Gå til innhold

Trådløst dashbord kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådløst i hvilken forstand? Hvis du er ute etter et kamera som går på batteri, som ikke har kontakt med bilens startbatteri, så er det nok greieste å bare kjøpet et action-kamera. GoPro, Sony Action Cam etc. Men da må du selv huske å bytte/lade batteri, og i mange tilfeller også huske å skru det på når du starter kjøreturen (og slå av når du parkerer).. De fleste slike har også WiFi så du kan styre de med mobilen/PC og hente ut video på den måten. Men når alt det er sagt, det er ikke dashcam. Dascham er dashcam nettopp fordi det får strøm fra bilen og dermed også har et signal å forholde seg til når det kommer til automatisk start og stopp av opptak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du altså trenger er et tips til hvor du skal legge ledningen, hvordan du skal feste den og evt hvor du skal skjule den. 
Mitt kamera har to ledninger, en til strøm og en til kamera bak. Jeg har lagt begge kablene bak tak-trekket og ned venstre stolpe foran. Kommer da ned til sikringsboksen hvor den ene kabelen avsluttes. Den andre ligger under listene til bakluka. Jeg ser riktignok 10 cm med kabel mellom kamera og taktrekk, men det er delvis skjult bak speilet. 
Hvis du trenger hjelp så bør du muligens legge ut bilmodell og kameramodell? Og det er nok garantert noen som har gjort dette før deg og lagt det ut på youtube?

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Har montert i mange biler og det er sjelden noe problem å få dytta kabelen bak trekket.

Du kan jo montere en powerbank en plass i taket eller noe å forsyne det med strøm om ønskelig. Men du må jo huske å lade powerbanken innimellom da.

Bruker selv en powerbank til kamera i bilen min, men bare for at kamera skal kunne gå en stund etter man har parkert.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...