Gå til innhold

Norge ønsker mordere og voldsutøvere hjertelig velkommen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jævlig å tenke på hvor mye faenskap som blir gjort i Norge, der gjerningspersonen ikke får en rettferdig straff.

De knuser ballene på en mann, så får den skyldige noen måneder eller maks noen år i fengsel. Offeret får livstidsdom.

Mordere, personer som utfører voldtekt, de som utfører grov vold osv. lever godt her i Norge. Offtene får straff de aldri kommer seg av, en slags luvstidsdom. Gjerningspersonene blir dullet med, som om de var helter eller offer selv.

Så at lederne våre ønsker å importere mer av sin favorittgruppe, er ikke overaskende. Så kanskje de kan skape et land som minner om stedet der faren deres bor.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jacobandersen skrev (17 minutter siden):

Det er jævlig å tenke på hvor mye faenskap som blir gjort i Norge, der gjerningspersonen ikke får en rettferdig straff.

De knuser ballene på en mann, så får den skyldige noen måneder eller maks noen år i fengsel. Offeret får livstidsdom.

Mordere, personer som utfører voldtekt, de som utfører grov vold osv. lever godt her i Norge. Offtene får straff de aldri kommer seg av, en slags luvstidsdom. Gjerningspersonene blir dullet med, som om de var helter eller offer selv.

Så at lederne våre ønsker å importere mer av sin favorittgruppe, er ikke overaskende. Så kanskje de kan skape et land som minner om stedet der faren deres bor.

Samtidig, så er vi et av landene i verden med minst kriminalitet, og kanskje det tryggeste landet i hele verden. Dersom kriminelle blir dullet med, og deres oppførsel "akseptert", så burde det i mitt hode åpnet for at her er det bare å forsyne seg, og bryte alle mulige lover og regler, siden man slipper billig unna uansett, men slik er det altså ikke... 

Jeg tror, det kan ha noe med at vi ikke bare ønsker å bure folk inne resten av livet, eller henge de på markedsplassen, men heller behandle de på en slik måte at de ønsker å avslutte sin kriminelle løpebane, og det ser ut til å fungere ganske bra, i motsetning til i land med strengere straffer, der kriminaliteten også er mye, mye verre og omfattende. 

Når det er sagt, så er det helt klart enkelte handlinger som fortjener henging eller varig utestengelse fra landet. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Baranladion said:

Samtidig, så er vi et av landene i verden med minst kriminalitet, og kanskje det tryggeste landet i hele verden. Dersom kriminelle blir dullet med, og deres oppførsel "akseptert", så burde det i mitt hode åpnet for at her er det bare å forsyne seg, og bryte alle mulige lover og regler, siden man slipper billig unna uansett, men slik er det altså ikke... 

Jeg tror, det kan ha noe med at vi ikke bare ønsker å bure folk inne resten av livet, eller henge de på markedsplassen, men heller behandle de på en slik måte at de ønsker å avslutte sin kriminelle løpebane, og det ser ut til å fungere ganske bra, i motsetning til i land med strengere straffer, der kriminaliteten også er mye, mye verre og omfattende. 

Når det er sagt, så er det helt klart enkelte handlinger som fortjener henging eller varig utestengelse fra landet. 

Jeg tror heller at gode NAV-ordninger, relativt høy minstelønn og god betaling for ukvalifisert arbeidskraft hjelper mer mot kriminalitet. Mindre forskjeller mellom folk enn i en del andre land. Om man har "nok", så er det ikke så stor grunn til å stjele.

Fengselssystemet i norge har fått en del kritikk. Jeg husker ikke hvordan statistikken for gjengangskriminalitet er i forhold til andre land?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jacobandersen skrev (48 minutter siden):

Det er jævlig å tenke på hvor mye faenskap som blir gjort i Norge, der gjerningspersonen ikke får en rettferdig straff.

Nå vet ikke jeg hva du mener er en rettferdig straff, men straff er bare en del av det, det viktigste er rehabilitering. Det rare er at mange er fornøyde bare den straffen er "rettferdig" eller med andre ord grusom, men da får man lavere rehabiliteringstall som igjen fører til flere ofre for kriminalitet. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

Enda et eksempel på at Norge gir de kriminelle flere rettigheter enn uskyldige. Hva med pensjonisten, har ikke han rett på beskyttelse mot en person som uprovosert knivstakk ham til centimeter fra døden?

