Gå til innhold

Gjest Slettet-7mhhy2zcxn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7mhhy2zcxn

Hei! Vet at det ikke er så mange som har studert nanoteknologi, men håper noen der ute har litt kunnskap om studiet og jobbmulighetene. 

Er det slik at de som studerer Nanoteknologi ved NTNU, som oftest ønsker å bli forskere? Har fått inntrykk av at det er veldig forskningsrettet. Jeg leste et sted at nanoteknologer ofte jobber med IT, fordi "smarte folk enkelt kan lære seg programmering". Er det altså enten forskning, eller en irrelevant jobb, som gjelder etter fullført studium? 

Bør jeg heller studere f. Eks. Indøk,  som tydeligvis garanterer jobb og grei lønn etter studiet? Det er egentlig ingenting jeg liker å gjøre, og jeg sliter med å forestille meg å jobbe med noe som helst. Da er det kanskje greit å ta et slikt studium? 

I tillegg til dette, er jeg redd for at jeg kanskje er "for dum"  for nano. Jeg har nok poeng, men det skyldes kun alderspoeng. Jeg var nok heller en 5-elev på VGS, og har hørt at de som går nano cruiset gjennom skolen og fikk 6 i nesten alt. 

 

Det som gjør meg interessert i nano er først og fremst at det er så fremtidsrettet. Får inntrykk av at å studere nano nå er litt som å studere petroleum på 1970-tallet -  tror dere nano er det neste "industrieventyret"? Dessuten, sto det på nyhetene at Norge satser stort på batterifabrikker, og der kan man sikkert jobbe som nanoteknolog.

 

Beklager litt rotete formulering, jeg synes det er vanskelig å konvertere tanker til ord noen ganger 😛 Jeg blir veldig takknemlig for svar, også fra folk som har studert andre ting. Jeg er helt ute å kjøre mtp. Studievalg, så det meste hjelper :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...