Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Overvektige med veltrente venner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (9 minutter siden):

Det korte svaret er følelsespising etter traumatiske saker i oppveksten. At jeg ikke har hatt noe fokus på det stemmer ikke, det er bare ikke så lett som andre ting for meg.

Noen er naturlig kraftig bygget. Disse får ofte venner blant vektløftere, diskoskastere, bryterre osv.

Traumer fra barndommen er noe annet og bør behandles av profesjonelle. 

Selvrespekt, tilhørighet og trygghet er viktige forutsetninger for å få venner

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

... fordi du ikke henger på gymmen? Etter at jeg begynte å trene har jeg fått mange veltrente venner. Veltrente folk er faktisk veldig trivelige!

Uansett hva du gjør på gymmen motiverer de deg, klarer du det ikke i dag, sier de at du klarer det neste gang :) 

Endret av Valmeth
Lenke til kommentar
  • Gavekort endret tittelen til Overvektige med veltrente venner

De fleste er vel normal- til overvektige. Men snakker man her om faktisk fedme, med medfølgende livsstilsykdommer?

Innenfor et normalt spekter av KMI og "fitness-nivå", som utgjør sikkert 80% av befolkningen, så er det vel ganske vanlig å stifte vennskap? Jeg ser jo støtt vennegjenger som er satt sammen av folk med ulike fasonger.

Men når man har så høy KMI at det blir vanskelig å delta i vanlige aktiviteter, så er det naturlig at man faller utenfor. Spørsmålet kan da like gjerne være "hvorfor er det vanskeligere for en som har psykiske problemer å få venner som har stabil psykisk helse"?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 70967...f76

Poster anonymt da jeg er aktiv her i andre fora.. 

Er selv blitt overvektig, har vært igjennom vold, trusler og mye dritt. Har vurdert å gjøre ting med livet som ikke er bra. Jeg skylder ikke på andre enn meg selv om å ikke ta ansvar for egen helse. Det er jævla vanskelig å endte livsstil og jeg tar ikke tak i det, til tross for advarsler. Dette er ikke andre sitt ansvar.

Anonymous poster hash: 70967...f76

Lenke til kommentar
Gjest 70967...f76 skrev (9 timer siden):

Poster anonymt da jeg er aktiv her i andre fora.. 

Er selv blitt overvektig, har vært igjennom vold, trusler og mye dritt. Har vurdert å gjøre ting med livet som ikke er bra. Jeg skylder ikke på andre enn meg selv om å ikke ta ansvar for egen helse. Det er jævla vanskelig å endte livsstil og jeg tar ikke tak i det, til tross for advarsler. Dette er ikke andre sitt ansvar.

Anonymous poster hash: 70967...f76

Det høres mer ut som du er gjennom en dyp depresjon uten at jeg vet noe mer om din situasjon. Det er jævla vanskelig å endre noe som helst ved seg selv når man er deprimert, så ditt fokus (om du vil endre deg) bør være din mentale helse først og fremst. Det andre kommer med tiden etter det.

Lenke til kommentar

Som nevnt over så spørs det hva du mener med overvektig. Litt overvektig eller rett og slett ganske så feit? Store deler av Norges befolkning kan i dag ses på som overvektig.  En som er litt overvektig har nok ikke særlig problemer med å skaffe seg en "veltrent" venn, men kan selvfølgelig ha en del med felles interesser å gjøre. En som er veltrent bruker fort mye tid på trening og sunt kosthold, og vil kanskje ha venner med like interesser hvor man kan trene sammen o.l. Som @kremt sa så godt over; Like barn leker best! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...