Pensjonisten er død, og trenger ikke mer beskyttelse. (Det var pensjonistens sønn, eksmannen til kvinnen, som så henne på butikken.)

1 hour ago, debattklovn said:

Jeg synes vi bør gi uskyldige ukrainere beskyttelse. Men personer som dette kan ryke og reise. Norge skylder ikke slike personer noen ting. 

Jeg er på en måte enig med deg, men på den andre siden har vi undertegnet internasjonale avtaler rundt asylvern.

Nå har kvinnen det gjelder sonet 6 års fengsel, og man kan håpe hun har lært noe. Og det virker som politiet følger med på om hun ikke skulle ha lært noe.

Og som artikkelen sier vil hun returneres til Ukraina når krigen er over. Men desverre kan det gå noen år før det.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Pensjonisten er død,

Takket vært drapskvinnen. 

Quote

Og det virker som politiet følger med på om hun ikke skulle ha lært noe.

Politiet følger nok ikke med på henne. De har ikke ressurser til slikt. Hun er fri og frank. 

26 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det er et av de laveste i verden 49 per 100000. Bare Island og noen mikrostater er bedre. 

Gjengangskriminalitet er dårlig målestokk da det avhenger av at politiet klarer å dømme vedkommende enda en gang. 
Jo flere henlagte saker, jo flere uetterforskede saker, desto bedre gjengangskriminalitetsstatistikk.  
Norsk politi henlegger kriminalitet over en lav sko. 
På 12 måneder henla bare Oslo-politiet 55,000 saker, 3300 av dem med kjent gjerningsmann. 

Det er ikke rart det er få gjengangere når så mye av kriminaliteten henlegges. 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Axefjord skrev (29 minutter siden):

Jeg tror heller at gode NAV-ordninger, relativt høy minstelønn og god betaling for ukvalifisert arbeidskraft hjelper mer mot kriminalitet. Mindre forskjeller mellom folk enn i en del andre land. Om man har "nok", så er det ikke så stor grunn til å stjele.

Fengselssystemet i norge har fått en del kritikk. Jeg husker ikke hvordan statistikken for gjengangskriminalitet er i forhold til andre land?

Det hjelper nok mer mot økonomisk kriminalitet ihvertfall, men det er mer interessant med grovere kriminalitet som voldtekt, drap og voldskriminalitet.  Når man sier et land er trygt, så er det siste jeg tenker på lommetyver eller folk som snylter på skatten. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (22 minutter siden):

Norsk politi henlegger kriminalitet over en lav sko. 

Norsk politi har en tendens til og ikke ville gjøre de vanskelige jobbene får jeg inntrykket av, men de elsker å jage knarkere, en løst sak er en løst sak i norsk politi, den ene er ikke mer verdt enn den andre langt mer alvorlige saken, det leste jeg vertfall en gang for lenge siden, vet ikke om det faktisk stemmer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 hours ago, Axefjord said:

Jeg tror heller at gode NAV-ordninger, relativt høy minstelønn og god betaling for ukvalifisert arbeidskraft hjelper mer mot kriminalitet. Mindre forskjeller mellom folk enn i en del andre land. Om man har "nok", så er det ikke så stor grunn til å stjele.

Fengselssystemet i norge har fått en del kritikk. Jeg husker ikke hvordan statistikken for gjengangskriminalitet er i forhold til andre land?

Før midten av 80 tallet da to fengselsbetjenter ble drept, hadde vi et system som var bygd på den amerikanske fengselssystemfilosofien. Etter drapene la vi over til det systemet vi har i dag, hvor det er hovedfokus på rehabilitering, behandle dem som mennesker, og fokus på at de skal fungere i samfunnet når de kommer ut. På den tiden hadde vi omtrent lik gjentagelsesrate blant tidligere fengslede som USA, men den sank sterkt etterpå og er nå på en av de laveste i hele verden. Så vi gjør noe jævlig riktig. Gjengangskriminaliteten våres er helt fantastisk lav.

