Gå til innhold

En av Kahoots viktigste utviklere fikk fyken: Skal ha trakassert og manipulert ansatte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På avstand ser det ut som om ledelsen enten er inkompetent og distansert, feig og lider av berøringsangst, eller kalkulert har gitt en krevende ansatt nok tau til å rote det til for seg selv. Hvilket alternativ som ligger nærmest virkeligheten vet jeg ikke, men det virker uansett ikke som en særlig attraktiv arbeidsplass. Mvh Per Gunnar Hansø
Lenke til kommentar
32 minutes ago, pergh said:

På avstand ser det ut som om ledelsen enten er inkompetent og distansert, feig og lider av berøringsangst, eller kalkulert har gitt en krevende ansatt nok tau til å rote det til for seg selv. Hvilket alternativ som ligger nærmest virkeligheten vet jeg ikke, men det virker uansett ikke som en særlig attraktiv arbeidsplass. Mvh Per Gunnar Hansø

Hvordan har du kommet frem til denne konklusjonen? Og er det riktig at man skal la en person plage andre ansatte uten reaksjoner? Hva med deres vern? 

Edit: Eller mener du at ledelsen har ventet for lenge med å reagerer? 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
22 minutes ago, The Very End said:

Og er det riktig at man skal la en person plage andre ansatte uten reaksjoner? Hva med deres vern? 

Er det ikke nettopp det som har skjedd, da?

Dersom vi snakker om så mange år uten reaksjoner, kan det høres ut som om ledelsen ikke har evnet å ta styring på et tidlig tidspunkt. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Roy Olsen said:

Er det ikke nettopp det som har skjedd, da?

Dersom vi snakker om så mange år uten reaksjoner, kan det høres ut som om ledelsen ikke har evnet å ta styring på et tidlig tidspunkt. 

Så litt nøyere på originale post nå, og kan virke som jeg har misforstått intensjonen her. Virker som han jeg siterte mente at reaksjon kom for sent (eller?), noe tilsynelatende kan virke riktig. Men stillingsvernet står sterkt i Norge, noe som er bra, så slike ting kan ta tid selv om det for andre kan virke å gå unødvendig tregt. Det er ikke dermed nødvendigvis at det er inkompetanse fra ledelse.

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (4 timer siden):

Hvordan har du kommet frem til denne konklusjonen? Og er det riktig at man skal la en person plage andre ansatte uten reaksjoner? Hva med deres vern? 

Edit: Eller mener du at ledelsen har ventet for lenge med å reagerer? 

Tenker ledelsen har ventet for lenge med å ta grep, ja.

Trakasering av kolleger er ikke akseptabelt, uansett om det bunner i gode intensjoner kombinert med lav sosial kompetanse eller foring av eget ego mot bedre vitende.

Nå er det selvfølgelig vanskelig å vite hva som faktisk har skjedd ut i fra en artikkel som denne, men slik uakseptabel oppførsel er ikke vanskelig oppdage dersom en er tilstede og snakker med folk. Får man i tillegg ett eneste varsel, er det nok til å ta grep og starte voksenopplæring. Fungerer ikke det, så må en selvfølgelig trappe opp virkemidlene.

På meg virker det som om ledelsen i Kahoot har hatt en umedgjørlig spurv på kornet i lang tid, inntil de hadde nok ammunisjon til å rettferdiggjøre å fyre av kanonen, uten å ta i bruk resten av virkemiddelapparatet og starte fra vennlig bevisstgjøring og gå stegene derfra. Hvorfor kan en bare spekulere i.

Men hvis det er slik det har foregått, har ledelsen ofret adskillige medarbeideres ve og vel for å gjøre det enkelt for seg selv. I min bok er det i så fall ansvarsfraskrivelse, misbruk av makt og et svik mot alle involverte.

 

Mvh

Per Gunnar Hansø

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...