Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor kan en mann finne kjærligheten i 2022


Gjest 8361e...7e1

Anbefalte innlegg

atleape skrev (På 22.8.2022 den 10.12):

Er du helt sikker på at du ikke blir "valgt" pga fargen din? Jeg er klart overbevist om at rasisme er utbredt i Norge, og det er mye hykleri ute og går i hva folk sier og hva de føler, men en av de største "turn-offs" for kvinner og menn er jo mangel på selvtillit og karisma.

Hvis ingen har direkte sagt til deg "du er ikke min type pga utseendet" så ville jeg ikke hoppet til de konklusjonene med en gang.

Det er det selvfølgelig ingen som kommer til å si direkte, da de er livredde for å bli stemplet som rasister. Men jeg har fått en del hint. 

Endret av ITtraktor
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ITtraktor skrev (1 time siden):

Det er det selvfølgelig ingen som kommer til å si direkte, da de er livredde for å bli stemplet som rasister. Men jeg har fått en del hint. 

Bare vær var over at folk med farge kan ha litt komplekser pga dette, uten at det er nødvendigvis dette. Men klart rasisme og fordommer finnes, men er ikke alltid slik.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (34 minutter siden):

Bare vær var over at folk med farge kan ha litt komplekser pga dette, uten at det er nødvendigvis dette. Men klart rasisme og fordommer finnes, men er ikke alltid slik.

Egentlig er det ganske ukomplekst. Folk flest i Norge velger heller noen andre enn oss med feil farge. Akkurat som at folk flest foretrekker grå biler. Ikke lett å få solgt en bil med ukurant farge.

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (På 6.9.2022 den 12.42):

Egentlig er det ganske ukomplekst. Folk flest i Norge velger heller noen andre enn oss med feil farge. Akkurat som at folk flest foretrekker grå biler. Ikke lett å få solgt en bil med ukurant farge.

At du sier ukurant og feil farge viser at du sannsynligvis har komplekser for hudfargen din. Dette er veldig vanlig, særlig av mennesker som er adoptert eller har bodd her siden de var barn.

Det finnes dessverre rasisme og fordommer. Det riktige er at noen mennesker tenker slik. Men det finnes ikke en "riktig" farge. Bare forskjellige preferanser. Jeg er feks gift med en asiatisk kone.

Og for de fleste damer så er væremåte og personlighet viktigst. Dessuten tror jeg en farget som har sunn og veltrent kropp scorer mye høyere enn en tykk hvit gamerkid.

Jeg kjenner en Colombiansk adoptert gutt, han er kort men veltrent og nesten helt sorthudet Latinamerikaner, og han har hvite damer i fleng.

Årsaken til at jeg nevner han er at han hadde veldig komplekser for hudfargen sin som ung, og samme med mange andre adopterte fargede jeg kjenner.

Det å vokse opp som norsk farget i et hvitt miljø, gjør at du føler utenforskap selv om du har venner. Du blir mye mer var på det å være "annerledes". Og du har ikke ditt eget "miljø" slik som feks mange innvandrere har, inkludert min kone.

Jeg vet ikke om dette gjelder deg, men det er mine erfaringer fra mange adopterte fargede venner.

Endret av Gouldfan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest 014a4...e8f

Det er ikke lett å finne kjærlighet i Norge (fra en som har prøvd i over 15 år) i disse tidene.
Dog jeg har veldig god inntekt og god økonomi, så er jeg ikke veldig attraktiv (tror nå jeg).
Jeg er kommet i en alder hvor å gå på byen og sjekke damer ikke er noe for meg.

Kanskje jeg er for kresen på utseende, men betyr det at jeg må se meg fornøyd med noe mindre? Jeg forventer ikke en supermodell, men jeg har likevel et lite ideal for skjønnhet jeg ser etter.

Jeg ordnet meg et abonnement på KoreanCupid, og tenkte å prøve å se om jeg kan finne kjærlighet fra ei fra Sør-Korea. Jeg synes asiatiske dame er veldig fine. Jeg liker Koreansk kultur og mat, så jeg tror ikke jeg vil få noe problemer med noen kulturforskjell.

Anonymous poster hash: 014a4...e8f

Lenke til kommentar

Ved å være andre steder enn hjemme. Livet er et spill, og livets terninger kastes villt omkring hele tiden. Men man må være på brettet om det skal skje noe.

Samboer og jeg traff hverandre ute, med hver vår vennegjeng som møttes. Hennes kollega var samboer med min kollega.

Hadde ikke kollegaene våre møttes hadde ikke vi møttes. Hadde jeg stoppa og tissa før vi dro til stedet vi møttes hadde vi sannsynligvis ikke blitt sittende ved siden av hverandre og kommet i prat. 

Hadde ikke vennegjengene møttes denne sjeldne gangen hun og jeg var ute med respektive kollegaer, så hadde vi neppe visst om hverandre i det hele tatt i dag.

Hadde jeg sitti hjemme og sett film den kvelden hadde garantert ingenting skjedd.

Vi traff hverandre på et stadie der ingen av oss så etter en partner, men ble kjent, begynte å møtes og har felles barn og hus 5 år senere.

Tilfeldigheter. Sommerfugleffekt.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar
Gjest 014a4...e8f

Hvis man har noe fysiske medfødte problemer, hvordan og når bør dette best formidles?
Jeg er født med et fysisk handikap/problem som blant annet har gitt meg dårlig syn (bruker briller), dårlig hørsel (bruker høreapparat), samt stive og avkortede fingrer.
Jeg er ellers ikke ufør og utfører styretrening hver dag.

Spørsmålet er hvor i prosessen med dating bør jeg opplyse om dette?

Når jeg har truffet damer via dating apps i Norge, så har jeg ikke opplyst om dette, selv om vi møtes (med mindre dem spør om det da).

Når man prøver å finne kjærlighet i utlandet tror jeg det kan være lurt å opplyse om dette tidlig (I alle fall før man møtes), men kanskje ikke for tidlig.
Jeg tror ikke det er lurt å opplyse om det veldig tidlig før man har rukket å bli godt kjent og kanskje bli litt tilknyttet hverandre, men kanskje opplyse om det før man blir veldig tilknyttet. Det jeg frykter mest er å finne ei som jeg synes er perfekt, men som senere mister interessen når hun får vite om dette.

Hvis man har penger, så tror jeg slike avsløringer om helse har kanskje mindre å si, men jeg er ikke akkurat rik selv om jeg har veldig god økonomi (årslønn på 1 million).

Anonymous poster hash: 014a4...e8f

Lenke til kommentar
Gjest 5dc5a...cd7

Fysiske trekk og utstrålig er vel veldig viktig for norske damer, nå som all tryggheten deres kommer hovedsaklig fra staten og egen lommebok. 
Utover norske grenser er det å ha en mann som ikke drikker og slår med en besinnet personlighet, samt en god trygg inntekt mye mer attraktivt. Honningfellen kan en vel gå her i norge og, da aldersforskjell og egenkapital ofte spriker grunnet aldersforskjell. 

Kan du ikke bare velge en arena der dine sterke trekk faktisk er å foretrekke? Nordmenn har omtrent hele verden i sin hånd. Og det er ikke å si at kvinner er kravstore, bare at de har andre krav, på samme måte som kvinnfolk utenfor norge har andre krav. 

Anonymous poster hash: 5dc5a...cd7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...