Gå til innhold

Nå er Android 13 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer det endelig en versjon der man kan rotere i alle fire retninger, og fremdeles få visningen korrekt? Eller har jeg for gammel Android, og dette allerede er på plass? Jeg har V9 på min LG V30.

Synes det er irriterende at jeg ikke kan ha telefonen opp ned når jeg ligger ned, og samtidig lader, da jeg ikke kan hvile telefonen på magen/brystkassa eller på senga, mens den støttet opp av den ene hånda.

Samme med at videoer i flere tilfeller kun lar seg rotere sideveis ene veien, men blir opp ned når jeg roterer andre veien. Igjen pga ladekabelen som av og til stikker ut på feil side i forhold til der den er plugget til.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Snowleopard said:

Kommer det endelig en versjon der man kan rotere i alle fire retninger, og fremdeles få visningen korrekt? Eller har jeg for gammel Android, og dette allerede er på plass? Jeg har V9 på min LG V30.

Synes det er irriterende at jeg ikke kan ha telefonen opp ned når jeg ligger ned, og samtidig lader, da jeg ikke kan hvile telefonen på magen/brystkassa eller på senga, mens den støttet opp av den ene hånda.

Samme med at videoer i flere tilfeller kun lar seg rotere sideveis ene veien, men blir opp ned når jeg roterer andre veien. Igjen pga ladekabelen som av og til stikker ut på feil side i forhold til der den er plugget til.

På tide å bytte telefon om den må lades hele tiden? 
Nye telefoner lader jo så raskt at man trenger bare å ha telefonen plugget i noen minutter for å bruke den en hel kveld.

Driver forøvrig å installerer Android 13 på min Pixel 5 nå, etter å ha vært med i beta siden release (som jeg angrer på, og som jeg ikke fatter at jeg ble med på da det var ett mareritt med Android 12 beta også)

Håper på å ha en telefon som faktisk fungerer nå 😛

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 minutter siden):

På tide å bytte telefon om den må lades hele tiden? 
Nye telefoner lader jo så raskt at man trenger bare å ha telefonen plugget i noen minutter for å bruke den en hel kveld.

Driver forøvrig å installerer Android 13 på min Pixel 5 nå, etter å ha vært med i beta siden release (som jeg angrer på, og som jeg ikke fatter at jeg ble med på da det var ett mareritt med Android 12 beta også)

Håper på å ha en telefon som faktisk fungerer nå 😛

Telefonen funker gull, bortsett fra at Android er kommet lengre (fra V9 til V12, og nå V13), først og fremst med tanke på sikkerhet, men og funksjoner. Og at jeg vurderer å få byttet batteri på den fremfor å bytte den ut.

Lenke til kommentar
Just now, Snowleopard said:

Telefonen funker gull, bortsett fra at Android er kommet lengre (fra V9 til V12, og nå V13), først og fremst med tanke på sikkerhet, men og funksjoner. Og at jeg vurderer å få byttet batteri på den fremfor å bytte den ut.

Du får vel kansje enda sikkerhetsoppdatering? Ellers ikke noe problem å bruke Android 9. Bruker Android 7 på nettbrettet mitt og alt av apper og slikt fungerer som det skal. Bare å få byttet batteri da så du slipper å knote med lading hele tiden.

Lenke til kommentar
nagina skrev (Akkurat nå):

Lurer på når Samsung ruller ut 13 til Flip3, sjekker nettopp og det var ikke kommet noe.

Du må som regel anta at det tar 1-3 måneder etter Google sitt slipp, er ihvertfall det jeg har oppfattet som normalen. Og det gjelder som regel bare de aller nyeste. De som er eldre men fremdeles kvalifiserer til oppdatering, kan fort bli 2-3 måneder etter det igjen.

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (15 minutter siden):

Kommer det endelig en versjon der man kan rotere i alle fire retninger, og fremdeles få visningen korrekt? Eller har jeg for gammel Android, og dette allerede er på plass? Jeg har V9 på min LG V30.

Synes det er irriterende at jeg ikke kan ha telefonen opp ned når jeg ligger ned, og samtidig lader, da jeg ikke kan hvile telefonen på magen/brystkassa eller på senga, mens den støttet opp av den ene hånda.

Samme med at videoer i flere tilfeller kun lar seg rotere sideveis ene veien, men blir opp ned når jeg roterer andre veien. Igjen pga ladekabelen som av og til stikker ut på feil side i forhold til der den er plugget til.

Play Store -> Rotation Oriention Manager = Problem solved.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Du får vel kansje enda sikkerhetsoppdatering? Ellers ikke noe problem å bruke Android 9. Bruker Android 7 på nettbrettet mitt og alt av apper og slikt fungerer som det skal. Bare å få byttet batteri da så du slipper å knote med lading hele tiden.

Er ikke så helt sikker på det. Tror det er relativt selektivt hva som kommer av slik. Og de kommer sjeldent for raskt om de kommer. Hull som er tettet i andre versjoner, kan fort stå åpne flere måneder før jeg eventuelt få oppdatering.

"Android Sikkerhetsoppatering-nivå 1. november 2019...

Kernel v. 4.4.153 Programvareversjon V31a-EUR-XX

Lenke til kommentar
nagina skrev (3 timer siden):

Lurer på når Samsung ruller ut 13 til Flip3, sjekker nettopp og det var ikke kommet noe.

De er litt forsinket med sin utrulling, siden Google ble forsinket fra sin side. 

Men antar de første telefonene får 13 med oktober-oppdateringen. 

For øvrig er det ingen ting å glede seg til. De fleste Android-oppdateringer er bare at Google rapper eksisterende Samsung-funksjonalitet. Begynner å bli noen år siden Android-oppdateringer var interessant for en Samsung-bruker.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jan Sandtrø skrev (1 time siden):

Kanskje noe på din telefon? Jeg får rotert 3 av 4 veier ihvertfall. Men ser ut til å være app-avhengig, så kanskje også opp til app-utviklere.

Testet nå med youtube-appen. Den kan bare 2 av 4. Opera nettleser klarer 3 av 4, også ved visning av video fra vg.no. Det er de to viktigste for min del. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...