Når det kommer til type kriminalitet kontra f.eks. USA så er det faktisk en ting folk flest ikke er klar over, nemlig det at Norge har veldig lik fordeling av type kriminalitet som USA, men det skjer bare veldig mye mindre av all kriminalitet over hele blokka. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette er en spesiell sak, og tviler på at det er mange nordmenn som har en gal eks fra Ukraina. Utvisning skal trumfe retten til asyl, mener jeg er rett, fordi i dette tilfellet (og muligens andre) er disse utvist nettopp fordi de utgjør en trussel. Jeg synes det er bra at politiet har lovet å holde kvinnen under oppsyn, og hun har fått sterke begrensinger i henhold til å ha kontakt med familien til eksen. Derfor håper jeg ikke at de får mer problemer med henne. 

Lenke til kommentar
Musefella skrev (11 timer siden):

Jeg syntes rundt 1 million innvandrere burde bli sendt hjem, ukrainere kan være her til det blir trygt i hjemlandet.

Det er bare rett å rimelig, er ingen grunn til å tru at resultatet her blir annerledes enn i Frankrike og Sverige.

Vi har ikke 1 million innvandrere i Norge. Vi har 819.000 hvorav ca. halvparten er fra EU og engelskspråklige land i vesten, og 205.000 er født i Norge.

Hvordan synes du denne utkastelsen av nordmenn fra sitt eget land skulle blitt gjort? Hvilke konsekvenser tenker du det ville hatt for samfunnet og økonomien vår å fjerne en stor del av befolkningen? Og hva ville andre land gjort hvis Norge begynte med etnisk rensing?

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Snikpellik said:

Vi har ikke 1 million innvandrere i Norge. Vi har 819.000 hvorav ca. halvparten er fra EU og engelskspråklige land i vesten, og 205.000 er født i Norge.

Hvordan synes du denne utkastelsen av nordmenn fra sitt eget land skulle blitt gjort? Hvilke konsekvenser tenker du det ville hatt for samfunnet og økonomien vår å fjerne en stor del av befolkningen? Og hva ville andre land gjort hvis Norge begynte med etnisk rensing?

Folk er generelt uopplyste når det kommer til innvandring. De tror innvandrere er en enkelt gruppe, som enten snylter nav eller stjeler jobbene fra andre. Det de derimot glemmer er at det er en stor gruppe innvandrere, som du påpeker, som kommer fra Europeiske land og som har viktig spisskompetanse som vi trenger. De jobber som blant annet psykologer, leger / fastleger, radiologer, tannleger, omsorgsarbeidere og en rekke andre sektorer og områder som skriker etter folk. Jeg tror ikke den jevne sinnataggen i kommentarfeltet forstår at uten disse kunne man sagt farvel til det norske helsevesenet.

Endret av The Very End
  • Liker 6
Lenke til kommentar
The Very End skrev (4 minutter siden):

Folk er generelt, beklager at jeg sier det, litt tjukke i huet når det kommer til innvandring. De tror innvandrere er en enkelt gruppe, som enten snylter nav eller snylter jobbene fra andre. Det de derimot glemmer er at det er en stor gruppe innvandrere, som du påpeker, som kommer fra Europeiske land og som er viktig for at landet går rundt. De jobber som blant annet psykologer, leger / fastleger, omsorgsarbeidere og en rekke andre sektorer og områder som skriker etter folk. Jeg tror ikke den jevne sinnataggen i kommentarfeltet forstår at uten disse kunne man sagt farvel til det norske helsevesenet.

Det er korrekt. Arbeidsinnvandring er et gode, helt klart. Det som ikke er like bra er mottak av asylanter og/eller andre mennesker som ikke har noen forutsetninger for å kunne bidra i landet. Denne gruppen er ikke særlig stor, og heldigvis så er det nok slik at de aller fleste mennesker som kommer hit (uansett grunn) nok ønsker å skaffe seg et liv uten å måtte være avhengig av at staten gir de penger. 

Så har man unntakene, selvfølgelig, men det er en del av pakka. Disse unntakene ser man også i befolkningen som ikke har innvandret, men kanskje i noe lavere grad, siden de har hatt en helt annen forutsetning til å klare seg enn en som feks kommer hit uten språkkunnskaper, i midten av 30 årene og som kun har med det de hadde plass til i en koffert. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Baranladion said:

Arbeidsinnvandring er et gode, helt klart

For hvem?

I stor grad dreier det seg om å alltid få tak i folk som kan gjøre samme jobben, bare billigere enn nordmenn. Det er alt det handler om. Billigere. Det skaper et vesentlig negativt press på lønnsdannelsen i flere bransjer.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...