Gå til innhold

Buisness ide


ThejMan

Anbefalte innlegg

Fant ikke forum for akkurat dette temaet men prøver meg her. Hvordan går man frem mot en tech ide. Nærmere bestemt nettside løsninger og app. Det er en ting men så må man også få det ut til folk, og få de til å kjøpe eller registrere seg som selger. Det har jeg lite erfaring med.

Spørsmålet mitt er hvordan gjør man denne prosessen og ikke minst at det kan gjøres uten at andre i teamet vil gå "rouge" og stjeler ide'n.

Sitter på en ide, har vel hatt en million ide'r men ingen som jeg har hatt så troen på at jeg vurderer å stelle istand dette. Men hvordan!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som BadCat er inne på, å være en "idémann" alene er ikke godt nok. Du må enten få ballen til å rulle selv ved å realisere noe, eksempelvis utvikle nettsiden/app(i det minste en teknisk skisse) og bevise at idéen har en verdi eller stille med kapital selv for å få noen til å gjøre det.
Og ikke for å være en "partypooper" men det er lett å tenke at man sitter på en genial idé, men i realiteten så er det ofte slik at andre allerede har fått samme idé og det finnes allerede tjenester/løsninger.
Du må gjøre en markedsundersøkelse for å finne ut om det er et kundepotensial, eventuelle konkurrenter du vil få osv, og du må ha en businessplan/strategi for hvordan du skal finansiere dette osv. osv.

Endret av Uderzo
skriveleif
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
ThejMan skrev (På 30.8.2022 den 1.59):

Fant ikke forum for akkurat dette temaet men prøver meg her. Hvordan går man frem mot en tech ide. Nærmere bestemt nettside løsninger og app. Det er en ting men så må man også få det ut til folk, og få de til å kjøpe eller registrere seg som selger. Det har jeg lite erfaring med.

Spørsmålet mitt er hvordan gjør man denne prosessen og ikke minst at det kan gjøres uten at andre i teamet vil gå "rouge" og stjeler ide'n.

Sitter på en ide, har vel hatt en million ide'r men ingen som jeg har hatt så troen på at jeg vurderer å stelle istand dette. Men hvordan!!

Innovasjon Norge jobber spesifikt med det du etterspør, og kan gi svar på mange av spørsmålene dine: https://www.innovasjonnorge.no/no/tjenester/oppstart-av-bedrift/

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å få fra Innovasjon Norge. De har mange policier på hva de gir støtte til. Blant annet må produktet som skal utvikles være nyskapende og ikke en konkurent til et annet produkt.  Så jeg tror det er bedre å forhøre seg med venner/famillie, eller oppsøke nærmeste nav kontor. De har en ordning for dagpenger under etablering(litt usikker på den presise betegnelsen), men de krever mye i forhold til rapportering til navsystemet i form av meldekort og arbeidsplan og så videre. Et annet alternativ er å ta en fulltidsstilling for å spare penger til å starte egen bedrift, eller jobbe ved siden av med en deltidsstilling. Markedet er vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...