Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med kjæresten om økonomi og penger.


Gjest ebb90...e37

Anbefalte innlegg

Kjære trådstarter, her har du ei dame som har valgt å skusle bort pengene hun fikk til utdannelse på festing. Hun elsker å bruke dine penger på dyr mat og dyre ting. Hun har sannsynligvis et alkoholproblem. Hun har mye gjeld og dårlige jobbutsikter.

Du må spørre deg selv om hun betyr så mye for deg at det er verdt å sette deg selv i en dårlig økonomisk situasjon for å kunne gifte deg med henne. Denne såkalte medgiften i Thailand er ikke uvanlig, men ikke noe du MÅ forholde deg til. Og det er mange som opplever at så fort medgiften er betalt, så forsvinner damen om du ser aldri pengene igjen.

Så vil du virkelig risikere alt dette for å få en alkoholisert dame som gjør dumme valg og bruker penger hun ikke har som en tulling? Er dette virkelig en dame du vil satse alt på?

Følelser er utenfor vår kontroll, men jeg håper du klarer å foreta et fornuftig valg her. Jeg fortalte om denne tråden til min Thailandske venninne og hun sa «det er en scam» før jeg var ferdig. Mannen hennes betalte ikke noe medgift og han betaler heller ikke en krone til familien hennes i Thailand. Det er familien hennes for stolte til å ta imot. Men han har med gaver dit når de besøker dem.

Jeg er ganske sikker på at du kun er ei melkeku for denne familien, og du burde avslutte det hele før du gjør noe du vil angre på.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ebb90...e37
8 minutes ago, Sharpings said:

Kjære trådstarter, her har du ei dame som har valgt å skusle bort pengene hun fikk til utdannelse på festing. Hun elsker å bruke dine penger på dyr mat og dyre ting. Hun har sannsynligvis et alkoholproblem. Hun har mye gjeld og dårlige jobbutsikter.

Du må spørre deg selv om hun betyr så mye for deg at det er verdt å sette deg selv i en dårlig økonomisk situasjon for å kunne gifte deg med henne. Denne såkalte medgiften i Thailand er ikke uvanlig, men ikke noe du MÅ forholde deg til. Og det er mange som opplever at så fort medgiften er betalt, så forsvinner damen om du ser aldri pengene igjen.

Så vil du virkelig risikere alt dette for å få en alkoholisert dame som gjør dumme valg og bruker penger hun ikke har som en tulling? Er dette virkelig en dame du vil satse alt på?

Følelser er utenfor vår kontroll, men jeg håper du klarer å foreta et fornuftig valg her. Jeg fortalte om denne tråden til min Thailandske venninne og hun sa «det er en scam» før jeg var ferdig. Mannen hennes betalte ikke noe medgift og han betaler heller ikke en krone til familien hennes i Thailand. Det er familien hennes for stolte til å ta imot. Men han har med gaver dit når de besøker dem.

Jeg er ganske sikker på at du kun er ei melkeku for denne familien, og du burde avslutte det hele før du gjør noe du vil angre på.

Takk for innlegg og tilbakemelding. Hvorfor mener din venninne at dette er scam? Kan du si litt mere? Er det noe spesifikt du tenker på?

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar

Maa si jeg beundrer aapenheten din, oppi dette her og forstaar at det er vanskeliger, enn det ser ut for.

Opplever deg som oppadgaaende, men kanskje litt naiv (bevisst kanskje), baann forelsket, men allikevel reflektert.

I den situasjonen du er i, er det veldig lett aa miste hodet. 

Det mest fornuftige her, vil vaere aa trekke seg ut. Det stinker saa raattent.

Jeg ser ogsaa en fremtid, hvor de systematisk, vil melke deg, hvor det oppstaar lignende problemer.

Da er hjulet i gang. Da har du faatt barn med henne. Hva kommer kommer til aa skje min datter, hvis jeg trekker meg ut?

Kommer de til aa selge henne?

Har du sett henne gaa paa jobb eller stukket innom paa jobben og sagt hei, eller noe.

Hvordan opplever du alkoholbruken hennes?

Aa lage falske papirer, er big business, der nede.

Men hvis du ikke trekker deg.

Kontakt ambassaden og raadfoer deg med dem. De har sikkert en advokat, som du kan stole paa ogsaa.

Denne ambassaden, er en oase, en plass, hvor du faar bekreftet, hvor previligert du er som Norsk statsborger. Kjempeplass!

