Gå til innhold

Ville du kjempet for Norge eller vesten om det ble krig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne vært en interessant tråd, men om det skal være noe psuedokonspiratorisk vås om at vi er styrt av ditt og datt så ødelegger det litt. 

På topic, dersom under angrep og invasjon av en fremmed makt? Ja jeg ville kjempet, uavhengig av rolle. Om det så er å sendes til fronten eller logistikk i trygge områder.

Alternativet av at jeg nekter er at annen uansett må gjøre det i mitt sted, en eller annen vil måtte stille og fylle de skoene. Hvorfor skal jeg være villig til å ofre andre om jeg ikke er villig til å gjøre det samme for andre? Fortjener jeg frihet om jeg er villig til å la andre dø for det, men ikke gidder å risikere meg selv?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg er 41, så jeg har levd en stund. Bedre at jeg kjemper enn at én eller annen 20 åring som er helt grønn gjør det. På den annen side har nok 20 åringen større sjans for å overleve i infanterikrig f.eks. Men jo, jeg ville kjempet. Vurderte å gjøre det i Ukraina også. Jeg har beveget meg en del i konfliktområder, deriblant Ukraina, men i støtteroller og ikke i kamp.

Lenke til kommentar
jacobandersen skrev (16 minutter siden):

Jeg trenger ikke å dokumentere at jeg mener vi er styrt av noen jeg mener er en fiende. Det er en vurdering jeg gjør personlig basert på politikken som kontinuerlig har blitt ført.

Derfor er det like greit å bli valset over av en fiende, med potensielt en undertrykkende og totalitær styresform?

At man ikke er enig i måten landet blir styrt på i dag, gjør ikke alt annet bedre?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 minutt siden):

Som soldat; absolutt ikke. Hadde jeg blitt tvunget til fronten hadde jeg heller tatt mitt eget liv om jeg ikke hadde klart å flykte. Ikke faen om jeg skal dø som kanonføde.

Veldig enig i dette, tilbyr gjerne min kompetanse der den kan brukes til ett godt formål. Men det er ikke i fronten.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (8 minutter siden):

Vel du påpekte aldri at det var en mening, men greit nok. Hvem er denne fienden som styrer oss da ?

Fienden som styrer oss er en kapitalelite som bare bryr seg om seg selv. De driter langt oppi befolkningen, vår fremtid og gernerelle liv. Alt de bryr seg om er seg selv og sine penger. Disse styrer Norge, USA, Tyskland, Frankrike og de fleste land i vesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...