Gå til innhold

oppgradere til 32 gb ram


Lauenstein

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Legion T5-26AMR5 (90RC00NJMW) med 16 GB ram. Vurderer å oppgradere til 32 GB. 

Jeg ønsker å handle ram fra norsk nettbutikk og ikke fra lenovos egen (som for så vidt også er utsolgt). Hvordan vet jeg da hva som er kompatibelt med hovedkortet?

Hva vil være lurest; supplementere med 2x8 gb eller gå for 2x16?
Siden jeg har 4 slots kan jeg da ev. kjøpe 2x16 men også bruke de 2x8 jeg har fra før?  

 

 

Uten navn.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjørt med fire moduler - altså brukt de modulene du har i tillegg til nye og hatt 4 stk. 8GB-moduler. Bruk da ellers pengene du sparer på å bytte ut moduler på noe annet 🙂 Kan vel også få deg en ekstra SSD for den ekstra kosten det ville vært å kjøpe 2 stk 16GB-moduler (ok, du hadde kanskje fått solgt de gamle modulene, men...)

Her er det snakk om helst standard DDR4-3200-minnemoduler. Her kan du kjøpe i praksis noe av det rimeligere fra moduler og det skal i utgangspunktet fungere helt fint.

Enkelte minneprodusenter har også løsninger på websidene der man kan velge PC eller hovedkort man har. F.eks. hos Kingston for din PC: https://www.kingston.com/en/memory/search/model/102900/lenovo-legion-t5-26amr5

Men andre moduler som har tilsvarende spesifikasjoner, eller omså bedre spesifikasjoner, skal normalt sett fungere.

Endret av NULL
Lenke til kommentar

Disse er 3200 hastighet og 1.2V

Crucial DDR4 3200MHz 2x8GB (CT2K8G4DFRA32A)

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5609707

Crucial DDR4 3200MHz 2x16GB (CT2K16G4DFRA32A)

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5455894

Om du kjøper 1.35V ram så spørs det om hovedkortet kjører den på 3200(1600) og 1.35V eller om den velger en lavere frekvens og 1.2V. Jeg ville ved slik RAM ikke blandet den med den du har.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Tror du bør ha den spesielle 3200MHz 1.2V minne. Om du da kjøper 2x8GB så kan du bruke den sammen med den du har for å få 4x 8GB.

Jeg fant dette svaret på reddit, sitat:

The T5 uses 3200MHz JEDEC-profile memory. JEDEC is the standardized speed for all RAM modules, and the 3200MHz/cl22/1.2v is newest and fastest variant of JEDEC-standard (released around 2019). Anything faster than that is overclocking which is not supported by pre-built systems.

There are only two models of 3200MHz JEDEC RAM sticks in the market, the Kingston Valueram and Crucial "reference" (no heatsink) sticks. Search Amazon for "3200MHz cl22" and you should find at least the Crucial sticks.

You can check which XMP/JEDEC profile the PC is currently using with CPU-Z software. It will also tell you which profiles are installed inside the RAM sticks.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...