Gå til innhold

Slettet.


Virke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det er andre regler paa korttidsleie, men

jeg leide ut og maatte bo i leililigheten i ett aar, foer jeg kunne selge, uten aa maatte skatte for profitten.

Da maatte jeg bo der ogsaa. Fikk ikke lov til aa oppholde meg i utlandet, i mer enn 5 mnd, det aaret, tror jeg det var.

Kanskje annerledes for deg, men det er mangen feller, sjekk ut, saa du ikke faar en overraskelse.

40% skatt av profitten, kan suge det.

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (17 timer siden):

Kanskje det er andre regler paa korttidsleie, men

jeg leide ut og maatte bo i leililigheten i ett aar, foer jeg kunne selge, uten aa maatte skatte for profitten.

Da maatte jeg bo der ogsaa. Fikk ikke lov til aa oppholde meg i utlandet, i mer enn 5 mnd, det aaret, tror jeg det var.

Kanskje annerledes for deg, men det er mangen feller, sjekk ut, saa du ikke faar en overraskelse.

40% skatt av profitten, kan suge det.

For å kunne rekne bustaden som primærbustad så må du faktisk bu der ja, som blir kalla butid/botid. Du kan ikkje ha det registrert som primæradresse, bu i utlandet 90% av tida og så selge skattefritt.

Skattesatsen er for øvrig 22%, ikkje 40.

Til TS: Så lenge du har budd der minst 12 månader før du flyttar ut og selger i tide så går det fint utan å måtte skatte.

Det er nokre feller å gå i her, men så lenge du har kontroll på datoane så går det bra. Hugsa òg at om salget skulle dra ut i tid og det nærmar seg 12 månader sidan du flytta ut så kan du risikere å gå over grensa.

5BC1D9A9-7EB0-44C2-9C00-E723466ECA04.thumb.png.17f801efaf041e2a96cd3f1949b5f6e3.png

https://www.huseierne.no/nyheter/skatt-pa-salg-av-bolig---slik-er-reglene/

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (16 timer siden):

Og de siste 6 mnd i utlandet, foer du selger, ikke noe problem?

Så lenge ein har budd der minst 12 månedar dei siste 2 åra så kan ein selge skattefritt.
Det som eventuelt kan bli eit problem er dersom ein ikkje får solgt på lang tid ettersom tida blir rekna frå då ein flyttar ut, men i praksis er ikkje dette noko problem med mindre ein fell for fristinga å forlenge utleigetida og gløymer av skattereglane for salg.

 

@Virke Det skal i utgangspunktet ikkje være spesielle forhold som du treng å tenke på ved utleige før eit salg, det viktigaste er å være veldig klar på at avtalen er tidsbestemt og varer berre fram til mars når du kjem igjen.
Så spørs det kor overforsiktig du vil være. Det kan være fornuftig å være litt ekstra nøye på å velge rett leigetakar som det ikkje blir noko problem med. I worste case så kan du risikere å få ein leigetakar som ikkje vil flytte frivillig, då kan du få problem med å få Namsmannen til å kaste ut leigetakaren tidsnok til at du kan selge skattefritt, men det burde ikkje være eit problem.

Det som kanskje kan være meir realistiske utfordringar er at det kan være ein fare for hard bruk. Du vil sjølvsagt unngå å leige ut leiligheita som festbule gjennom julebordssesongen, eller enda verre at leiligheita blir brukt til prostitusjon, noko som du som huseigar også kan risikere straff for.

Ettersom du skal ha leiligheita rett ut til salgs så kan det til og med være ein tanke å være litt kreativ om du finn den rette leigetakaren. For eksempel kan du vurdere å tilby ei litt lavare husleige mot at leigetakaren malar leiligheita før utflytting, eller gjer anna arbeid som gjer at du kan selge raskare utan å trenge å gjere så mykje med leiligheita før slaget.

