Gå til innhold

Z Fold 4 / Z Flip 4 Tråden!


Skal du oppgradere?  

28 stemmer

  1. 1. Har du bestilt?

    • Ja, har bestilt Fold 4
      4
    • Ja, har bestilt Flip 4
      1
    • Nei, fornøyd med den brettbare telefonen jeg har i dag
      3
    • Teknologien er ikke helt bra nok enda
      11
    • Nei, ikke interessert i brettbar telefon
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv bestilt 'Samsung Galaxy Z Fold 4' med 512 GB internlagring. Dette er med 'Telia Svitsj'.

Har 'Z Fold 3' nå, så blir ikke den store oppgraderingen.

Men at hinge-mekanismen er mindre og forbedret, sterkere lim under skjermbeskyttelsen og sterkere glass på den store innerskjermen og ikke minst bedre kameraer kommer jo godt med.

Endret av Quattrokongen Fra Ålesund
Lenke til kommentar

For lite endring fra Flip3 til Flip4, så blir nok ikke noe denne gangen.
Selvom batteriet er noe svakt på flip3 så klarer jeg meg fint til Flip5.

Gå tilbake til gammeldags smartphone er ikke noe alternativ lenger. Nå må flere på banen med flip telefon altså.
Motorola sine kommer vel straks også, den nye 2022 modellen men det koster sikkert skjorta.

Lenke til kommentar

Kvittet meg relativt raskt igjen med fold3 pga at jeg bruker den i miljø hvor det blir mye støv/metallspon osv og følte det var tidsspørsmål før den ble ødelagt så det blir ikke ny før de har forbedret hengslen. Utsiden av telefonen var også i et ubrukelig smalt/høyt format og for lite var godt tilpasset innerskjermen så for min del falt den litt igjennom som et enda mindre polert android produkt enn vanlig.

Lenke til kommentar

Her har dere en batteritest av Z Flip4 og Z Fold4 (hvor den store innerskjermen blir brukt) i mot Galaxy S22 Ultra og iPhone 13 Pro Max og noen andre telefoner.

Samsung Z Fold 4 / Flip 4 vs iPhone 13 Pro Max / Xiaomi 12S Ultra / S22 Ultra - BATTERY DRAIN TEST! - YouTube

Er overrasket over på hvor lenge Flip4 og Fold4 klarte å holde ut. Så det kan jo tyde på at valget med å benytte seg av 'TSMC' over 'Samsung' til å lage prosessoren var et godt valg.

Endret av Quattrokongen Fra Ålesund
Lenke til kommentar
14 hours ago, Quattrokongen Fra Ålesund said:

Her har dere en batteritest av Z Flip4 og Z Fold4 (hvor den store innerskjermen blir brukt) i mot Galaxy S22 Ultra og iPhone 13 Pro Max og noen andre telefoner.

Samsung Z Fold 4 / Flip 4 vs iPhone 13 Pro Max / Xiaomi 12S Ultra / S22 Ultra - BATTERY DRAIN TEST! - YouTube

Er overrasket over på hvor lenge Flip4 og Fold4 klarte å holde ut. Så det kan jo tyde på at valget med å benytte seg av 'TSMC' over 'Samsung' til å lage prosessoren var et godt valg.

Tror du blander litt her?

De bruker qualcomm snapdragon i Fold og Flip, men i teorien kan qualcomm chipper lages i samsung fabrikker, akkurat som samsung exynos i teorien kan lages hos TSMC

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (14 timer siden):

Tror du blander litt her?

De bruker qualcomm snapdragon i Fold og Flip, men i teorien kan qualcomm chipper lages i samsung fabrikker, akkurat som samsung exynos i teorien kan lages hos TSMC

Neida. Blander ikke jeg. Vet at Qualcomm kan få sine egne prosessorer laget av TSMC eller av Samsung. Men nå har Samsung valgt å kun benytte Qualcomm CPU'ene laget av TSMC i sine telefoner en stund fremover. CPU'en som er i Z Fold4 har absolutt ingen tilknytning til Samsung nå.

Samsung sin egen Exynos CPU hadde sikkert vært bedre om TSMC hadde bygget de over at Samsung hadde gjort det. Så for øyeblikket, så er det riktig gjort av Samsung å benytte Qualcomm sine CPU'et laget av TSMC med at de er langt bedre på det meste over det Exynos er.

EDIT: Fikk min Z Fold4 tidligere i dag. Så holder på å sette den opp nå 😃.

Endret av Quattrokongen Fra Ålesund
Lenke til kommentar
1 hour ago, Quattrokongen Fra Ålesund said:

Neida. Blander ikke jeg. Vet at Qualcomm kan få sine egne prosessorer laget av TSMC eller av Samsung. Men nå har Samsung valgt å kun benytte Qualcomm CPU'ene laget av TSMC i sine telefoner en stund fremover. CPU'en som er i Z Fold4 har absolutt ingen tilknytning til Samsung nå.

