Gå til innhold

Noen som kan anbefale meg et godt fibernettverk i Norge som er billig og bra (uten tv abb)


Anbefalte innlegg

Jeg har idag både tv og internett fra altibox, og betaler 1299 kr i mnd. Jeg er interessert i kun internett, og da sier altibox at da får jeg kun 100 kr avslag vs pris med tv abb.....

Derfor ønsker jeg å gå vekk fra Altibox, og lurer på hva folk her anbefaler?

Jeg må ønsker et fibernett som er minimum 100-100. Bor i Nord

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, barfoo said:

Er det andre levrandører som har lagt inn fiber til der du bor?

Ja? Snakk med de.

Nei? Behold altibox.

Det er ikke slik at du kan velge og vrake. Du er avhengig av at de har infrastruktur i området. Det er kun telenor som må tilby infrastrukturen sin til andre.

Er Allente og Altibox mener jeg som vi har av kjente i allefall

Lenke til kommentar

Viktigste parameter for å få god pris er å ha mer enn en tilbyder tilgjengelig, og la aktørene få vite det.

Hvis du i dag kun har Altibox, men har alternativ tilgjengelig, bør du bytte og få installert alternativet i førsteomgang. Selv om tilbudet ikke nødvendigvis er mye bedre akkurat nå. Når du i neste omganghar to leverandører å spille på blir prisnivået noe helt annet.

Min erfaring er også at win-back og kampanjetilbud med TV har lavere pris enn kun internett, så man bør ikke se seg blind på produkter uten koblingssalg med TV.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Underkiller said:

Jeg har idag både tv og internett fra altibox, og betaler 1299 kr i mnd. Jeg er interessert i kun internett, og da sier altibox at da får jeg kun 100 kr avslag vs pris med tv abb.....

Derfor ønsker jeg å gå vekk fra Altibox, og lurer på hva folk her anbefaler?

Jeg må ønsker et fibernett som er minimum 100-100. Bor i Nord

Jeg har også Altibox med TV og betaler tilsvarende (litt mindre) for 500/500 + TV, Altså "Altibox Standard". Viken Fiber som leverer hos meg reklamerer for Altibox Fiberbredbånd 150/150 Mbps til 749,- Altså uten TV. Tror naboen har dette.
https://vikenfiber.no/produkter/priser/

Jeg tviler på at kundeservice har fortalt deg den hele og fulle sannheten. Slå opp på websidene til din fiber-leverandør og se om du ikke får samme prisliste fra Altibox. Ta i såfall kontakt med dem igjen og krev å få endret abonnementet.

Lenke til kommentar
9 hours ago, Underkiller said:

Er Allente og Altibox mener jeg som vi har av kjente i allefall

Allente er ikke en fiberleverandør, men kan mange steder levere trådløst bredbånd via 4G/5G. Dette i likhet med Telia, Telenor osv. Allente bruker vel her Telenor sitt mobilnett.

Trådløst bredbånd kan være et alternativ til fiber, men like bra er det ikke. Da er det et spørsmål om pirs - hvis det er rimeligere, så kan det være et alternativ. 

Allente er jo først og fremst en tv-leverandør. Hadde vel nesten forventet at kanskje dette først ble et godt tilbud når også TV skulle være inne i bildet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 150/150 fra "underleverandør" av altibox til 749,-. Ønsket litt raskere nett, spurte på chat om de kunne gi noen bedre priser på 750/750, jeg snakket også litt om at jeg kanskje vurderte 5G (aldri et alternativ egt). Fikk 200 kr rabatt i mnd i et år med 12 mnd bindingstid. Så nye prisen ble 799,- for 750/750. Har ingen andre tilbydere på fiber og har ikke tenkt å selge leiligheten i nær fremtid så bindingstid gjør meg ingenting. 

Det er synd at det ikke kan være flere tilbydere enn utbygger på samme fiberlinje her. Da kunne det vært litt bedre konkurranse på prisene...

Lenke til kommentar

Om Homenet er i området kan det være verdt å sjekke ut. Eventuelt sende dem en Mail eller ta kontakt på chat eller telefon for å sjekke om de tenker å bygge ut.

Jeg er strålende fornøyd. 1000/1000 for 499,-/mnd (som steg med en hundrelapp i året til maksprisen på 799,-)

Når Telenor kom på døra (har vært her 5 ganger på et halvt år!) og maste om at jeg måtte vurdere å bytte til dem til den uslåelige prisen på 799,-/mnd for 350/350 (som jo er helt forkastelig tullete å "slå til" på) snakket jeg med Homenet og bandt meg til et nytt år til introduksjonspris.

Kjekt å ha noen kort å spille med. Så samle noen tilbud og få dem til å slåss om deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...