Gå til innhold

Rare hobbyer


poppern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Jeg samler på øyeblikk, tenkte for å gjøre det virkelig spennende skulle jeg ikke bruke noen fysiske media for å fange dem, bare rene minner, etter jeg fikk en liten gutt begynte jeg å vurdere om fysiske arr i ansiktet mitt muligens kunne aksepteres.

 

Da jeg var liten forelsket jeg meg i ei jente jeg skulle begynne i førsteklasse sammen med, jeg var forelsket i henne hele barneskolen, da samlet jeg på øyeblikk jeg fikk se henne smile, det gjorde vont når hun smilte fordi noen i klassen spurte om hun var forelsket i en annen i klassen. Det sluttet jeg med og begynte å samle på sommer kvelder som var fine, det gjør jeg fortsatt på en måte.

Endret av BlunderPOP
Lenke til kommentar

Jeg driver med gjeting av gjess, bedre kjent som gjessgjeting.

For meg er det mest hobby, men det er som de aller fleste vet også en veldig konkurransedrevet sport, med mange kjente profiler som gjør det svært bra og har fått til mye de siste årene.
Håpet er at hobbyen skal bli til noe mer etter hvert, og at jeg kanskje kan leve av å jage gjess rundt i hagen.
 

 

Endret av 0laf
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Tabris skrev (På 22.2.2023 den 7.05):

Jeg samlet tidligere på Tex Willer og har nesten komplett samling fra 1980 til begynnelsen av 2000-tallet.

Jeg har også drevet med dette selv. Har et sted mellom 50 og 70'ish tex willer bøker fra 1972 til slutten av 90 tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (11 minutter siden):

Samlet selv på korker en god stund, coca cola korker. Det var jo skrevet "visdomsord" inni hver kork. Noen som vet om de fortsatt skriver inni korkene på glassflaskene?

Det har faktisk et navn, "Gork". Det er år og dag siden jeg kjøpte glasscola, men Wikipedia har en artikkel om dette, sist oppdatert i 2021, så jeg gjetter at "Gork" fortsatt er en greie. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Gork

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
0laf skrev (På 10.1.2023 den 10:54 PM):

Jeg driver med gjeting av gjess, bedre kjent som gjessgjeting.

For meg er det mest hobby, men det er som de aller fleste vet også en veldig konkurransedrevet sport, med mange kjente profiler som gjør det svært bra og har fått til mye de siste årene.
Håpet er at hobbyen skal bli til noe mer etter hvert, og at jeg kanskje kan leve av å jage gjess rundt i hagen.
 

 

Dette har jeg aldri hørt om før, så innmari kult 😆👍 Ønsker deg lykke til med drømmen om å leve av å jage de rundt i hagen 🍀

 

Jeg samler på steiner og krystaller, jeg både kjøper og finner selv ute i naturen, men de seinere åra er det blitt mest interessant å finne de selv. Har holdt på med dette siden jeg gikk på barneskolen. Jeg samler også på alt mulig annet fint og rart jeg finner ute i naturen, f.eks. kongler, gevirer, døde innsekter, nymfeskall, sommerfuglvinger, fjær, sneglehus, skjell, fossiler, bein, spesielle pinner, blomster, blader og rare mennesketing/søppel jeg finner når jeg er ute på tur (har også en hobby som søppelplukker). Jeg lager innimellom dekorasjoner av de og har fått endel skryt for min estetiske sans ☺️ Samler også på artsobservasjoner (og lærer meg vitenskapelige navn) og gode naturøyeblikk. Prøver å ta bilder innimellom, men som oftest liker jeg å bare ta bilder og videoopptak med øynene og hodet mitt. Øyeblikkene kan bli litt borte og jeg føler at jeg ikke er helt tilstede om jeg skal styre med å ta bilder av det hele tiden. Men må jo innimellom gjøre det for å ha "bevis" for de fantastiske tingene jeg ser og opplever 😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...