Samsung sin egen Exynos CPU hadde sikkert vært bedre om TSMC hadde bygget de over at Samsung hadde gjort det. Så for øyeblikket, så er det riktig gjort av Samsung å benytte Qualcomm sine CPU'et laget av TSMC med at de er langt bedre på det meste over det Exynos er.

EDIT: Fikk min Z Fold4 tidligere i dag. Så holder på å sette den opp nå 😃.

Hvem fikk du den så tidlig av? Sist elkjøp leverte ut telefoner så tidlig ble de vel omtrent truet med at de ikke skulle få telefoner på launch lengre :rofl:

Lenke til kommentar

Og for de som eventuelt kjører 'Nova Launcher'. 'Taskbar' muligheten som kommer med Z Fold4 er buggy med 'Nova Launcher'.

Noen ganger vises apps og noen ganger vises de ikke der nede applikasjonene skal ligge på taskbar'en. Og noen ganger kommer ikke en gang de appene som nylig er brukt opp der heller.

Så om du absolutt må bruke denne taskbar'en, så bruk den med 'OneUI' launcheren.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Quattrokongen Fra Ålesund said:

Og for de som eventuelt kjører 'Nova Launcher'. 'Taskbar' muligheten som kommer med Z Fold4 er buggy med 'Nova Launcher'.

Noen ganger vises apps og noen ganger vises de ikke der nede applikasjonene skal ligge på taskbar'en. Og noen ganger kommer ikke en gang de appene som nylig er brukt opp der heller.

Så om du absolutt må bruke denne taskbar'en, så bruk den med 'OneUI' launcheren.

Kan anbefale Niagara launcher, har kuttet ut Nova etter de ble solgt

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Synes det er kult at de fortsatt kjører på med brettetelefoner. Jeg har ikke slått til enda, tar et par år til med iPhone før jeg kanskje hopper tilbake til Android. Liker å være 3-4 år på en plattform før jeg bytter.

Personlig så synes jeg er Flip er kulest og den jeg egentlig vil ha, men Fold er vel den som faktisk gir litt nytteverdi. Har prøvd Flip 3 og synes ikke brettingen ga noe særlig nyttig utover at det er kult. Pluss at "creasen" på Flip er verre enn på Fold siden den er horisontal. Du beveger nok fingeren mye mer over den gropa på Flip, samt at Fold sikkert ofte er splittet mellom to apps så app-rammene er midt på gropa.

Ikke helt solgt enda, men håper de fortsetter å videreutvikle de.



 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Comma Chameleon said:

Synes det er kult at de fortsatt kjører på med brettetelefoner. Jeg har ikke slått til enda, tar et par år til med iPhone før jeg kanskje hopper tilbake til Android. Liker å være 3-4 år på en plattform før jeg bytter.

Personlig så synes jeg er Flip er kulest og den jeg egentlig vil ha, men Fold er vel den som faktisk gir litt nytteverdi. Har prøvd Flip 3 og synes ikke brettingen ga noe særlig nyttig utover at det er kult. Pluss at "creasen" på Flip er verre enn på Fold siden den er horisontal. Du beveger nok fingeren mye mer over den gropa på Flip, samt at Fold sikkert ofte er splittet mellom to apps så app-rammene er midt på gropa.

Ikke helt solgt enda, men håper de fortsetter å videreutvikle de.

For meg dekker Fold gappet mellom telefon og nettbrett, jeg solgte iPad mini uka før jeg fikk levert Fold 2 og har ikke sett tilbake siden! :)

Fold er også helt rå i bilen om du har litt eldre bil, kan ha både spotify og maps åpent samtidig og du ser begge helt fint

 

5 minutes ago, Aetius said:

Jeg fikk en Flip4 i neven på mandag. Testeksemplar fra Samsung. I går tok jeg den i bruk., og i dag la jeg inn en bestilling på mitt eget eksemplar - betalt av meg selv og ikke jobben.

Just sayin'.

Fruen har en Flip3 som hun digger.

Så det var flere damer som hadde gitt feedback blant annet på at de likte størrelsen på flip mtp at dameklær har en tendens til å ha små/få lommer

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (24 minutter siden):

Anbefaler at du prøver den i minst en uke, tar litt tid før man vender seg til det

Ja. Glemte også å nevne det at om jeg skal prøve en annen launcher, så må det være noe som er en del annerledes enn det Nova Launcher er. Er jo mange launchere der ute som i teorien er det samme, nesten.

Endret av Quattrokongen Fra Ålesund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...