Gå til innhold

Har du noen gang prøvd å gi et spill som du hater en sjanse?


Pleier du å gi et spill en sjanse?  

19 stemmer

  1. 1. Pleier du å gi et spill en sjanse?

    • Jah, det gjør jeg. Syns det er viktig å gi spill en sjanse.
      12
    • Aldri i verden om jeg gir spill en sjanse. Forholde meg kun til et spill.
      0
    • Ingen formening, det kommer og går.
      7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-9JVihvHL

Jeg liker veldig mye forskjellig og spiller alt fra nytt til retro. For ca 6-7 år siden bestemte jeg meg for å prøve Baldur's Gate 2 da jeg visste hvor stort og godt omtalt det er. Jeg spilte en time og orket ikke mer. Jeg prøvde en gang til og gadd ikke. Jeg kom tilbake til det året etter og prøvde på nytt. det tok 6-7 forsøk før det virkelig klikket for meg (i positiv forstand) og jeg endte opp med å fullføre det på det jeg tror var mellom 100-120t. Spilte ikke DLC'en. Moddet weight limit så jeg kunne ha med meg alt jeg fant av loot. Jeg startet på easy og etter et par titalls timer var det så enkelt at jeg satte det til normal og spilte det på normal helt ut. Ikke særlig fan av spill med mye tekst lenger men hva skal en si...det spillet har jo gammel D&D kampsystem men grafikken holder seg. Jeg endte opp med å bli helt sugd inn i det og likte det godt.

Lenke til kommentar

Det første jeg kommer på her er Mass Effect 1, synes det ble for omstendig og etter å ha loket vel mye rundt i Citadel-området uten å komme videre ble jeg lei. 

Så kom en dag jeg hadde influensa, var hjemme og følte meg elendig, så tenkte at jeg like greit kunne gi det en sjanse til mens jeg først hadde det jævlig. Selv med feber ble jeg etterhvert helt oppslukt i dette universet, og ikke minst historien. Heldigvis var det såpass langt at jeg kunne nyte de siste delene etter å ha blitt frisk.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Haha. Alternativ 2 er helt klart passiv-aggressiv i intensjon xD
Det er mer korrekt å spør om noen er villig til å bruke tid og energi på noe som de ikke liker.
For meg så er det svært enkelt å tidlig innse om dette er et gameplay-design og stil jeg vil kaste bort
min verdifulle tid på. Det er utrolig vanskelig å tilfredstille meg og jeg har svært rigide og snevre kriterier.

Noen spill jeg misliker sterkt: Dark Souls 1, Dragon Age: Origins, Silent Hill Downpour
og det meste innen anime/weeaboo drit.

Gunfreak skrev (9 timer siden):

Vil ikke si jeg hater Souls/Bourne spillene

 

Ooh Jason Bourne

Endret av Slettet-F4GxcFLrtu
Lenke til kommentar

Da vi var små leide vi en PlayStation på kiosken for en helg og plukka med oss Battle Arena Toshinden og Final Fantasy VII.

Prøvde FFVII i et par timer, men syntes det var døve greier.

Mange, mange år senere kjøpte jeg Platinum-utgaven og satte meg ned. Denne gangen traff det. Hardt.

Lenke til kommentar

Husker jeg kjøpte Elden Ring, mitt første spill fra Fromsoftware.
Jeg var stubborn og var fast bestemt på å klare å gjennomføre spillet uten å se på noen form for guides.
Gud hvor hardt jeg hata det spillet. Ti timer inn og det var frustrasjon fra ende til annen, jeg fikk så grisejuling hele tiden.

Så tok jeg en pause, måtte se litt videoer av flinke folk og karret meg tilbake til the lands between, denne gangen fikk jeg en litt bedre start, rebinda litt taster og lærte meg å bli mer tålmodig i spillet. Nå er jeg absolutt frelst!
 

Lenke til kommentar
S. Drakensson skrev (På 26.8.2022 den 19.23):

Haha. Alternativ 2 er helt klart passiv-aggressiv i intensjon xD
Det er mer korrekt å spør om noen er villig til å bruke tid og energi på noe som de ikke liker.
For meg så er det svært enkelt å tidlig innse om dette er et gameplay-design og stil jeg vil kaste bort
min verdifulle tid på. Det er utrolig vanskelig å tilfredstille meg og jeg har svært rigide og snevre kriterier.

Noen spill jeg misliker sterkt: Dark Souls 1, Dragon Age: Origins, Silent Hill Downpour
og det meste innen anime/weeaboo drit.

