Gå til innhold

Barberingsmaskin: Det beste du kan kjøpe


Anbefalte innlegg

Hva er den aller beste elektriske barberingsmaskinen man kan kjøpe i dag?
Pris spiller ingen rolle for meg, så lenge det er den beste man kan kjøpe.

Jeg har alltid barbert meg med høvel.
For en liten stund tilbake fikk jeg interessen for å bruke tradisjonell barberingshøvel.
Jeg byttet over fra Gillette Fusion til tradisjonell barberingshøvel fordi det koster mye mindre å kjøpe de barberingsbladene.

Jeg har kjøpt mange barberingssåper og kremer for å lage barberingskrem, brukt flere tusen på høvel og kost.
Det er mye arbeid med dette for å barbere seg. Barberingssåpe, Pre-Shave Olje, Post-Shave krem.

Jeg bruker barberingshøvelen mye sjeldnere nå. I stedet bruker jeg den Phillips OneBlade som jeg kjøpte for kun grooming til å også barbere ansiktet og hodet. Jeg bruker den fordi det er så mye enklere å bare slå den på og begynne å barbere.
Men dessverre så får jeg ikke like tett barbering med denne OneBlade som jeg får med tradisjonell barberingshøvel.

Derfor tenkte jeg å kjøpe meg en ordentlig toppmodell elektrisk barberingsmaskin, også fordi OneBlade er ikke anbefalt å bruke på hodet.

Braun Series 9 tror jeg er dagens toppmodell. Det beste av det man kan kjøpe av en slik barberingsmaskin.
https://www.elkjop.no/product/personlig-pleie-skjonnhet-og-velvare/barbering-og-harfjerning/barbermaskin/braun-series-9-pro-barbermaskin-bra9465cc/335643

Har noen prøvd denne fra Braun?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt flere maskiner oppigjennom årene. Har også en dyr sak fra Phillips med egen rensestasjon å hele pakka. De har fungert helt greit, men jeg bytta nylig til Phillips Oneblade og der snakker vi.

Den tar utrolig mye bedre enn de andre jeg har prøvd. Ulempen er at man må kjøpe dyre blader.å bytte innimella da de blir raskt utslitt, men når de funker så funker de knallbra.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
1 hour ago, DJViking said:

Phillips Oneblade barberer ikke så glattbarbert. Jeg kan fortsatt se litt indikasjon på skjeggvekst etter bruk av den.

Skulle tro en mer ordentlig barbermaskin hadde barbert mye mer ned mot huden.

Det er sant! Nå er det en fordel for meg da huden min setter pris på at jeg ikke tar helt intill, men man får det ikke helt glatt nei.

Lenke til kommentar
DJViking skrev (2 timer siden):

Ikke godt å si hva jeg ville foretrukket. Har aldri brukt en elektrisk barbermaskin før.
Har tenkt å bruke den på både ansikt, hode og kropp.

Til hode er det bare å glemme elektrisk barberingsmaskin. Du får det ikke like glatt som med høvel og du kommer til å bruke mer tid på barberingen. 

Hilsen en som barberer hodet med høvel og har prøvd elektrisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (1 time siden):

Skulle tro en mer ordentlig barbermaskin hadde barbert mye mer ned mot huden.

Min erfaring er at forskjellen mellom de moderat prisede og de dyre maskinene er at de dyre kommer med mer mikkmakk og (ofte) unødvendige ekstrafunksjoner. Selve barberingsresultatet er det samme. 

Om du er ute etter godt resultat går du feil vei om du går fra tradisjonell høvel til maskin.

Om du synes høvelen tar for lang tid kan du prøve å kutte det ned til varm dusj - > barbering med høvel -> alumstein (-> aftershave). Ingen såpe, ingen olje og ingen krem. Ikke like mye kos, men er sånn jeg får unna hverdagsbarberingen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (7 timer siden):

Hva er den aller beste elektriske barberingsmaskinen man kan kjøpe i dag?
Pris spiller ingen rolle for meg, så lenge det er den beste man kan kjøpe.

Jeg har alltid barbert meg med høvel.
For en liten stund tilbake fikk jeg interessen for å bruke tradisjonell barberingshøvel.
Jeg byttet over fra Gillette Fusion til tradisjonell barberingshøvel fordi det koster mye mindre å kjøpe de barberingsbladene.

Jeg har kjøpt mange barberingssåper og kremer for å lage barberingskrem, brukt flere tusen på høvel og kost.
Det er mye arbeid med dette for å barbere seg. Barberingssåpe, Pre-Shave Olje, Post-Shave krem.

