Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pappa fyller rundt år og vi er blanke når det gjelder gave


Anbefalte innlegg

Neste år fyller pappa rundt år. Han har alltid vært vanskelig å kjøpe gave til. Vi er tre barn og relasjon til pappa er noe komplisert, noe som da muligens utelukker reise sammen, selv om det kunne egentlig vært fint og det er mulig jeg får med mine andre søsken på det. Han er vanskelig å kjøpe til da han er en mann som har absolutt alt og om det er noe han trenger, så kjøper han det selv. Hans interesser er motorsykler, båt og motor. 

Jeg tenker en opplevelse eller reise sammen ville vært fint. Gaven/opplevelsen kan ikke inkludere alkohol (dere legger nok to og to sammen her med tanke på komplisert relasjon). Budsjettet vårt er ganske stort. 

Setter enormt pris på alle mulige tips og svar. Vet ikke om jeg postet på riktig sted, flytt gjerne tråden om det er nødvendig. :) 

Endret av Bursdagsgave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
L/\R~ skrev (8 minutter siden):

Kjøp han time på bane til egen bil eller i en modell han liker. Eller tilsvarende båttur.

Dette var et godt forslag. Finnes det noe slikt "tilbud" i Norge? Gjør ikke noe om vi må utenlands da (det er faktisk å foretrekke). Han er ikke en sportsbil type, en eldre mustang er mer hans preferanse vil jeg tro. ;) 

atleape skrev (20 minutter siden):

Opplevelsesgave er fint, så får dere finne ut hva dere kan skaffe og hva han vil like.

Evt. er en fin middag ute på en god restaurant et godt valg. Et sted dere vanligvis ikke ville spist på kanskje, litt dyrere enn snittet.

En fin middag ute på en god restaurant vil absolutt være inkludert om vi velger å reise (noe jeg krysser fingrene for at blir mulig å få til!). :) 

Lenke til kommentar

Du nevner interesse for MC. Dersom det er interessant med fart på bane på sykkel er det noe jeg har sett etter selv.

BMW har en skikkelig fet sykkel som det er mulig å kjøpe seg en testtur på. De har dette tilbudet på ulike baner rundt om kring i Europa. Ser ikke ut som 2023 er lagt ut enda, men det finner du sikkert ut av senere om det er interessant.

https://racing-school-europe.com/ride-the-bmw-s1000rr.html

 

Om touring er mer hans stil er fjellpass i alpene noe som kan anbefales.

https://mototouring.com/product/motorcycle-tours/confirmed-tours/alps-passes/

 

 

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Switters skrev (57 minutter siden):

På Rudskogen kan du både få sitte på i grom Porsche, eller kjøre  selv i litt mindre grom Porsche. De har også veldig bra gokart-kjøring der.

 

Kult, skal sjekke ut dette. Takk for tipset. 

valentino skrev (22 minutter siden):

Du nevner interesse for MC. Dersom det er interessant med fart på bane på sykkel er det noe jeg har sett etter selv.

BMW har en skikkelig fet sykkel som det er mulig å kjøpe seg en testtur på. De har dette tilbudet på ulike baner rundt om kring i Europa. Ser ikke ut som 2023 er lagt ut enda, men det finner du sikkert ut av senere om det er interessant.

https://racing-school-europe.com/ride-the-bmw-s1000rr.html

 

Om touring er mer hans stil er fjellpass i alpene noe som kan anbefales.

https://mototouring.com/product/motorcycle-tours/confirmed-tours/alps-passes/

 

 

Han har interesse for fart og bane hadde nok sikkert vært artig. Han er hardbarka Harley Davidson fan dog. Takk for tips! 

Lenke til kommentar
Gjest 7f9cb...b08

Tur med Christian Radich om den går fort nok

De har seilfly på Notodden om det ikke blir for langt.

Hva med tur for å se rally i utlandet? Spania har en del. Og Kypros også

Anonymous poster hash: 7f9cb...b08

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...