Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vond mage


Pliscin

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet hva som kan feile meg?

For ca 3 uker siden fikk jeg feber og ble veldig trøtt, la meg tidlig og fungerte relativt ok på dagen. Etter noen dager ble jeg kvalm og kastet opp, dagen etter kraftig diare med gul farge. Gikk over etter 2 dager ca. Etter det har avføring vært normal. Men i ca en uke etterpå slet jeg med nedsatt matlyst og kvalme etter å ha spist. Etter en uke har det blitt gradvis bedre, matlysten har blitt bedre. Men det er fortsatt ømt på magen når jeg trykker på den. Har fortsatt litt smerter ved luft i magen. Har også hatt litt vondt i ryggen i den forbindelse. Har drukket alkohol 2-3 ganger siden, og etter hver gang har det blusset opp litt, og medført kvalme. Almenntilstand er bra, men magen er litt rar. Bør jeg ta kontakt med lege?

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gul avføring er gjerne diaré og er ufullstendig fordøyet og/eller galle. Er det diaré kan det være akutt tarminfeksjon, men det går som regel raskt over og burde ikke gjøre seg gjeldende flere uker etterpå. Da er det på tide med legetur ja. Dersom du har en litt mer alvorlig mageinfeksjon eller galle-problem kan alkohol også lett få det til å blusse opp.

Lenke til kommentar
Skandinav skrev (44 minutter siden):

Langvarig magetrøbbel slik du beskriver den, kan tyde på en lumsk infeksjon, ikke umulig Salmonella

https://www.fhi.no/nyheter/2022/utbrudd-av-salmonella-i-norge-trolig-knyttet-til-vannmelon/ 

Du har ikke tilfeldigvis spist vannmelon? Han ene i moderatorlaget her ble skitdårlig lenge, og fikk påvist salmonella, mest sannsynligvis etter å ha spist vannmelonen som FHI sikter til her.

Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

https://www.fhi.no/nyheter/2022/utbrudd-av-salmonella-i-norge-trolig-knyttet-til-vannmelon/ 

Du har ikke tilfeldigvis spist vannmelon? Han ene i moderatorlaget her ble skitdårlig lenge, og fikk påvist salmonella, mest sannsynligvis etter å ha spist vannmelonen som FHI sikter til her.

Har ikke det nei, spiste vel stort sett normalt dagene før det skjedde, med unntak av en kyllinggryte med ris ca. 3 dager før. Jeg trodde først gulfargen kunne komme av den, siden den var med karri/gurkemeie, men det kan godt være at det var noe lumskt i den kyllingen likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...