Jeg bruker barberingshøvelen mye sjeldnere nå. I stedet bruker jeg den Phillips OneBlade som jeg kjøpte for kun grooming til å også barbere ansiktet og hodet. Jeg bruker den fordi det er så mye enklere å bare slå den på og begynne å barbere.
Men dessverre så får jeg ikke like tett barbering med denne OneBlade som jeg får med tradisjonell barberingshøvel.

Derfor tenkte jeg å kjøpe meg en ordentlig toppmodell elektrisk barberingsmaskin, også fordi OneBlade er ikke anbefalt å bruke på hodet.

Braun Series 9 tror jeg er dagens toppmodell. Det beste av det man kan kjøpe av en slik barberingsmaskin.
https://www.elkjop.no/product/personlig-pleie-skjonnhet-og-velvare/barbering-og-harfjerning/barbermaskin/braun-series-9-pro-barbermaskin-bra9465cc/335643

Har noen prøvd denne fra Braun?

Selv har jeg både 5- og 7-serie Braun. Veldig fornøyd med 7-serien, mens 5-serien føles helt klart billigere. Ta heller ikke like godt. Men fungerer helt ok. Bruker 5'ern på hytta i feriene.

Har ellers prøvd en middels priset Philips, men denne irriterte huden min en del, så fortsatte med Braun. 7-serien er etter min mening helt klart verdt det, men usikker på om steget opp til 9-serien vil være det. Føler for min del det er lite ekstra den kan tilby.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (2 timer siden):

Til hode er det bare å glemme elektrisk barberingsmaskin. Du får det ikke like glatt som med høvel og du kommer til å bruke mer tid på barberingen. 

Hilsen en som barberer hodet med høvel og har prøvd elektrisk. 

Jeg har sett på enkelte barberingsmaskiner for hode.
https://skullshaver.com
https://www.clasohlson.com/no/Remington-Ultimate-Series-RX5-barbermaskin-for-hodet/p/Pr444587000

Jeg bruker den Phillips OneBlade til barbering av hode. Det fungerer fint, men får det ikke like glattbarbert som med høvel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (1 time siden):

Jeg har sett på enkelte barberingsmaskiner for hode.
https://skullshaver.com
https://www.clasohlson.com/no/Remington-Ultimate-Series-RX5-barbermaskin-for-hodet/p/Pr444587000

Jeg bruker den Phillips OneBlade til barbering av hode. Det fungerer fint, men får det ikke like glattbarbert som med høvel.

Interessant med de du linker til. Gi gjerne tilbakemelding hvis du kjøper en av de.

Lenke til kommentar
6 hours ago, zanta said:

Første spørsmål blir: Foretrekker du maskiner med roterende kniver (ala Philishave) eller oscillerende kniver (ala Braun)? Jeg har alltid er en av hver, og bytter på bruken. Når kniver og/eller foil er utslitt, bytter jeg ut hele maskinen. 

Hvorfor ikke bare bytte kniver?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Abigor said:

Hvorfor ikke bare bytte kniver?

Fordi at andre ting slites/svekkes med tiden. På min Braun, hvor knivene og folien nå er utslitt, begynner batteriet å tape seg, og langhårskutteren har løsnet fra festet og ikke virker lenger. Med nye kniver ville den barbert som ny, men andre svakheter gjør at den ikke er like bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (5 timer siden):

Fordi at andre ting slites/svekkes med tiden. På min Braun, hvor knivene og folien nå er utslitt, begynner batteriet å tape seg, og langhårskutteren har løsnet fra festet og ikke virker lenger. Med nye kniver ville den barbert som ny, men andre svakheter gjør at den ikke er like bra.

Høres merkelig ut. Folien blir mye raskere slitt enn selve maskinen, og har så langt byttet minst 3 ganger på den maskinen jeg har nå. Har som nevnt Braun 7-serie.

Lenke til kommentar
DJViking skrev (14 timer siden):

Phillips Oneblade barberer ikke så glattbarbert. Jeg kan fortsatt se litt indikasjon på skjeggvekst etter bruk av den.

Skulle tro en mer ordentlig barbermaskin hadde barbert mye mer ned mot huden.

Pris og kvalitet stemmer ikke alltid over ens.
Det er få om ingen som barberer tettere en oneblade.

Du vil aldri få det like glatt med maskin som om du bruker kniv eller og ordentlig høvel.

Har selv prøvd mange maskiner, endte opp med Phillips Oneblade. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...