Gå til innhold

En helt likegyldig MacBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den dagen Apple Inc. endelig har dødd skal jeg feire med pizza & pils!

Drittprodukter fulle av lim. Kundefiendtlige rasshøl. Innelåsing i et stilrent mongounivers hvor alt på død & liv skal gjøres litt annerledes. Og ikke minst dyrt som f*en. Jeg har hatt et par Apple-produkter i min tid, men jeg har aldri vært særlig imponert over noen av dem. Alt i alt har det vært negative opplevelser.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg har den nest-nyeste Macbook Air, og er delvis uenig med deg. Det er en fantastisk maskin som nesten aldri trenger å lades, siden de har byttet ut Intel med egen prosessor. Touchpad og innebygget lyd på Mac er de beste på markedet, som er viktig for oss som ikke bruker mus og hodetelefon.

Ikke sammenlikne med den billigste fra Acer. Det er premium-produkter som er verdt mer. Når det er sagt, snakker jeg bare spesifikt om inngangsmodellen, Macbook Air. Den er verdt prisen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
En laptop til 20 000 bør ikke bli for varm til å ha på fanget hvis den får litt tyngre oppgaver. En «premium»-maskin til «premium»-pris bør egne seg til mer enn vanlig hverdags- og kontorbruk. Til dette finnes en fabullatillion vanlige PC-er, og Vanligvis får vi nok mer for pengene ved å følge standarden. Pål Jensen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tror dere har bomma litt i tabellen med geekbench, dere viser single core under multicore performance. Fint hvis dere får inn korrekte tall i en test. Også veldig merkelig at testresultatet dere får er helt annerledes enn det andre teknologisider kommer frem til. Denne maskinen har stort sett får svært gode tester, og to på jobben min har denne og er superfornøyd med maskinen. Det er selvfølgelig et problem med temperaturer under hard ytelse over tid på maskiner helt uten kjøleløsning, men under 95% av all jobbing vil temperatur aldri være noe problem på denne.
Lenke til kommentar
Hvis en ser på ytelsestallene på denne maskinen er det nok få windows bærbare, uansett prisklase, som klarer å konkurrere med ytelse sett i forhold til strømforbruk. Ang. produktivitet på Apple silicon: Gjorde selv stiching av 12K video på min 12900K/3080RTX stasjonære overklokket og på vannkjøling, og gjorte samme oppgave på min Macbook Pro 14 10 kjerner. Det som er litt overraskende er at laptopen brukte kun halvparten av tiden. Denne har riktignok aktiv kjøleløsning, men dette er nesten utelukkende den eneste ganger jeg har merket at denne maskinen har vifter, og lyden var så svak at det knapt merkes. Intel/AMD har definitivt noe å jobbe med fremover.
Lenke til kommentar
nightowl skrev (3 timer siden):

Den dagen Apple Inc. endelig har dødd skal jeg feire med pizza & pils!

Drittprodukter fulle av lim. Kundefiendtlige rasshøl. Innelåsing i et stilrent mongounivers hvor alt på død & liv skal gjøres litt annerledes. Og ikke minst dyrt som f*en. Jeg har hatt et par Apple-produkter i min tid, men jeg har aldri vært særlig imponert over noen av dem. Alt i alt har det vært negative opplevelser.

Rart å ha så sterke følelser rundt Apple og deres produkter.

Fakta er at det desverre ikke er noen Windows lsætpper som kan tilby det samme som Macbook Air. Alle de andre er enten for trege, for bråkete, for tykke, dårlig batteritid, dårlige høyttalere eller noe annet. 

Jeg var egentlig på utkikk etter windows laptop men måtte gå tilbake til Mac da min m1 air var det neste alternativet der ute.

Og jeg tipper at du dør før Apple gjør det, så ville ikke brukt for mye energi på å vente på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er litt forvirret av denne anmeldelsen, her går skribenten ut og konkluderer med at "Ytelsen er ikke noe å skryte av" samtidig som det i anmeldelsen blir presentert 2 ytelses tester hvorav Macbook Air M2 bokstavelig talt gruser alt av konkurranse, i multi benchmarken scorer macbook air det dobbelte av alle den sammenlignes mot... Det er jo selvfølgelig en forskjell mellom opplevd ytelse og hvordan en maskin gjør det på en syntetisk benchmark men syns ikke denne såkalte "ikke noe å skryte av" ytelsen blir underbygget på noen spesielt god måte i anmeldelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel mye bra med maskinen, men den har 3 svakheter.

1. For dyr, og det gjør vel at en like godt gå til Pro versjonen som er nær i pris, eller Windows maskin til halve prisen.

2. For dårlig kjøling. For mange er ikke dette noe stort problem, mens for andre er dette nok til at en velger noe annet.

3. Litt lite usb porter og kun mulighet for en ekstern skjerm. Bare 8 GB RAM i en så dyr maskin, og liten SSD også. 

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Svein M skrev (22 minutter siden):

1. For dyr, og det gjør vel at en like godt gå til Pro versjonen som er nær i pris.

13" Macbook Pro har dog svakheter sammenlignet med Air som kjipere og litt mindre skjerm, kjipere webkamera, ingen magsafe og kjipere høytalere, så valget er ikke nødvendigvis så enkelt som det kan virke på overflaten da 13" Macbook pro egentlig er en ganske utdatert maskin som har fått et løft med den nye M2 chippen. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Rart å ha så sterke følelser rundt Apple og deres produkter.

Irritasjon & hat er det jeg har. Forrige makkverket (som jeg overtok noe ufrivllig) fikk batteri som bulet ut og antipeeling shit på skjermen som så grisestygt ut. Fancy møkkaprodukt som bare skaper problemer for en. Begge problemene måtte jeg få ordnet før jeg klarte å bli kvitt driten.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Evil-Duck said:

Jeg er litt forvirret av denne anmeldelsen, her går skribenten ut og konkluderer med at "Ytelsen er ikke noe å skryte av" samtidig som det i anmeldelsen blir presentert 2 ytelses tester hvorav Macbook Air M2 bokstavelig talt gruser alt av konkurranse, i multi benchmarken scorer macbook air det dobbelte av alle den sammenlignes mot... Det er jo selvfølgelig en forskjell mellom opplevd ytelse og hvordan en maskin gjør det på en syntetisk benchmark men syns ikke denne såkalte "ikke noe å skryte av" ytelsen blir underbygget på noen spesielt god måte i anmeldelsen.

Jeg tipper det er en glipp i sammenligningsutvalget. Vi har flere resultater i databadsen vår, som i sin tur gruser Mac'en. Det som vises her er dermed ikke representativt. Jeg skal se nøyere på det på mandag.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...