Og til slutt så bør du også gjere ei vurdering på kva arbeid du kan få med utleige. Ettersom du kjem til å være bortreist så vil det bety at du må ha hjelp til å rette opp i eventuelle manglar som skulle oppstå i leigetida. Om du ikkje har vennar eller familie i nærheita som du kan støtte deg på så vil du måtte leige inn nokon til å utføre diverse arbeid. Det kan være ting som tette sluk, bytte av lysbrytarar, osv. Dersom du sjølv er i nærheita så kan ein ofte fikse slike ting sjølv når leigetakaren ringer for å klage på eit eller anna. Normalt vil dette ikkje være eit særleg stort problem, særleg om leilegheita held bra standard i utgangspunktet.
Det skal uansett særdeles mykje til for at det ikkje lønner seg for deg å leige ut, også om du må leige inn handtverkarar fordi du ikkje sjølv kan kome å gjere diverse småjobbar.

Lenke til kommentar

Hovudregelen er at ei tidsbestemt leigeavtale skal være på minst 3 år, men det er unntak når du har sakleg grunn.

Sitat

§ 9-3.Adgangen til å inngå tidsbestemt leieavtale for bolig

Det er ikke adgang til å inngå tidsbestemt leieavtale for bolig for kortere tid enn tre år. Minstetiden kan likevel settes til ett år hvis avtalen gjelder lofts- eller sokkelbolig i enebolig eller bolig i tomannsbolig, og utleieren bor i samme hus. Bestemmelsene i første og annet punktum gjelder ikke dersom:

a. husrommet skal brukes som bolig av utleieren selv eller noen som hører til husstanden, eller
b. utleieren har en annen saklig grunn for tidsavgrensningen.

Utleieren kan bare påberope seg unntakene i første ledd bokstav a og b dersom leieren senest ved inngåelsen av avtalen skriftlig ble gjort kjent med grunnen for tidsavgrensningen, og husrommet ved utløpet av den avtalte leietid skal brukes i samsvar med den oppgitte grunnen. Utsettes tidspunktet for når husrommet skal brukes i samsvar med den oppgitte grunnen, kan leieavtalen forlenges fram til dette tidspunktet dersom utsettelsen skyldes en uforutsett omstendighet som har inntrådt etter at avtalen ble inngått.

Er tidsbestemt leieavtale for bolig inngått i strid med bestemmelsene i denne paragrafen, skal avtalen anses som tidsubestemt.

Det har vært litt omdiskutert om salg er sakleg grunn, for ein kan selge ein bustad med leigetakar der den nye eigaren tek over som utleigar. Rettspraksisen er likevel at det å selge med leigetakar kan føre til at ein får lavare salgpris, og derfor vil det normalt være akseptert som sakleg grunn å seie opp leigetakaren før salget slik at ein kan oppnå best mogleg salgspris.
Det du må passe på er det som står i tredje ledd, altså at du må skriftleg oppgi både kvifor leigeavtalen er tidsbegrensa til 6 månadar.
Du kunne også ha brukt unntaket i punkt a), men berre om du planlegg å flytte inn igjen i leiligheita etter at leigeavtalen er utgått. Her forstår eg det slik at planen er å selge med ein gong utan å flytte tilbake i leiligheita.

Når det gjeld depositumet så er dette i husleigelova begrensa til depositum tilsvarande maks 6 månedars leige. Så du treng ikkje å begrense deg til "berre" 3 månadars depositum sjølv om det er det mest vanlege.
Eg veit ikkje kva som er vanleg depositumsstørrelse på leigeavtalar som berre varer eit halvt år, men eg trur nok du får problem med å finne leigetakarar på kortidsmarkedet som er villige til å bla opp eit halvt års husleige i depositum.
Depositumet vil ofte ha som formål å sikre innbetaling av husleiga, men då kan det nesten være like aktuelt å kreve 6 månadars forskuddsbetaling som alternativ til at leigetakaren skal sette den same pengesummen inn på ein depositumskonto. Sekundært så bør du ta inn eit depositum som er stort nok til å dekke kostnadar som du kan bli påført, som f.eks. kostnad til å leige inn firma for å gjennomføre utvasken. Ved større skader av høg verdi så må du nok uansett gå vegen om søksmål.
Eg ville søkt litt rundt på finn.no i ditt område for å sjå om du finn andre som leigar ut i berre nokre månadar for å sjå kva som er normalt å gjere i ditt område. Kan du krevje 6 månadars depositum og leigetakaren er villig til å betale det utan å blunke, ja då er det ingen grunn til å ta til takke med lågare økonomisk sikkerheit, men eg vil tru at du problem med å finne nokon som er villige til å låse opp så store summar for eit kortare leigeforhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...