Men en ting skal jeg love deg, pengehjulet kommer til aa svive i veldig hoey fart. Saa fort at ikke du klarer aa foelge med engang.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
1 minute ago, Karltorbj said:

Maa si jeg beundrer aapenheten din, oppi dette her og forstaar at det er vanskeliger, enn det ser ut for.

Opplever deg som oppadgaaende, men kanskje litt naiv (bevisst kanskje), baann forelsket, men allikevel reflektert.

I den situasjonen du er i, er det veldig lett aa miste hodet. 

Det mest fornuftige her, vil vaere aa trekke seg ut. Det stinker saa raattent.

Jeg ser ogsaa en fremtid, hvor de systematisk, vil melke deg, hvor det oppstaar lignende problemer.

Da er hjulet i gang. Da har du faatt barn med henne. Hva kommer kommer til aa skje min datter, hvis jeg trekker meg ut?

Kommer de til aa selge henne?

Har du sett henne gaa paa jobb eller stukket innom paa jobben og sagt hei, eller noe.

Hvordan opplever du alkoholbruken hennes?

Aa lage falske papirer, er big business, der nede.

Men hvis du ikke trekker deg.

Kontakt ambassaden og raadfoer deg med dem. De har sikkert en advokat, som du kan stole paa ogsaa.

Denne ambassaden, er en oase, en plass, hvor du faar bekreftet, hvor previligert du er som Norsk statsborger. Kjempeplass!

Men en ting skal jeg love deg, pengehjulet kommer til aa svive i veldig hoey fart. Saa fort at ikke du klarer aa foelge med engang.

 

Jeg er absolutt ikke bånn-forelsket. Tvert i mot. Jeg synes det er ekstremt usjarmerende at hun oppfører seg så grådig hver gang vi er sammen. I tillegg vil jeg ikke leve med en alkoholiker. Jeg er bare redd for å ende opp alene, uten kjæreste. 

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37 skrev (5 minutter siden):

Jeg er absolutt ikke bånn-forelsket. Tvert i mot. Jeg synes det er ekstremt usjarmerende at hun oppfører seg så grådig hver gang vi er sammen. I tillegg vil jeg ikke leve med en alkoholiker. Jeg er bare redd for å ende opp alene, uten kjæreste. 

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Trøst deg med at alene er ett bedre alternativ enn det du forspeiler her.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37 skrev (1 time siden):

Men de kan jo havne på gata, hun må muligens prostituere seg e.l for å slippe ut av dette.

 

Dyrt laan, aggressiv rente. Ser du hvordan foelelsene, dine blir brukt her.

Hvis det laanet eksisterer, er det sannsyneligvis, faren som har drukket opp pengene og hun er allerede paa gata.

Og naa raukjoerer han dattera, til aa jobbe.

Han kommer du aldri, til aa passere, i maktklanen.

Naar du kommer inn i bildet, blir hun raukjoert, til aa hale penger ut av deg.

Det kan godt vaere, at hun har en Thaikjaereste ogsaa.

Foerst naar du er blakk og ruinert, kommer de til aa gi seg.

Da sitter de, med alt det kjekke du har bygd opp.

Og da er det, ( maa skrive det igjen)

No money, no honey.

 

Husk, det er ikke bare ei jente, du tar ansvaret for her.

 Det er en hel familie.

 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37 skrev (1 time siden):

Takk for innlegg og tilbakemelding. Hvorfor mener din venninne at dette er scam? Kan du si litt mere? Er det noe spesifikt du tenker på?

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Hun forteller meg at denne medgiften, dowry egentlig bare er et ting mange legger på en potensielt velstående beiler. Dersom du hadde vært Thailandsk og hatt en middels jobb hadde de nok droppet hele medgiften og bare giftet bort datteren sin. Denne medgiften fremstår her i Europa som en stor greie, men i Thailand er den ikke så vanlig som man skulle tro.

Hun har også venninner fra Thailand som har lurt seg til mange goder og økonomiske fordeler ved å finne på ting som må betales for at ting skal «gå i orden» for et eventuelt ekteskap. Og selv etter at disse økonomiske godgjørelsene er på plass, så kan man allikevel bare ombestemme seg og droppe hele greia.