Ooh Jason Bourne

Joda, det er nok sikkert mulig det at andre alternativet kunne vært bedre formulert. 😏😏

Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (På 26.8.2022 den 1.38):

Det første jeg kommer på her er Mass Effect 1, synes det ble for omstendig og etter å ha loket vel mye rundt i Citadel-området uten å komme videre ble jeg lei. 

Så kom en dag jeg hadde influensa, var hjemme og følte meg elendig, så tenkte at jeg like greit kunne gi det en sjanse til mens jeg først hadde det jævlig. Selv med feber ble jeg etterhvert helt oppslukt i dette universet, og ikke minst historien. Heldigvis var det såpass langt at jeg kunne nyte de siste delene etter å ha blitt frisk.

Haha, samme her! 

Jeg gir ofte spill en sjanse, men ender ofte opp med å hate dem enda mer. WoW, for eksempel var bare jævlig og ble jævligere jo mer jeg spilte. Så når demotiden var over og jeg nådde max level ble det avvinstallert og aldri igjen vurdert. MMO-fantasy-sjangeren passer ikke meg så godt. 

Et av de beste spillene jeg har spilt til dags dato er også et av spillene som har gitt meg motstand som har fått meg til å revurdere hva jeg gjør med livet mitt. Jeg har aldri dratt meg så mye i håret, hatt så lyst til å ødelegge kontrolleren og fått så mye glede i ett og samme spill som Braid

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

The Legend of Zelda: Breath of The Wild var en tålmodighetsprøve uten like. Det la jeg fra meg 2 ganger, men tredje gangen skulle det gå! Bikket 35 timer ca. så begynte ting å falle på plass, eller rettere sagt jeg sluttet å forvente at det skulle bli noe annet enn det var 😛 Var ganske hekta etter det og rulleteksten fant sted en 80-85 timer senere.

Har ikke rørt det siden da. 

 

Skyward Sword på Wii er kanskje en kandidat...ikke at jeg noensinne kommer til å spille den drittutgaven igjen, men har remasteren på Switch hvor jeg kanskje aner ett håp om å fullføre. En utrolig kjip opplevelse var det i hvert fall på Wii🤢 Men man må bare falle for fristelsen til å begynne på det, en eller annen gang.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg hatet det, men jeg husker godt at jeg synes Morrowind var for uoversiktlig og innviklet til at jeg orket å prøve det noe særlig, helt til jeg sikkert et halvår etter å ha prøvd det første gang tilbake i 2002 eller 2003, satte meg ned og bestemte meg for at jeg skulle virkelig gi det en sjanse. 

Kan ikke si jeg angrer. Det endte opp med å være en av de beste spillopplevelsen jeg har hatt på PC noensinne.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er vel få, om noen, spill jeg hater. Og jeg kan jo ikke vite om jeg gjør det før jeg faktisk har gitt det en sjanse.

Men det er sjangre jeg ikke liker. Jeg synes f.eks ren action FPS er kjedelig og stressende, men ga Halo en sjanse. Likte det i utgangspunktet, men syntes det ble litt repetitivt. Jeg måtte også slutte å spille da jeg ble kvalm av kamerabevegelsene.

Lenke til kommentar

Jeg er i begge ender av skalaen, men det beste eksemplet jeg har er kanskje The Last of Us.

Jeg er ikke glad i hverken post-apokalyptiske scenarioer eller zombie, horror survival spill. Det her så etter alle solemerker ut som innehold begge deler så til tross for vanvittig gode anmeldelser og skryt over hele linja så var det her noe jeg "visste" jeg ikke kom til å like.

Jeg fikk i 2018 spillet i gave av noen, og jeg brukte sikkert tre måneder på å motivere meg til å begynne på det. FØlte liksom at jeg måtte siden det tross alt var en gave. Tok litt tid, men det gikk til slutt opp for meg at spillet var ikke i nærheten av hva jeg hadde trodd det var. Nå har jeg spilt igjennom Part 1 sikkert tre ganger og Part 2 to ganger. Ser fram til TV-serien neste år.

På den andre sida så finnes f.eks Final Fantasy. Det er en spill-serie og sjanger som er vanvittig populær. Aldri likt temaet, aldri hatt sansen for anime og spillene i seg sjøl har aldri frista meg det spøtt. Prøvde etter mye mas FF14 littegrann og fikk bekrefta alle fordommene mine. Sikkert kult for dem som liker det, men det er ikke noe for meg.

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...