Gå til innhold

Annonse: Konkurranse: Hvor stort er ditt spillbibliotek? Vinn stor SSD fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en 2TB M2 for bare noen dager siden. Og den skal brukes hovedsakelig til DCS, som tar rundt 800gb når alle kart og moduler er installert. South Atlantic kartet og Syria Kartet tar rundt 80gig hver. Så det er liksom 160gig for bare 2 kart. Base game tar vel rundt 250gig. Mens andre kart tar fra 15 til 40gig. Samt 800mb til 2gig per fly.

Og i "nær" fremtid kommer det 2 kart til som begge ser ut til å være i 80gig kategorien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det største installerte vanilla jeg har nå er vel Doom Eternal, ikke så stort. Men, i dagens tid hvor gamepass eksisterer så er det fint å ha plass til mange andre spill slik at man kan bytte mellom spill etter dagsform og interesse. Er da utrolig kjekt å ha et passe stort biblotek ferdig installert så man slipper å avinstallere for å få plass til flere titler.

Lenke til kommentar

Sitter på 1.2 TB med installerte spill på Steam alene. 
Største blir vel Destiny 2 med ca 100GB. 

For min del er det få spill som klarer å dra meg vekk fra en hektisk hverdag fylt med jobb og forpliktelser på samme måte som Destiny 2. Innlevelsen er enorm uavhengig om man vil sitte timevis i raids med kjente og ukjente, eller bare ta en rask runde Gambit.
For ikke å snakke om alle utvidelsene med tilhørende innhold, lore og utfordringer man kan begi seg ut på. Enten man foretrekker singleplayer opplevelser og vil spille det for story, eller trives med intens pvp i et veldig konkurransedrevet miljø. 
Er nok derfor det forblir et fast innslag i listen min over installerte spill.

Lenke til kommentar

Har ca 610GB med spill på maskinen nå, fordelt mellom 19 spill. Største er nok Elden Ring akkurat nå, med sine vel 60GB. Er på min andre gjennomspilling på Elden Ring, Blir nok en tredje og. Er ingen stor fan av Dark Souls-aktige spill, men denne har såpass god historie og komplisert verden.

Lenke til kommentar

Steam spillene jeg har installert nå tar opp ca 1.9 TB og det største spillet er det jeg har spilt minst, Red Dead Redemption 2 på 119 GB og jeg har ikke avinstallert det fordi det tok så lang tid å laste ned i sin tid med 4G. Har fått fiber siden den gang men det sitter langt inne å laste ned spillet på nytt om jeg noen gang får lyst til å spille det igjen.

Ellers så er det mods til BeamNG.drive som tar opp nesten 22 GB og det gode gamle Wolfenstein: Enemy Territory - Legacy som bruker hele 1.53 GB!. 

 

Lenke til kommentar

Jeg har 3 M.2 SSD. Den ene er på 2TB, og den andre er på 1TB. De to brukes kun til spill, og har 488GB ledig på den 2TB, mens den på 1TB bare har 123GB ledig.

2TB har kun Battle.net og Steam bibliotek, mens den på 1TB har EA, Xbox Games (PC) Ubisoft, WarGaming og Epic games.

De største spillene jeg har installert er Borderlands 3, Halo MCC, Forza Horizon 5 og ruger over 100GB. Jeg hadde CoD MW installert, men ble sletta siden jeg spilte det så lite til slutt, og trengte lagringsplassen til andre nye spill.

Lenke til kommentar

Det største spillet mitt er Skyrim. Originalspillet er ikke stort, bare litt over 14 GB. Men i tillegg til dette kommer nesten 100 GB med mods, som gjør totalstørrelsen til 112 GB.

Skyrim har vært installert på PC'n siden det ble lansert, og kommer neppe til å bli avinstallert. Jeg går aldri lei av å vandre rundt i Tamriel, og selv etter all denne tid opplever jeg stadig noe nytt (mye takket være mods).

Det verste er at jeg aldri har fullført spillet. Jeg har spilt det i over 10 år, og kjøpt det 4 ganger (originale Skyrim på både Xbox og PC, SKSE og Skyrim VR). Mange ganger har jeg satt meg ned og sagt til meg selv: "Denne gangen skal jeg fullføre spillet", bare for å havne langt unna hovedhistorien på et eller annet sideoppdrag eller bruke masse tid på å installere og oppdatere mods for å teste nye ting.

Sånn tror jeg også det kommer til å bli fremover. Den dagen jeg fullfører er jeg redd spillet vil miste litt av magien. Så Skyrim kommer nok til å leve (uten å bli fullført) på PC'n min i lang tid fremover, og vil stadig vokse i størrelse ettersom nye mods blir lagt til ❤️

Endret av Smack332
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt største spill med nesten alt av DLC tar omkring 250GB og heter selvfølgelig Microsoft Flight Simulator 2020. Det å slappe av etter en lang dag ved å reise til barndomshjemmet er det ingen andre spill som tilbyr, derfor er det verdt hver eneste GB. Trodde ikke jeg var en sånn person men endte med å mestre både en Airbus 320 og Boeing 787 på en uke og er nå hekta.

Lenke til kommentar

Totalt: 585 GB

Største Spill: Borderlands 3

Årsak til at det er installert?

Jeg kan ikke bevise med 100% sikkerhet at Handsome Jack ikke vil gjenoppstå fra de døde for å gjøre noe jeg ikke vil at skal skje hvis jeg avinstallerer det. På en side ville det være fint med hans retur med tanke på at han har en skikkelig sans for humor, men på den andre siden så er han også lettere despotisk, så det er tryggere å ikke avinstallere det spillet.

Lenke til kommentar

Største spill? Lille Cyberpunk 2077 på bare 63,5 GB

Installerte spill totalt: 589 GB

Hvorfor jeg ikke vil avinstallere Cyberpunk 2077? Det er veldig lett å forklare: dette spillet har nå støtte for så mange mods at det begynner å likne det spillet som faktisk ble lovet av CD Project Red.

------------------------

Siden det ikke lages gode spill lengre - bare samme spill med bedre teksturer og en fordobling i kravet til lagringsplass - så er jeg veldig konservativ med hva jeg legger inn (og spill med always-online DRM blir automatisk svartelistet i min bok).

Så når jeg først installerer noe så blir det liggende - noe jeg har brent meg på flere ganger allerede når jeg handler spilldisk "jeg tror er stor nok".

EDIT:
Når er trekningen av denne konkurransen? Kunne ikke se en dato i artikkelen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...