Min venninne kom fra en middelklassefamilie i Thailand og kan ikke forestille seg at ddamen du er sammen med er seriøs. Hun skammer seg litt over at denne fremgangsmåten dessverre er ganske utbredt blant Thailandske kvinner.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår absolutt frykten for å ende opp alene, men ikke la denne frykten styre deg inn i et giftig forhold. Det finnes faktisk jenter fra Thailand og andre land som har ærlige hensikter og derfor vil jeg råde deg til å kutte kontakten med denne damen og prøve på nytt med en ny. Etter å ha feilet noen ganger, er det sannsynlig at du før eller senere treffer en ærlig dame med ærlige intensjoner.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår absolutt frykten for å ende opp alene, men ikke la denne frykten styre deg inn i et giftig forhold. Det finnes faktisk jenter fra Thailand og andre land som har ærlige hensikter og derfor vil jeg råde deg til å kutte kontakten med denne damen og prøve på nytt med en ny. Etter å ha feilet noen ganger, er det sannsynlig at du før eller senere treffer en ærlig dame med ærlige intensjoner.

Der nede kan du faktisk treffe paa motsetningen.

Ei som det betyr mye for aa vaere et godt menneske.

Kommer aldri til svikte deg.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Gjest ebb90...e37 skrev (2 timer siden):

Jeg er absolutt ikke bånn-forelsket. Tvert i mot. Jeg synes det er ekstremt usjarmerende at hun oppfører seg så grådig hver gang vi er sammen. I tillegg vil jeg ikke leve med en alkoholiker. Jeg er bare redd for å ende opp alene, uten kjæreste. 

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Det finnes garantert både penere og snillere damer i Thailand som setter langt mer pris på din gavmildhet, og som samtidig respekterer deg.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Guest ebb90...e37 said:

Takk for innlegg og tilbakemelding. Hvorfor mener din venninne at dette er scam? Kan du si litt mere? Er det noe spesifikt du tenker på?

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Om du ikke selv skjønner det så langt så tviler jeg på vi kan si noe annet for å endre oppfatningen din. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37 skrev (12 timer siden):

Jeg er bare redd for å ende opp alene, uten kjæreste. 

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Hei kompis! Åleine vert du uansett, men spring du no før det er for seint så slepp du å vere blakk og åleine, det er endå kjipare!

Du MÅ ta kontakt med nokon du kjenner godt du kan snakke med som kan hjelpe deg å bryte kontakten. Positiv oppmerksomhet frå kvinner kan gjere sjølv den skarpaste mann til verdens mest naive og det er no du treng hjelp! Om du ikkje har nokon du føler du kan stole på så ta ein prat med politiet og banken din.

Har du pengar ståande på bok så du faktisk kan betale det dei krevjer? I så fall så må du ASAP snakke med banken din om å få dei på sperra konto!

Lykke til!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gjest ebb90...e37 skrev (På 21.8.2022 den 10.18):

Jeg er absolutt ikke bånn-forelsket. Tvert i mot. Jeg synes det er ekstremt usjarmerende at hun oppfører seg så grådig hver gang vi er sammen. I tillegg vil jeg ikke leve med en alkoholiker. Jeg er bare redd for å ende opp alene, uten kjæreste. 

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Er det å være alene så jævelig da? 

Har vært singel i snart 28 år og det har gått helt fint. Selvsagt skulle jeg ønsket å hatt en kjæreste men ikke til enhver pris. 

Synes ikke det er særlig verd å ha en "kjæreste" som kun er med deg grunnet penga dine slik denne dama virker å være.. Prøv å finn deg en ny dame, eller kanskje du bør lære deg å være glad i deg selv og ikke være så avhengig av å være i et forhold til å begynne med? 

Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37 skrev (På 19.8.2022 den 12.34):

Thaicupid. Det er en online-dating nettside.

Jeg har aldri vært i Asia selv, men kan fortelle deg om en bekjent som dro til Thailand, fant ei via Thaicupid, som hadde et voldsomt forbruk når de var sammen, trengte tilsendt penger av ymse "gode grunner", blant annet reisepenger til Norge, frikjøp fra jobben, passtrøbbel, kausjon m.m. for ting hun uforskyldt havnet borti. Han registrerte seg med nytt nic på Thaicupid, et tilfeldig bilde han fant på nett, annen personlig info osv og kom etter hvert i kontakt med akkurat samme dame på nytt. Samme bilde, samme info, like singel, hadde aldri følt så mye kjærlighet til noen online osv osv. Avtalte date på samme restaurant.. (som han ikke dukket opp til), samtidig som hun liksom satt i varetekt.. Du skjønner tegninga. Standard prosedyre for damene der. Timeshare.

Edit: Han hadde litt fetish for asiater så han reiste til Vietnam senere og de har ikke i nærheten så horete lovescam-vaner der. Han fant seg ei grei dame, giftet seg og hun flyttet til Norge sammen med han. Ingen medgift-scam eller noe sånt.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...