Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Innafor at kjæresten har sexvideoer med andre jenter på telefonen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selfuniverse skrev (44 minutter siden):

Hvor kjekk er han? (1-10)

Møttes dere litt tilfeldig, eller etter mye 'rundt grøten'. Hvor lang tid tok det å bli kjærester?

Viser han stolt frem til alle at du er kjæresten hans? Tar han forholdet alvorlig ellers?

1-10 etter min mening en 8

Møttes for mange år siden litt tilfeldig, lå sammen en del da men var ikke noe seriøst. Så hadde jeg type i 3 år, men fortsatt kontakt med han også endte jeg opp med å være utro mot min daværende kjæreste med han som er min nåværende kjæreste. Det tok lang tid før vi ble sammen fordi i starten så lå han med andre og var ikke interessert i et forhold. 
Om han viser meg stolt frem? Dette har jeg egentlig ikke tenkt over før, og egentlig er vel svarer nei. Ikke at han gjemmer meg bort men han viser meg ikke frem heller liksom. 
Men sånn ellers vil jeg si han tar forholdet seriøst, vi er samboere og han bryr seg virkelig om meg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (7 minutter siden):

Du er nok ganske gjennomsnittlig med andre ord. Dette forklarer nok mye av oppførselen hans. 

Jepp.

Noen damer er innbyttere og de har man det morro med. Andre damer ønsker man å beholde og bli sammen med. 

Gjett hva oppførselen hans sier om hvilken av de to han synes OP er...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (8 minutter siden):

Jepp.

Noen damer er innbyttere og de har man det morro med. Andre damer ønsker man å beholde og bli sammen med. 

Gjett hva oppførselen hans sier om hvilken av de to han synes OP er...

Ja, og det TS kanskje burde bekymre seg mest over er om det finnes tilsvarende videoer av henne selv på denne telefonen. Hun kan nok raskt bli neste trofé i samlingen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Amine said:

vi er samboere og han bryr seg virkelig om meg.

Det passer bra med en tenkt situasjon der han tenker at det er bedre å være ærlig med deg om at han har disse media enn å prøve å holde det skjult.

Jeg prøver å forestille meg fram til at han har bestemt seg for å legge 'ungkarslivet' bak seg, og prøve å ha ett seriøst forhold, men vil gjerne ta vare på minner fra tiden før som han sier. Og at siden han bryr seg om deg, så kanskje han håper at du vil bry deg om ham nok til at han får ha denne trofesamlingen som mange her liker å kalle den.

Men det finnes noen mer slue muligheter ved at han forteller deg om disse media. Men for at disse andre mulighetene skal ha noen sjanse til liv, så trengs det litt flere (teite) spørsmål.

Har du sett noe bevis på at disse personlige/sensitive media eksisterer, eller går du 100% utifra det han har sagt?

Sier ikke at du skal gjøre/utsette deg selv for det, men hvordan reagerer han hvis du spør om å få se noe av det? Eller noen hakk mer ambisiøst, om han kan vise deg noe av det siste materialet han har fra dette.

Hvis han er positiv til å vise deg, vær obs på hvilken telefon han velger. Og så kan du ombestemme deg i siste liten hvis du ikke vil utsette deg selv for det.

Hvis han er negativ til å vise deg, og kanskje attpåtil har (innøvde) unnskyldninger for det, så er det viktig informasjon.

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (8 timer siden):

Har du sett noe bevis på at disse personlige/sensitive media eksisterer, eller går du 100% utifra det han har sagt?

Vet at de eksisterer ja, har ikke direkte sett på noen av videoene men han har bladd forbi dem mens han har skullet vise meg noe annet fra kamerarullen så jeg kunne jo se hva videoene inneholdt sånn sett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Amine skrev (27 minutter siden):

Vet at de eksisterer ja, har ikke direkte sett på noen av videoene men han har bladd forbi dem mens han har skullet vise meg noe annet fra kamerarullen så jeg kunne jo se hva videoene inneholdt sånn sett. 

Jeg ville vært mer bekymret for at han har de på telefonen, selv om jeg er lite fan av at han har slike videoer i det hele tatt.

Trenger han de på telefonen fordi han ser på de jevnlig? Runker til de? Viser de til kompiser? Det er spørsmål jeg ikke ville klart å legge fra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (På 27.8.2022 den 21.30):

Er det bedre at han gjør det i det skjulte? Jeg vil vel tro at de aller fleste, selvom man er i et forhold fantaserer og tenker tilbake til tidligere partnere og sexen med de? Jeg forstår ikke hvorfor dette skal være galt? Hva med TS? Fantaserer du aldri om tidligere ligg? 


Nå er det jo en aldri så liten nyanseforskjell mellom "å fantasere om tidligere ligg" og å ha opptak av dem på telefonen...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
atleape skrev (5 minutter siden):

Jeg ville vært mer bekymret for at han har de på telefonen, selv om jeg er lite fan av at han har slike videoer i det hele tatt.

Trenger han de på telefonen fordi han ser på de jevnlig? Runker til de? Viser de til kompiser? Det er spørsmål jeg ikke ville klart å legge fra meg.

