Gå til innhold

Hvordan ville du investert 10 000kr?


Gjest 533ff...5d5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 533ff...5d5
Dilemma skrev (3 minutter siden):

Hvor fort er "raskest mulig" Hvor lang tidshorisont har du, og hvor mye risiko er du villig til å ta?

1-2år. Middels til høy risiko 👍

Anonymous poster hash: 533ff...5d5

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva du anser som vokse i løpet av kort tidshorisont. Å investere 10 000 kroner på en nogenlunde trygg måte vil jo ikke gi store summer i avkastning. La oss si du investerer i fond, og at du får knallgod avkastning, så vil jo fortsatt det i sum utgjøre relativt lite penger. 

Aksjer med høy risiko kan jo gi høy avkastning, men kan like enkelt føre til at de pengene er borte.

Hvis du har nok peiling så er det fullt mulig, med litt jobb, å få disse pengene til å vokse gjennom kjøp og salg.

Lenke til kommentar

Jeg ville satt det i noe med vekstpotensial men som var relativt trygt. Per i dag ville jeg ikke investert i fond og aldri i verden om jeg ville "investert" (les: kastet pengene mine i dass på crypto osv.). Jeg ville heller funnet meg en aksje som er å anse som sikker og har god horisont i nær fremtid. Nå om dagen er det gjerne mat, energi og nye medisiner. Du kan alikevel ikke regne med noe særlig mer enn kanskje 10-20% avkastning i løpet av et par år, og det er da ganske høyt, særlig sett oppimot den situasjonen verdensøkonomien er i.

Alternativt, edle metaller, siden absolutt alle driver og kjøper opp om dagen i påvente av krise og en alternativ verdensvaluta basert på edle metaller og sjeldne jordmineraler.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Outlier616 said:

Du kan alikevel ikke regne med noe særlig mer enn kanskje 10-20% avkastning i løpet av et par år, og det er da ganske høyt, særlig sett oppimot den situasjonen verdensøkonomien er i.

Det er jo litt av poenget her; om han har 10k er det egentlig ikke så veldig viktig om han har 10% eller 20%; det blir en tusenlapp eller to - eller litt forenklet en dagsinntekt eller to.

Du vil tjene mer på å klippe gresset til naboen mens de er på ferie.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Dilemma said:

For kort tidshorisont til at jeg ville satset på fond. Jeg ville vurdert crowdfunding. F.eks kan du gjennom monio invistere i boligprosjekter.

Tror ikke jeg ville satt så mye i boligprosjekter nå. 

1-2 år er ingenting, og med det ustabile markedet vi har hatt i år kan det nok være like greit å bare finne en høyrentekonto med ~1.75-2% rente (vil øke fremover også).

Lenke til kommentar
16 hours ago, Guest 533ff...5d5 said:

Hvordan ville du investert 10 000kr for å få de til å vokse mest raskest mulig?

Anonymous poster hash: 533ff...5d5

Jeg ville vurdert om det er noe poeng i det hele tatt.  Hvis de 10.000 kr bare er et engangsbeløp du har til rådighet nå og her (noe jeg antar siden du skal bruke pengene om 1-2 år) og du ikke går minst 1.000 kr i pluss hver måned, så ville jeg la de stå på en konto i banken med høyest mulig rente uten uttaksbegrensninger for jeg føler meg ikke sikker på du egentlig har råd til å investere de pengene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...