jeg var tilsvarende kritisk rundt PC-lanseringen og "remastered" versjonen av Spider-Man som kom ut for ikke så lenge siden. MINIMALE forskjeller i grafikken, men likevel tar de full pris. Kun ved pixel-peeping så man virkelig forskjell når man spiller. Selv rundt Spider-Man (som var en remaster av et ikke gammelt spill) så var det noen som forsvarte utgivelsen. Ikke rart de tjener penger.

edit: Ved Spider-Man releasen så fikk man i tillegg ikke med Miles Morales, som egentlig burde vært en DLC. 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha sett Digital Foundry-videoen så er det ikke tvil om at det blir kjøp av denne PS5-remaken. Trenger for så vidt ikke kjøpe ved release da jeg jo kan storyen i TLOU på rams nå, men 'part I' ser virkelig veldig mye bedre ut enn remaster, og dette er et av mine absolutte favorittspill. Bra at det skal komme til PC etter hvert!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...