Ja det er nettopp det, at de er så tilgjengelig. Han påstår at han ikke ser på de eller bruker de til noe, men hvorfor da ha de så tilgjengelig? Selvfølgelig runker han til de selvom han påstår han ikke gjør det. 

Lenke til kommentar

Dette høres da ut som en klassisk "jeg trenger slike trofèrom for å tenke tilbake på og booste selvtilliten og redusere egen usikkerhet". Trenger ikke bety så mye når man er single, men når man er i et forhold og beholder samlingen blir det i overkant patetisk. Og ikke minst respektløst for dagens utvalgte.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (10 minutter siden):

Du kom med en uheldig formulering og nå forsøker du å ro deg unna, ok :) Da er vi enige da hvertfall.

Blir litt oppgitt, når man tar noe ut av kontekst og prøver å få andre til å fremstå som en idiot. Men kanskje konteksten var utydelig, så jeg skal prøve å forklare. Svaret mitt kom forøvrig på et innspill fra TS om at: "Hvis man har et behov for å fantasere om mennesker man tidligere har vært med så føles jeg det blir det samme som å ønske seg tilbake til dem og da burde man kanskje ikke være i et forhold?

Deretter skriver Inspector: "Hvis gutten åpent fantaserer om forrige partner, er han ikke ferdig med dette.  Da er det god grunn til å reagere, be han være ærlig og kreve at han tar et valg…."

Hvorpå mitt svar.. Merk at jeg her ikke nevner noe om videoene, men jeg sier: Jeg vil vel tro at de aller fleste, selvom man er i et forhold fantaserer og tenker tilbake til tidligere partnere og sexen med de? Jeg forstår ikke hvorfor dette skal være galt? Hva med TS? Fantaserer du aldri om tidligere ligg?

Jeg har ikke sammenlignet videoer med tanker i det jeg skrev? Tenker at det er viktig at folk som er i et forhold forstår at det er helt normalt å fantasere om tidligere ligg, eller ha andre fantasier, men at det kanskje ikke alltid er lurt å dele disse tankene? 

Så er det også viktig å vite at det ofte er slik at gutter trenger visuell stimuli for å tennes, mens jenter ofte foretrekker den mentale stimulien. Om dette bør deles mellom partene, er forskjellig fra person til person, og åpenbart er det et avvik mellom TS og hennes partner i dette tilfellet. 

Når det gjelder videoene, så er det en dårlig idè av kjæresten å si at han har dem, uten å være sikker på at dette er informasjon TS ønsker å vite om, samtidig så er det jo faktisk noe som ble informert om uoppfordret, som kan være et godt tegn mtp ønsker om faktisk utroskap.  Hadde jeg vært TS hadde jeg spurt om hvorfor han valgte å dele denne informasjonen. 

Det etiske rundt å ta vare på slike videoer, er en annen diskusjon, kan godt hende TS ønsker svar på det, men slik jeg forstår tråden så handler det om hva man skal gjøre med forholdet, prøve å komme over det, eller komme seg vekk.

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar

Det er ikke bare et etisk spørsmål rundt dette, men også et juridisk. Selv om personene på bilde/video har samtykket til opptaket da det ble gjort, kan et samtykke når som helst trekkes tilbake. Noe som medfører at bilde/video skal snarest slettes. 

Sikkert noe mange unge ikke tenker over at eksen kan finne på å ta vare på slikt etter forholdets slutt men det burde man. Slike ting havner ofte på avveie og når ditt bilde/din video er på en persons telefon uten relevans til deg (og uten din tillatelse) er det allerede på avveie.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Amine skrev (1 time siden):

Ja det er nettopp det, at de er så tilgjengelig. Han påstår at han ikke ser på de eller bruker de til noe, men hvorfor da ha de så tilgjengelig? Selvfølgelig runker han til de selvom han påstår han ikke gjør det. 

Jeg er ikke en type som ville hatt slike videoer uansett, men jeg hadde slettet dem med en gang om samboeren min hadde et problem med det. Det er tross alt viktigere å ha det bra med personen du for tiden er med, enn med noen som det ikke funket med for x år siden.

Om du har et problem med disse videoene og han ikke klarer å slette de, så tror jeg ikke dere er likt stilt i forholdet mtp respekt til hverandre. I det minste burde han klare å fjerne de fra telefonen og ha en backup på en HDD eller noe så du slipper å se de. Det at han har de på telefonen og ikke kan fjerne de derfra bare forsterker min mistanke om at han bruker de jevnlig til noe.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Amine skrev (1 time siden):

Ja det er nettopp det, at de er så tilgjengelig. Han påstår at han ikke ser på de eller bruker de til noe, men hvorfor da ha de så tilgjengelig? Selvfølgelig runker han til de selvom han påstår han ikke gjør det. 

Hva er du redd for at han skal bruke de til, og hvilke bekymringer gir det deg at han runker til de? 

atleape skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke en type som ville hatt slike videoer uansett, men jeg hadde slettet dem med en gang om samboeren min hadde et problem med det. Det er tross alt viktigere å ha det bra med personen du for tiden er med, enn med noen som det ikke funket med for x år siden.

