Gå til innhold

Radio/kontroller til FPV drone


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Radiomaster er et godt merke. Jeg ville valgt en med 4in1-internmodul sånn at du kan fly quads med onboard RX (jeg og junior har Tinyhawk 3 til innendørsbruk om vintern) og så kan du plugge i eksternmodul for hva enn du vil ha av høykvalitetsmodul senere. ExpressLRS er veldig populært nå, jeg og junior forblir på Crossfire. 

Jeg har en Jumper T16 Hall og en Radioking TX18S men vurderer å gå over til Radiomaster. For min del blir det da versjonen med karbon frontplate (metallplata blir kald å komme borti om vintern) og 4in1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Leo_ said:

Radiomaster er et godt merke. Jeg ville valgt en med 4in1-internmodul sånn at du kan fly quads med onboard RX (jeg og junior har Tinyhawk 3 til innendørsbruk om vintern) og så kan du plugge i eksternmodul for hva enn du vil ha av høykvalitetsmodul senere. ExpressLRS er veldig populært nå, jeg og junior forblir på Crossfire. 

Jeg har en Jumper T16 Hall og en Radioking TX18S men vurderer å gå over til Radiomaster. For min del blir det da versjonen med karbon frontplate (metallplata blir kald å komme borti om vintern) og 4in1.

Jeg endte opp med å kjøpe 4in1 versjona og karbon. 

Godt å høre jeg kjøpte riktig! 😀👍

Nå tester jeg endel i Liftoff på pc, mens jeg prøver å finne ut hvilken FPV drone jeg skal kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville mye heller bygd en selv i stedet for å kjøpe ferdig. Da lærer du samtidig å reparere den og du kan velge komponentene selv sånn at du i detalj kan styre forholdet mellom pris og kvalitet. 

Forutenom Tinyhawken har jeg bygd alle mine quads selv, jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe en ferdig. Samtidig har jeg så mye deler liggende at jeg glatt kunne dratt hjem og bygd minst to quads av reservedelene mine. Du får si fra om det er noe du trenger, litt spesielle skruer, deler eller 3D-print... 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Leo_ said:

Jeg ville mye heller bygd en selv i stedet for å kjøpe ferdig. Da lærer du samtidig å reparere den og du kan velge komponentene selv sånn at du i detalj kan styre forholdet mellom pris og kvalitet. 

Forutenom Tinyhawken har jeg bygd alle mine quads selv, jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe en ferdig. Samtidig har jeg så mye deler liggende at jeg glatt kunne dratt hjem og bygd minst to quads av reservedelene mine. Du får si fra om det er noe du trenger, litt spesielle skruer, deler eller 3D-print... 😛

Godt forslag!

Har du et par gode forslag til hvor jeg kjøper DIY drone deler og hvordan jeg skal planlegge mitt første prosjekt?

Det blir nok en del googling, men forslag fra noen som har gjort det før tas imot med takk. 😀👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge er favorittbutikken min Elefun. I utlandet er Pyrodrone, GetFPV osv bra, Banggood tar lengre tid og har dårligere kundeservice, men noen ganger er de gode på pris. Noe av det de selger er kopier om du bryr deg om det, sånn som HSKRC Acrobot (med skrivefeil og alt) er Ummagawd (Tommy Tibajia) sin Acrobrat og sånt. 

Jeg har noen Source One V2 rammer liggende som jeg kan selge billig om du vil ha noe rimelig. Skal du ha det beste av det beste har Elefun i alle fall Chris Rosser sine AOS-rammer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Digitalt har bedre bilde, det er det ingen tvil om, men analog har noen fordeler. Analog video er billigere ja, men også mye lettere. Små whoops med onboard vtx er kun på analog. Bruktmarkedet for analoge briller er MYE større enn digitalt, i alle fall de billigere løsningene og skal du fly veldig langt vil analog være eneste reelle løsningen. Jeg og junior flyr analog enda men vurderer å prøve HDzero med modul på analogbrillene våre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...