Jeg hadde gjort det samme, men det er ikke alltid ting er så enkelt. Mange slutter med noe, feks røyk foran kona, men røyker som svamper på jobben og ellers når kona ikke er tilstede. Det er heller ikke gitt at man ikke kan ha det bra med personen man er sammen med, selvom man av og til mimrer tilbake til tidligere eskapader. 

 

atleape skrev (7 minutter siden):

Om du har et problem med disse videoene og han ikke klarer å slette de, så tror jeg ikke dere er likt stilt i forholdet mtp respekt til hverandre. I det minste burde han klare å fjerne de fra telefonen og ha en backup på en HDD eller noe så du slipper å se de. Det at han har de på telefonen og ikke kan fjerne de derfra bare forsterker min mistanke om at han bruker de jevnlig til noe.

Enig, dette er viktig, man bør føye seg (til en viss grad selvsagt) for partnerens ønsker, men jeg er usikker på om det løser problemet... Hvis problemet er at TS tror eksen ønsker seg tilbake til en av eksene på filmene, så hjelper det vel lite om filmen er lagret her eller der, eller slettet for den saks skyld

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 time siden):

Blir litt oppgitt, når man tar noe ut av kontekst og prøver å få andre til å fremstå som en idiot. Men kanskje konteksten var utydelig, så jeg skal prøve å forklare. Svaret mitt kom forøvrig på et innspill fra TS om at: "Hvis man har et behov for å fantasere om mennesker man tidligere har vært med så føles jeg det blir det samme som å ønske seg tilbake til dem og da burde man kanskje ikke være i et forhold?

Deretter skriver Inspector: "Hvis gutten åpent fantaserer om forrige partner, er han ikke ferdig med dette.  Da er det god grunn til å reagere, be han være ærlig og kreve at han tar et valg…."

Hvorpå mitt svar.. Merk at jeg her ikke nevner noe om videoene, men jeg sier: Jeg vil vel tro at de aller fleste, selvom man er i et forhold fantaserer og tenker tilbake til tidligere partnere og sexen med de? Jeg forstår ikke hvorfor dette skal være galt? Hva med TS? Fantaserer du aldri om tidligere ligg?


Denne tråden handler om trådstarters spesifikke kontekst og da er det naturlig å tolke ditt utspill inn i den konteksten. Dersom du virkelig ønsker å diskutere det prinsipielle i å fantasere om ekser, så kan du jo starte din egen tråd om dette.

 

Baranladion skrev (1 time siden):

Jeg har ikke sammenlignet videoer med tanker i det jeg skrev? Tenker at det er viktig at folk som er i et forhold forstår at det er helt normalt å fantasere om tidligere ligg, eller ha andre fantasier, men at det kanskje ikke alltid er lurt å dele disse tankene? 

 

Jeg kan selvsagt ikke hindre deg i å forsøke å kolonisere tråden og hennes historie med dine egne kjepphester, men å påpeke at det er lite etisk kan jeg gjøre.

 

 

Baranladion skrev (1 time siden):

Så er det også viktig å vite at det ofte er slik at gutter trenger visuell stimuli for å tennes, mens jenter ofte foretrekker den mentale stimulien. Om dette bør deles mellom partene, er forskjellig fra person til person, og åpenbart er det et avvik mellom TS og hennes partner i dette tilfellet. 

Det er overhodet ikke åpenbart at det er noe avvik, dette er rein svada. Fyren er sikkert ikke den første som beholder sex-videoer av ekser, men at det liksom skulle være normal og uklanderlig atferd blir for dumt. Du må gjerne sympatisere med kjæresten siden han er mann for min del, men om denne rasjonaliseringen skal bli attraktiv nok til å kjøpe for noen andre må du nok prøve litt hardere.

 

Baranladion skrev (1 time siden):

Når det gjelder videoene, så er det en dårlig idè av kjæresten å si at han har dem, uten å være sikker på at dette er informasjon TS ønsker å vite om, samtidig så er det jo faktisk noe som ble informert om uoppfordret, som kan være et godt tegn mtp ønsker om faktisk utroskap.  Hadde jeg vært TS hadde jeg spurt om hvorfor han valgte å dele denne informasjonen. 

Denne "psykologiske analysen" er ikke verdt fem sure sild.

 

 

Baranladion skrev (1 time siden):

Det etiske rundt å ta vare på slike videoer, er en annen diskusjon, kan godt hende TS ønsker svar på det, men slik jeg forstår tråden så handler det om hva man skal gjøre med forholdet, prøve å komme over det, eller komme seg vekk.

Det etiske er jo slett ikke en annen diskusjon, det er jo nettop det trådstarter forsøker å få noen gode perspektiver på, slik jeg tolker henne. Hun opplever det som ubehagelig, men hun opplever å bli avfeid av typen. Derfor søker hun perspektiver utenfra på dette. I utgangspunktet er dette en god ting, men med alle amatørene her inne kan det fort gå dit høna sparker å spørre her, for å si det slik.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...